Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ser alle med grått hår gamle ut?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Må du sjå to gongar på gråhåra folk for å tenkje at personen kanskje ikkje er gammal
Ja. Gammal er lik grå 28 22,58%
Kjem an på resten av framtoninga 62 50,00%
Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk 29 23,39%
Brokkolifarga er best uansett 5 4,03%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-19, 07:57   #101
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

I følge denne er 50 % av befolkningen (i USA) 50% grå når de er 50. Hvite blir grå først (begynner tidlig i trettiårene), deretter asiater (slutten av trettiårene) og svarte (førtiårene). Rødt hår blir lettest hvitt.
https://www.goodhousekeeping.com/bea...ay-hair-facts/

Fant også en artikkel fra Storbritannia, som sier at rundt 32% har fått noe grått hår før de fyller 30.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 07-01-19 kl 08:02.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 09:18   #102
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Nei, ikke gamle, men de fleste ser eldre ut med grått hår, synes jeg. Og så synes jeg at de som er flottest med grått hår, er de som i utgangspunktet har en flott hårmanke. Mitt fjonete, typisk nordiske hår med tynne strå, tror jeg at jeg kommer til å farge langt inn i alderdommen. Eller kanskje ikke, for det er jo ganske fint med gamle damer med pusefluffy grått hår også.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 10:10   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg syns farge har liten innvirkning på utseende vs. hårkvalitet. Har man flott hår er det flott uansett farge.

Jeg syns fargespillet i grånende hår er fantastisk. Hvordan det er naturlig stripet, med kanskje lysere i tinningen eller en stripe i luggen. Det ser så flott ut når man setter det opp litt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 12:33   #104
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Utfordringen er vel når man ikke helt er fornøyd med sin egen farge og farger eller bruker glansvask. Når man får grått så må man enten begynne å dekke til det grå med ny farge eller kanske heller begynne å stripe i den fargen man liker. Utfordringen er vel da at de færreste klarer å gjøre selv og da må man gå til frisør ofte og det blir ganske dyrt sammenlignet med om man farget/glansvasket en del hjemme tidligere.

Jeg kan gjerne tenke meg å la de grå stråne jeg har komme frem mer, men da må jeg begynne å stripe i stedet. Jeg har kaskje 3 % grå hårstrå nå, mest i pannen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 12:39   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Og hvis det allerede er farget, så vil jo etterveksten være der, uansett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 12:42   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har nok opp mot 50% grått. I tinningene er det mest, og så er det litt spettete i resten av håret. Jeg fant mine første grå hår når jeg var rundt 24 mener jeg å huske, og ser på min kusine omtrent hvordan det har utviklet seg. Vi har like farger, og begynte nok å bli grå omtrent i samme alder. HUn har ikke farget håret like fast som meg.

Jeg har farget håret fra jeg var 19, men har etterhvert gått over til en mer naturlig hårfarge, enn tegneserierødt slik jeg hadde før. Det er fordi kontrasten til det grå ble veldig stor. Jeg har i mange år tenkt på å gå grå, men må innrømme at jeg syns prosessen dit er traurig nå som jeg farger håret. Jeg er ikke så redd for å være grå, jeg tror jeg ville kledd det godt, men å gå med halvfarget hår en god stund gruer jeg meg til. Jeg har ikke lyst til å klippet det av.

Samtidig ser jeg at resten av fargene mine har endret seg, spesielt det siste året, og den gylne hårfargen jeg har står ikke like godt til øyenbryn og hud som det gjorde før. Øyenbrynene mine har gått fra mørk brune til sorte, og det har det håret som ikke er grått gjort også. Så kontrasten blir feil, og vil nok bare bli verre og da vil hårfargen få meg til å se eldre ut, enn naturlig grått vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 12:59   #107
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har ganske mye grått, i form av striper, mest foran. Skulderlangt, glatt hår. Sluttet å farge det for ca to år siden, så nå har jeg kun naturlig farge. I overgangen brukte jeg glansvask som gikk gradvis ut, og det jevnet overgangen mellom ettervekst og farget hår. Da etterveksten nådde en viss lengde var overgangen veldig utydelig, siden det uansett er en del fargespill i håret mitt og det grå ikke er jevnt fordelt, så da lot jeg det bare være, og klippet ganske ofte. Kan ikke si jeg merker stor forskjell i strukturen på håret etter at det ble grått (eller på det håret som har blitt grått), men jeg bruker rettetang daglig så alt blir glatt uansett. Også før det ble grått ble håret frizzy og uhåndterlig uten mye føning og glatting, det ble slik i løpet av puberteten (da jeg var barn var det helt glatt). Så det er ikke noe nytt.

