Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terror i Belgia

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-16, 11:38   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Terror i Belgia

Nok et stort og koordinert terrorangrep i Europa. Jeg må innrømme at innsjekkingsområdet på flyplassene lenge har slått meg som et sannsynlig nytt terrormål. Det skumle er at for hvert nytt angrep blir sjokket mindre og det føles litt som om dette er den nye normalen. Er det det? Hva tenker FP i dag?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 11:41   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terror i Belgia

Vi er i Nederland nå, og mannen min skal ut og fly i ettermiddag. Klart jeg tenker på det, hvor lenge skal vi være heldige og slippe unna? Eller enda verre, må vi begynne å leve med en viss og nærere frykt enn før? Det er skremmende og jeg føler så inderlig med alle de som er direkte rammet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 12:03   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Terror i Belgia

Palmen sier det jeg tenker. Vi blir "vant" til å frykte terror, umerkelig sniker det seg innpå, vi gjør små endringer i vaner, blir mer paranoide, det begrenser oss litt og litt uten at vi helt legger merke til det. Måtte få oversikt over mine kjære kolleger (de er trygge), vårt belgiske selskap har nå stengt kontoret for dagen og ber folk om å ikke komme dit, det er like ved flyplassen. Tenker på alle som er rammet!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 12:09   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terror i Belgia

Jeg syns det er forferdelig. Og jeg innser at terroristene vinner frem. Frykten spres, og jeg merker selv at jeg er litt mer skeptisk til reising (til enkelte land) nå enn før.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 12:15   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror i Belgia

Jeg blir både sint, frustrert, trist og oppgitt på en gang
Det er ikke sånn at jeg går rundt og tenker på det i hverdagen, eller når jeg bestiller ferier heller. Men når det skjer, i Belgia som nå, så blir det igjen veldig nært.

Og så er det skremmende hvort stort og koordinert angrep terroristene klarer å få til i en by som jobber ganske systematisk og bevisst mot terror og terrorgrupper.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 12:55   #6
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Terror i Belgia

Jeg kjenner en overveldende tristhet over de nye ofrene for terror og familiene deres. Og jeg blir mer og mer redd for hvilket Europa som er i støpeskjeen framover. På bare et år har fremmedfrykt og nær nynazistiske holdninger sneket seg inn i dagligtale hos vanlige folk. Brune politikere får vind i seilene og hatkriminalitet mot muslimer øker. Og Hege Storhaug sverter midt-østen og muslimer som gruppe på FB og folk jeg liker og anser som skikkelige folk klikker "liker".

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 12:56   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror i Belgia

Eg kjenner og på ein del av dei same tankane som deg, Heilo. Det er nært, men stadig meir "vanleg". Samtidig, Brussel og Paris er byar eg har eit forhold til. Det opplevest nærare.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 13:45   #8
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terror i Belgia

Det som er så uhorvelig skummelt er at terroren vinner. Hva skjer om muslimer blir støtt ut av fellesskapet i større og større grad? Hva om de gjøres til ufrivillige fiender av sine egne naboer? Hvem vender de seg til da?

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 13:47   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terror i Belgia

Jeg tar meg i å tenke at jeg er ikke helt komfortabel med at mellomste er på TG i påsken....
Vi kan ikke slutte å leve, men kjenner på at jeg har fått mer bekymringer enn jeg hadde tidligere.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 14:19   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror i Belgia

Det er fryktelig. Men det er vel mest sannsynlig en hevnaksjon etter at de arresterte mannen bak Paris-terroren. Det er ikke tilfeldig med angrep i Brüssel. Selvsagt et det vanskelig å overbevise seg om å ikke være redd, men det er fremdeles viktig. Selv om jeg selvsagt syns det er svært alarmerende at det tydeligvis produseres enorme menger med selvmordsbombebelter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 15:45   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terror i Belgia

Reaksjonene fra ledere i verden, samt presidentkandidater i usa understreker sin støtte til det belgiske folk og at verden må stå samlet. Donald Trump sier:

Sitat:

Do you all remember how beautiful and safe a place Brussels was. Not anymore, it is from a different world! U.S. must be vigilant and smart!

ikke et ord om omsorg og fred. Snarere en påminnelse om hvor redd man burde være.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:52   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror i Belgia

Det er så fælt. Jeg har gått med hjertet i halsen i hele dag fordi jeg ikke har klart å få tak i en venninne som jobber like ved t-banestasjonen det smalt på. Nå har hun endelig gikk lyd fra seg, og hun og hennes er trygge. Det var vonde timer i uvisshet.

