Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Konfirmasjonskakeskrytetråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 16:10   #61
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Puh - ferdig! Jeg lagde kake til min niese i 2 lag med pyntefigur på toppen. Jeg tok ikke bilde av det ferdige produktet ( ) men det så imponerende ut - den hvite putekaken stod oppå den blå kaka, også pyntefiguren (som vi kaller stutt-tjukka ) oppå der igjen. Akkurat slik min søster ville ha det. (det logiske med en pute oppå toppen av en rund blå kake er noe annet, men det var nå slik hun ville ha det.

Blå kake: vanlig bløtkake med vaniljekrem og banan, bringebær og kremfløte, og blått marsipanlokk. Blomstene er lagd med god hjelp av konfirmantens lillesøster i marshmellowfondant og ligner _litt_ på blomstene på kystdrakten til konfirmanten. Bladene skulle gjerne vært mørkegrønn, menmen, sånn ble det. de hvite greiene foran på kaka var navnet hennes i hvit mmf, som jeg har tatt bort i fotoediteringsprogrammet).
Hvit putekake oppå der: min søsters gode kvikklunsjkake med sjokoladekrem inni og dreamy creamy hvit sjokoladekrem på utsiden, og fondant ytterst. Det synes ikke så godt, men de tannpirkerne står der for å holde fast en "blondekant" som dekker sømmen på putekaka, den satt jaggu fast uten tannpirkere også. Flaks. (dog hadde vi mat-superlim, så...)

Også pyntedokka oppå der igjen, lagd i marshmellowfondant, med kystdrakt på.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:13   #62
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Allium - det ble kjempefint!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:15   #63
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Wow, m^2!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:45   #64
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Jepp, wow!

Men, atte... Jeg er sikkert litt gammeldags, men hva er denne greia med at kaker skal se ut som puter og vesker og sånt? Det er jo utrolig stilig naturligvis, men jeg skjønner likevel ikke helt trenden...? :knirk:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 17:30   #65
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

  Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 18:15   #66
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

m^2- kan jeg vær så snill å få leie deg sånn ca om 4 år??

UTROLIG flott kake

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:16   #67
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Takk for hyggelige tilbakemeldinger
også flirer jeg fortsatt av "ho stutt-tjukka" (uttales med nordnorsk dialekt) som hun ble navnet - pyntedamen til kaka, som faktisk ble stoppet i sikkerhetskontrollen på Gardermoen, stakkars.... Niesa mi skulle sette henne til stas på rommet sitt nå etter konfirmasjonen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:53   #68
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Huhei, så flink du er! :klapper:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:45   #69
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

... jeg ønsker meg kake neste år ...

Det er på en måte min konfirmasjon.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:17   #70
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd

Så nydelege kaker!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no