Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

SodaStream - åpplys meg!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 13:12   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

SodaStream - åpplys meg!

Jeg var i butikken og kikket på SodaStream litt tidligere i dag, men de varierer jo i fra 599,- til 1 500,- i pris, og de i butikken kunne egentlig ikke forklare meg forskjellen ... Så da spør jeg dere, hva i alle dager er forskjellen på de ulike modellene, sånn egentlig, og hva bør jeg velge?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:15   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

bare design, så vidt jeg vet. Vi har den dyreste, syns den er littpenere på benken, og den har glassflasker som jeg syns er greie å sette på bordet når vi har gjester og sånn.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:17   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Jeg kjøpte den billigste. Damen i butikken sa forskjellen gikk mest på design, og om det var med en eller to flasker, og om det fulgte med gasspatron. De dyreste hadde elektronisk display der man kunne velge mye eller lite bobler, men det kan man uansett justere selv med hvor mange ganger man trykker på knappen. Med min fulgte det bare med en flaske, og patronen måtte kjøpes separat.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:42   #4
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Jeg har enkleste utgave, betalte 250 før jul. Fungere helt fint til sitt bruk: lage "farris" i blandt.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 14:03   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Jeg ville kjøpt med maskinvaskbare flasker iallefall. Vi har både plast- og glassflasker og sistnevnte er mye lettere å vaske.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 18:41   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Er det godt? Smaker det "ordentlig" sprudlevann, evt brus?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:32   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi har hatt i årevis, og det duger. Nå klarer jeg knapt å drikke Farris, det er så salt og kunstig at det er en gru. Vi lager bare vann med kullsyre, ikke noe 'brus'.

Plastflasker fungerer for oss.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:41   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Er det godt? Smaker det "ordentlig" sprudlevann, evt brus?

Jeg bruker ingen av brussmakene, men har noen sånne smaksdråper til å ha i så det blir som farris med smak. Jeg liker begge deler godt, drikker nesten bare brusevann her hjemme.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:46   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi har en i mellomklassen. To flasker, men plast. De tåler ikke vask i oppvaskmaskin, det er dumt. Vi bruker den mye

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:46   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Kanskje jeg hadde sluppet å reise til Sverige etter Ramlösa hvis jeg hadde hatt en sånn?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:55   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Hvis man har en billig modell, kan man kjøpe separate glassflasker og bruke i den billige maskinen?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 20:09   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvis man har en billig modell, kan man kjøpe separate glassflasker og bruke i den billige maskinen?

Det vet jeg ikke, men man kan ikke gjøre motsatt, så jeg kan ikke tenke meg det, egentlig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 20:15   #13
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi har den billigste og drikker heller ikke farris o.l. lenger. Kullsyrevannet blir veldig friskt og godt.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 21:54   #14
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Hvor får du kjøpt slike smaksdråper, og hva koster de ? *Kanskje jeg må rote frem Soda stream maskina mi igjen *

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg bruker ingen av brussmakene, men har noen sånne smaksdråper til å ha i så det blir som farris med smak. Jeg liker begge deler godt, drikker nesten bare brusevann her hjemme.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 21:56   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvis man har en billig modell, kan man kjøpe separate glassflasker og bruke i den billige maskinen?

Jeg innbiller meg at det er forskjellig størrelse på åpningen på flasken og at det derfor ikke går.

Smaksdråper får/fikk man kjøpt der de selger maskinen. I Bergen har Lefdal i Åsane størst utvalg.
De der dråpene slo ikke særlig an i Hundremeterskogen, men Sitron/Lime-brusen går det mye av!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 21:57   #16
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Ru- hvilke smaker finnes det av de dråpene? Regner med at den brusen inneholder sukker, så den er ikke noe alternativ for meg, dessverre

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 22:42   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ru- hvilke smaker finnes det av de dråpene? Regner med at den brusen inneholder sukker, så den er ikke noe alternativ for meg, dessverre

Jeg har en med bringebærsmak, den er god. Brusen smaker høgg, hvertfall colaen - men ungene syns det er kjempegodt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 23:26   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ru- hvilke smaker finnes det av de dråpene? Regner med at den brusen inneholder sukker, så den er ikke noe alternativ for meg, dessverre

vi har jordbær, blåbær og lime hjemme nå, og har hatt fersken og bringebær før. Kjøpt der vi kjøpte maskinen.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 23:42   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi lager "farris", og har i en skive lime. Har den billigste modellen og er veldig fornøyde.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 23:50   #20
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ru- hvilke smaker finnes det av de dråpene? Regner med at den brusen inneholder sukker, så den er ikke noe alternativ for meg, dessverre

Du kan bruke Fun light til å lage brus også

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no