Jeg trenger så veldig å skjønne hvor hatet kommer fra. For jeg skjønner det ikke. Ønsker de virkelig at Europa skal bli like kaotisk som deler av Midt-Østen? Skjønner de hva de gjør?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:53   #13
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Terror i Belgia

Jeg bor i Paris og er i Brüssel månedlig (vi har familie og venner der). Men jeg nekter å gå rundt og være redd.

Terror er skremmende fordi det er villet og ondsinnet, men det er jo ikke sånn at den faktiske risikoen er enorm. I 2015 ble 148 mennesker drept i terrorangrep i Frankrike. Samme år var det 3464 som døde i trafikken. Det er fortsatt mye, mye farligere å kjøre bil enn å sitte på fortauskafé eller ta metroen i en europeisk storby, men hvem er redde for å sette seg i bilen?

Jeg mener ikke å bagatellisere de problemene som ligger til grunn for at disse terrorangrepene skjer, de er store og viktige og må tas tak i. Men vi kan ikke la dagliglivet vårt begrenses av hendelser som tross alt rammer ytterst, ytterst få.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:30   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terror i Belgia

All medfølelse til de som er rammet, og jeg skulle ønske at terroren ikke ble noe vanlig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:48   #15
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terror i Belgia

Vi har vært i en annen europeisk storby i dag og jeg må innrømme at det var med en bismak vi tok metro og tog. Meningsløs ondskap som vil at vi skal være redde.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:10   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terror i Belgia

Vi er i NY og følger nyhetene her - det går på alle nyhetskanaler og de ulike reporterene stiller spørsmål om hvor heldig den åpne pass-sonen Europa er, mht antall som har tilknyttet seg IS av Europeiske borgere. Det er utrolig skremmende og skummelt. Hvor mange er de i Europa? Hvor og når slår de ned neste gang?
Hvordan skal man bekjempe denne terrorgruppen?

Jeg har kjent på dette de siste dagene, frykten for terror- vi bor midt på Times Square og søndag løp jeg ned for å kjøpe morgenkaffen, hvorpå jeg møter minst 30 tungt bevæpnede politifolk fra terrorgruppen og helikopter hengende over Times Sq, "heldigvis" var dette i anledning NY halvmaraton, men jeg må si jeg fikk brått vondt i magen. Jeg vil ikke ha det sånn i mitt daglige liv heller.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 09:19   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terror i Belgia

De melder nå at "hjernen" er en fyr som sto bak også forrige gang, det er på en måte en lettelse at det er den samme gærningen som holder på (og at politiet vet hvem han er og er ute etter ham) og at det ikke er enda flere, ukjente personer som står bak. Skal til Belgia snart, og kjenner litt på det med å unngå stasjoner og sånn, kjenner jeg. Dessverre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 09:38   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terror i Belgia

Terrorhandlinger i Europa er ikke nytt, men det har vært i problematiske områder som Storbritannia, Spania, vest Tyrkia og noen person attentat i Italia.
Det er nytt at formålet er å skade så mange som mulig, terrorhandlinger så langt nord, og at vi reiser mer og kjenner flere som er berørte. At USA bruker fargekoder for trusselnivå, begrenser tilgang til attraksjoner i perioder, sammen med sikkerhetstiltak på flyplassene er en påminnelse om terrorfaren. Jeg er ikke veldig lysten på storbyturer om dagen bare for fornøyelse, men jeg reiser så klart i jobb.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 10:38   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror i Belgia

Uffff. Det finnes tydeligvis planer om å angripe atomkraftverk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 22:56   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terror i Belgia

Faren ved at det "bare" er en hjerne bak er vel at de blir "flinkere" i det de holder på med og klarer større og mer koordinerte angrep. Det er skremmende uansett vinkling kjenner jeg.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no