Jeg vet ikke om jeg ser eldre ut enn jeg gjorde da jeg farget håret, eller om jeg ser eldre eller yngre ut enn jeg er. Det er egentlig ikke særlig viktig for meg å se yngre ut enn jeg er, og om noen tror jeg er eldre enn jeg er så lever jeg veldig godt med det også. Jeg sminker meg alltid, er relativt nøye med hvordan jeg kler meg før jeg går ut blant folk, og glatter alltid håret, som sagt, så det er ikke det at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut. Jeg ønsker å se velstelt ut, men om jeg ser ung og velstelt ut eller gammel og velstelt ut har ikke så mye å si for meg.

Det er lenge siden noen har forsøkt å gjette alderen min, så jeg vet ikke hvor folk ville plassert meg. Jeg er 45, men om noen gjetter at jeg er over 50 så gidder jeg ikke begynne å farge håret mitt igjen av den grunn. Det er det ikke verdt, verken i tid eller kroner. Jeg er veldig fornøyd med å ha sluttet, og kommer neppe til å begynne å farge håret mitt igjen. Jeg liker det faktisk slik det er, ganske kult at det fordeler seg som striper. Det føles veldig som meg. Noen tror jeg har stripet det slik, og jeg har faktisk fått flere komplimenter for hårfargen (noe jeg aldri fikk før).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-01-19 kl 13:05.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 12:59   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Det er akkurat det, prosessen. Hvis jeg kunne hatt ufarget hår i morgen, hadde jeg sagt ja, tror jeg. Jeg har ikke farget håret på 1,5 år, men bruker blondspray (som jo er bleking) og blonderingsshampoo, sammen med lillashampoo for å få det grålig. Så jeg har helt klart synlig grått, men mer som en ekte blondine.

Men jeg ser særlig blondsprayen sliter på håret, så et tidspunkt må jeg slutte med den også. Og da blir det kjip utvekst, selv om den er mindre synlig enn i farget hår.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 14:27   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Morsomt at tråden kom opp igjen nå, for jeg oppdaget i helgen at jeg har gått fra "noen grå hår" til "en god del gråe hår", litt sånn plutselig. Det er fortsatt enkeltstrå, men altså vesentlig mer enn før. Jeg farger ikke, bare glansvasker, så jeg får en eksponeringsterapi på gråheten hver gang glansvasken går ut, før jeg tar ny.

Det handler ikke så mye om alder, tror jeg, for min del, som at jeg rett og slett er veldig glad i hårfargen min og ikke liker at den forandres. #changeisbad

Jeg ser plenty gammel ut med hengekjaker og rynker og den slagsens uansett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 14:37   #110
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Eksponeringsterapi er ordet, Polyanna! Jeg er jo dessuten altfor lat til å glansvaske så ofte at ikke alle de grå hårene kommer fram igjen med jevne mellomrom.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 15:29   #111
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg er 38, og nå har jeg mer grått enn bare et hårstrå her og der. Synes grått hår er veldig mye finere enn farget hår med ettervekst, og det er helt klart der jeg hadde endt opp om jeg skulle gå i gang med farging. Samtidig ser jeg at det blir en vanskelig overgang, for det blir jo så stor kontrast mellom det grå og brunsvarte. Min blonde venninne blir liksom bare gradvis "kaldere" i nyansene, men i mitt hår er det enten eller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 16:08   #112
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg syns frisyre har mye mer å si enn hårfarge. Svigermor sluttet å farge håret for 7-8 år siden, men har alltid kule og oppdaterte korte frisyrer, og jeg tenker sjelden på at håret hennes er stålgrått.
Hadde hun hatt kort hår med permanent, hadde hun sett mer ut som en gammel dame.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 17:43   #113
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så de her ser ut som de er over 50?







