Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-18, 15:31   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Hvilken er det og hvor får man tak i den?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 16:42   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Skal du gjøre det selv? Jeg gjør sånt hos frisør/salong, synes det er krøkkete å styre med farge selv. Jeg farger stort sett kun bryn da, vipper bare en sjelden gang.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 17:40   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Det tror jeg blir vesentlig bedre å gjøre hos proffene.
Jeg farger vipper og bryn ca hver 5. uke, har gjort det i mange år.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 18:03   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jeg farger brynene selv med Depend. Kan brukes til vipper og. Har ikke prøvd noe annet, men er fornøyd.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 01-04-18 kl 21:45.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 19:50   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jeg farger kun bryn på egenhånd, og bruker gode, gamle Kolokrem. Kan ikke forestille meg at det ville blitt vellykket å farge vippene selv, så det får jeg fikset de par gangene i året det er aktuelt. Har pleid å stikke innom min lokale frisør, men nå før vi skulle til Thailand i vinterferien gikk jeg til Colosseum Spa. Og det var noe ganske annet! Det ble utrolig bra, og varte lenge. Ikke særlig stor forskjell i pris heller.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 19:52   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jeg gjør det som regel selv, jeg syns det fungerer greit nok, men det holder lenger på salong. Jeg føler at det wr mer så mye styr å booke tid og oppta en ettermiddag med det når jeg bare kan fikse det raskt hjemme.

Som regel gjøres det bare på sommeren eller når jeg skal på ferie og jeg er usminket f.eks. på stranden.

Keg brukte Kolokrem tidligere, men nå syns jeg ikke den er så bra lenger. Det kan muligens være for at pakken er rimelig gammel.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 22:50   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jeg farger brynene selv, stort sett. Syns fargen blir like bra som i salong, og det varer nesten like lenge. Jeg napper og farger brynene hvis det trengs når jeg uansett er hos frisøren, men jeg har for lite fritid til at jeg setter av en ettermiddag bare for å fikse bryn.

Jeg har pleid å bruke Depend, men nå har jeg testet en ny, kjøpt hos iGlow, som var skikkelig bra! RefectoCil heter den. Brynene fikk jevn og passe sterk farge og selv om jeg bare så vidt klattet på litt på vippene, så har de også fått farge.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 23:04   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Det tar ikke akkurat en ettermiddag å fikse bryn, da. Halvtime maks. Men hvis en får det fint selv er det jo topp, jeg har ikke sjanse i havet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 23:22   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jeg reagerer på depend og får grønne bryn av kolokrem. Liker godt refectocil. Kjøper den på iglow.no

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 10:28   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Hvordan farger du vippene selv, Pelen? Jeg har så korte vipper nå at det nesten ikke er vits, men tidligere har jeg brukt en gammel mascarabørste for å få på fargen, og det har greit. Finnes det noen nye triks?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 10:42   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Det beste er gammel mascarabørste, ellers bruker jeg blandingspinnen som følger med eller en q-tips. Jeg barestryker på fargen oppover vippene. Man kan ev. ta på vaselin eller noe annet fett på huden rundt for å ikke få farge der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 11:00   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Hvor lenge skal sånn vippefarge sitte på?
Har ikke turt å prøve vippefarge men jeg er vill og gal og sveiper litt av hårfagen på brynene mine de siste 10minuttene. Går så det suser.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 12:40   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvor lenge skal sånn vippefarge sitte på?
Har ikke turt å prøve vippefarge men jeg er vill og gal og sveiper litt av hårfagen på brynene mine de siste 10minuttene. Går så det suser.

Vippefarge er ikke noe problem å la sitte lenge, man kan knapt få FOR mørke vipper.

Bryn derimot, anbefaler å starte med maks fem minutter. Jeg har en lei tendens til å ha på fargen og så glemme dem av, og da føler jeg øyenbryna kommer før meg inn i rommet de neste dagene.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 12:51   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

15 minutter blr den sitte i hvert fall. Man må bare være forsiktig så at man ikke gnir seg i øynene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 15:36   #15
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

jeg har for lite fritid til at jeg setter av en ettermiddag bare for å fikse bryn.

Godt å se at jeg nesten er der at jeg har "nok" fritid, ettersom jeg, som GydaG, "setter av en ettermiddag" (eller i realiteten i underkant av halvannen time, reise inkludert) for å farge vipper og bryn omtrent hver femte uke.

Jeg trodde i min naivitet at Pelen var på jakt etter farge, og tenkte foreslå svart, siden brunt blir for svakt, selv for meg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 15:45   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Godt å se at jeg nesten er der at jeg har "nok" fritid, ettersom jeg, som GydaG, "setter av en ettermiddag" (eller i realiteten i underkant av halvannen time, reise inkludert) for å farge vipper og bryn omtrent hver femte uke.:

Skal jeg bort en ettermiddag, selv om det kun er en liten tur til frisøren, så må jo mannen være hjemme med ungene og da får ingen av oss jobbet mange nok timer den dagen. Det er ikke verdt det når jeg fikser farge greit selv. Sånn er livet mitt nå, men jeg har trua på at det vil gå seg til på sikt.

Men holder fargen i FEM uker?? Selv når jeg farger hos frisør så syns jeg den har falmet veldig etter et par uker?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 15:49   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg trodde i min naivitet at Pelen var på jakt etter farge, og tenkte foreslå svart, siden brunt blir for svakt, selv for meg.

Ja, så selv at det kunne oppfattes slik.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 15:54   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Skal jeg bort en ettermiddag, selv om det kun er en liten tur til frisøren, så må jo mannen være hjemme med ungene og da får ingen av oss jobbet mange nok timer den dagen. Det er ikke verdt det når jeg fikser farge greit selv.

Jeg tar det i etterkant eller forkant av jobb, men det har jeg heldigvis mulighet til. Dessuten er det for min del minst like viktig å få farget vippene, og det skal jeg i alle fall ikke gjøre selv. Farging av vipper og bryn er noe jeg prioriterer høyt.

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men holder fargen i FEM uker?? Selv når jeg farger hos frisør så syns jeg den har falmet veldig etter et par uker?

Ja, hos meg gjør det det. Det falmer nok litt mot slutten, men ikke nok til at jeg merker det eller at jeg tenker at nå er det snart ny farge-time. Jeg hadde tidligere seks uker mellom hver gang, og da merket jeg det i større grad. Så for meg ser det ut til at fem uker er ganske optimalt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 16:44   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Jeg bruker Kolokrem. Syns den sitter bedre enn Depend.
Og de hurtig-variantene som skal sitte i 3 minutter holder knapt en uke.

Det følger med børste i pakken nå, og den bruker jeg til å legge farge på vippene med. Funker greit, men gidder ikke styre med undervippene.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 14:00   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste fargen til permanent farging av vipper?

Da har jeg kjøpt en ny Kolokrem og den var bedre enn den gamle jeg hadde. Det var veldig greit med børsten som er med nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no