Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-11, 20:50   #21
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg har Lattissima plus fra Nespresso, og jeg elsker den. Idiotenkel å bruke og å rengjøre, melkebeholderen kan oppbevares i kjøleskapet mellom hver gang, perfekt kaffe hver gang; espresso til far, lungo til storebror, kaffe mocca til mor og koffeinfri latte til storesøster. Anbefales varmt!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 00:17   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Kan man lage kakao med en Nespressomaskin? Det lurer mannen min på i dag.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 00:21   #23
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg steamer melka, og blander med Oboy. Ungene får velge om de vil ha mye eller lite skum. Funker som snus.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 01:01   #24
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg har denne:


Den har melkesteamer som er veldig ok og enkel i bruk. I tillegg bruker den bønner, noe som var viktig for meg - miljømessig, smakmessig og økonomisk. I tillegg er det enkelt, for du får kjøpe bønner i løsvekt så og si overalt. Jeg er strålende fornøyd med den. Så enkel i bruk at selv mine gamle foreldre skjønner seg på den!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 11:50   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Er maskiner for bønner dyrere enn de for pods?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 14:09   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er maskiner for bønner dyrere enn de for pods?

Det varierer. Vi har en Rancilio Silva, som jeg hevder at er det beste på markedet i sin klasse. Den ligger på rundt 4500-5000 kr, tror jeg det er for tiden, men det tjene man raskt inn i forhold til en rimeligere Nespresso-maskin - hvis man drikker mye kaffe. Helautomatiske maskiner for bønner ligger generelt over manuelle, når man sammenligner maskiner av samme kvalitet. Og igjen så sparer man inn den kostnaden ganske raskt i forhold til podsmaskiner, hvis man drikker mye kaffe. Drikker man lite kaffe, ville jeg satset på en podsmaskin.

Det er liten vits å investere i en dyr maskin, hvis man ikke har fersk kaffe å bruke på den. Da er det mye bedre med pods, som kan lagres lenge.

Du får manuelle maskiner til et par tusenlapper også, men de hadde jeg styrt unna. Til den prisen får du mye bedre kaffe med en Nespresso.

Generlt mener jeg at Nespresso er de billigste maskinene, jevnt over, i forhold til kvaliteten på kaffen, men kaffen er altså til gjengjeld langt dyrere der.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 14:31   #27
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er maskiner for bønner dyrere enn de for pods?

I innkjøp, i hvert fall. Fort billigere i drift. Jeg har hatt Nespresso før, no turning back her. Sa jeg at jeg var veldig fornøyd med maskinen min? Nå for tiden koster den bare 3800,- og greier. :reklame:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:43   #28
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

kjerringa vil ha en som gir god kakao.
Hunn drikker også mocha og latte..

jeg drikker alt.

Vi fikk en dolce gusto her om dagen. Det var ikke blink for å si det slik.
Så tenker å levere den tilbake.

Men hva slags maskin skal vi ha?
gustoen koster 1300,-
Vil helst ikke bruke så enormt mye mer...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:49   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg tror ikke du får tak i kaffemaskin som lager kakao og samtidig god kaffe.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:02   #30
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg tror ikke du får tak i kaffemaskin som lager kakao og samtidig god kaffe.

Joda vist du kjøper en av de svære smimens med 2 "rør" og har kaffebønner på et og kakao pulver i det andre.Vi så på den da vi kjøpte vår simens maskin på jobb,men vi vanlgte den med bare kaffebønner og super steamer

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:10   #31
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Joda vist du kjøper en av de svære smimens med 2 "rør" og har kaffebønner på et og kakao pulver i det andre.Vi så på den da vi kjøpte vår simens maskin på jobb,men vi vanlgte den med bare kaffebønner og super steamer

og herligheten koster???

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:31   #32
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

hvordan er tassimoen?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:33   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kan man lage kakao med en Nespressomaskin? Det lurer mannen min på i dag.

Jepp. VAmt melkeskum og 3 toppede tskjeer med Oboy. Gutta digger det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:42   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

og herligheten koster???

Rundt en 8-10 000

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 00:43   #35
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg ser du får Siemens som jeg har til 3.699,- hos Elkjøp nå. Den er virkelig bra, altså!

Og jeg slutter aldri å forbause meg over hvor populær Nespresso-maskinene er på FP. Det hadde jeg aldri trodd. Miljøsvin-maskin produsert av Nestlé....

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 10:40   #36
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg ser du får Siemens som jeg har til 3.699,- hos Elkjøp nå. Den er virkelig bra, altså!

Og jeg slutter aldri å forbause meg over hvor populær Nespresso-maskinene er på FP. Det hadde jeg aldri trodd. Miljøsvin-maskin produsert av Nestlé....

Jeg har jo også den og er superfornøyd. Mener jeg har sett den til rundt 2500 i perioder?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 10:44   #37
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jepp. VAmt melkeskum og 3 toppede tskjeer med Oboy. Gutta digger det.

Funker som rakker'n det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 22:18   #38
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Tassimo er vi fornøyd med, eller dvs mannen, jeg drikker ikke kaffe.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 02:07   #39
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg fikk Citz & milk i dag! Er den vanskelig å koble opp?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 10:16   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg fikk Citz & milk i dag! Er den vanskelig å koble opp?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no