Hvis du leser innlegget med godbrilker så ser du kanskje at jeg skriver at jeg har enda til gode å se at yngre under 50 ser ut som egen alder. Ikke at alle ser ut som 50 pluss.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 17:48   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hvis du leser innlegget med godbrilker så ser du kanskje at jeg skriver at jeg har enda til gode å se at yngre under 50 ser ut som egen alder. Ikke at alle ser ut som 50 pluss.

Hvor gamle syns du de her ser ut da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 18:04   #115
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg blir 54 til våren og har knapt ett eneste grått hår. Bare for å bidra til statistikken. Foreldrene mine ble også veldig sent grå i håret.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 18:09   #116
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg synes ungt ansikt med grått hår ser litt forvirrende ut, veldig vanskelig å bestemme alder på. Og veldig kult.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 18:12   #117
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Er man i 20-årene med helt glatt hud så ser man jo ofte ung ut uansett, da.

Det blir nok mer av en problemstilling når huden får synlige aldringstegn, og jeg vil si grått hår forsterker det visuelle inntrykket av alder fra sånn 35-40, altså. Men det burde selvsagt ikke være noe problem, det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 18:35   #118
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes ungt ansikt med grått hår ser litt forvirrende ut, veldig vanskelig å bestemme alder på. Og veldig kult.

Ja, akkurat sånn er det! Men det må være ekte grått hår på et ellers ungt ansikt, jeg blir ikke like begeistret over et hår som er tydelig farget grått (det har jo vært in blant de unge damer en tid).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 10:17   #119
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg har bestemt meg for å slutte å farge håret (har stripet det for å kamuflere det grå uten å få tydelig ettervekst). Selv om jeg "bare" er i starten av 40-åra. En stille protest mot samfunnets "ungdomstyranni". Jeg syns det er latterlig at en gråhåret mann blir karakterisert som distingvert og stilig, mens vi damer skal skjule og kamuflere for å ikke oppfattes som gamle. Standpunktet mitt handler ikke om at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut, for det gjør jeg i aller høyeste grad, men jeg kan ikke tro at jeg skal se så ille ut med min naturlige hårfarge? På treningssenteret mitt ser jeg stadig ei dame som er omtrent på min alder som er helgrå, og hun ser så bra ut - absolutt en inspirasjon.

Jeg blir 45 år i mars og sluttet å farge håret mitt for straks 10 mnd siden. Så nå har jeg omtrent 10 cm grå ettervekst.
Jeg er opprinnelig mørk og har farget etterveksten mørkebrun siden jeg var 20 år, men begynte å lysne håret mitt for ca 5 år siden for å minimere kontrasten mellom den grå etterveksten og det mørke. Jeg var ganske blond da jeg sluttet å farge det.
Det ser jo ikke superbra ut nå, men jeg har håret mye i hestehale og prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg syns håret som vokser ut og fargespillet i det er kjempefint faktisk, og gleder meg til jeg er ferdig med "overgangen". Jeg har langt hår til litt nedenfor skuldrene og har ikke lyst til å klippe det kort. Regner med det tar enda et drøyt år før jeg er ferdig.
Jeg vasker håret jevnlig med lillasjampo for å holde det blonde mest mulig kaldt, og det gjør samtidig at gråfargen blir freshere.

Jeg syns det er vanvittig befriende å slippe å planlegge hårfarging hele tiden, og så har jeg spart mange tusen kroner allerede. (Jeg farget etterveksten hos frisør)

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 12:15   #120
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg bestemte meg for å slutte med farging av hår da jeg ble student. Ikke bare fordi det er himla dyrt, men også fordi jeg var lei. Jeg ville også ha en kort og grei frisyre, og i samarbeid med frisøren min fikk jeg en frisyre og en hårfarge som jeg fremdeles trives steike godt med. Jeg fylte femti i september, og jeg tror frisyren og holdningen min og få rynker er det som bidrar til at de fleste i kullet mitt fikk bakoversveis av min runde dag.
Og jeg får mange komplimenter om hårfargen nå faktisk, så jeg angrer overhodet ikke på at jeg gikk for grått hår. (Noe av det er blitt enda lysere da, og jeg kommer til å bli helt hvit i håret etter hvert.)

Svigerinnen min har hatt grått hår i godt og vel ti år nå, men ingen synes hun ser eldre ut enn hun er tror jeg. Holdning og frisyre er tøffere enn toget på henne - og hun kler å være gråhåret.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no