Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

SodaStream - åpplys meg!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 23:55   #21
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Det har jeg prøvd etpar ganger, men jeg synes ikke det smaker så veldig godt i grunnen...-men takk likevel

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Du kan bruke Fun light til å lage brus også

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 07:24   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

SodaStream - finnes det ennå? Jeg ble rent nostalgisk og måtte google, og ser jo at designet har endret seg noe i forhold til min barndoms maskin. Men akk, nostalgien.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 07:55   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi har en av de avanserte, med digital indikator. Den forteller liksom hvor mye bobler det er og hvor mye gass det er i igjen i patronen. Bare tull, den indikatoren lever helt sitt eget liv og sender ut informasjon som ikke har basis i virkeligheten, i hvert fall. Og hvor mye gass man ønsker å dytte inn i flasken lærer man jo fort uansett.

Men maskinen er genial, SÅ deilig å slippe alt pantestyret og å bære alt det tunge vannet inn i huset. Og jeg drikker mer vann enn jeg ellers ville gjort. Og man har alltid farris i hus!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 09:06   #24
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Kjøper man kullsyrepatroner på samme butikk ? Til hvilken pris ca ?
Og hvordan er forbruket; hvor mange liter pr kullsyrepatron ?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 09:10   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Kjøper man kullsyrepatroner på samme butikk ? Til hvilken pris ca ?
Og hvordan er forbruket; hvor mange liter pr kullsyrepatron ?

vi bytter inn kullsyrepatronene samme sted. Vi har tre stk, og bytter når to er tomme. Det koster 99 kr å bytte inn, litt mer å kjøpe første gang. Jeg lurer på om mannen regnet ut at vi fikk snaut 40 liter av en patron.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 09:14   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

SodaStream - finnes det ennå? Jeg ble rent nostalgisk og måtte google, og ser jo at designet har endret seg noe i forhold til min barndoms maskin. Men akk, nostalgien.

Haha, sånn så den ut ja!

HP kjøpte en tidligere i uken, og jeg er imponert over hvordan smaken på vannet forandrer seg med å bare kjøre litt kullsyre inn i det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 10:19   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi hadde en slik i gamle dager vi også. Minner , hehe.

Jeg endte forøvrig ikke opp med Sodastream, men med Aqvia fra AGA. Var innom en venninne som driver Kitch´n her i byen og da var jeg solgt! Blir nok bra uansett, godt sprudlevann blir det så definitivt, mye bedre enn det man kjøper i butikken - vi har så godt kildevann i springen, og den økonomiske vinsten i tillegg er jo ikke diskutabel heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 11:43   #28
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Kjøper man kullsyrepatroner på samme butikk ? Til hvilken pris ca ?
Og hvordan er forbruket; hvor mange liter pr kullsyrepatron ?

Billigst på Clas Ohlson, til rundt 90 kr. Elkjøp har til rett over hundrelappen. Coop OBS skal ha, men der er det bare tull heromkring.

I prinsippet skal en patron holde til rundt 60 liter vann, i praksis blir det under halvparten hvis man ønsker LITT bobler i vannet. Så det blir fort 3-4 kroner literen. Men tilgjengeligheten er jo topp.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:01   #29
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Teknikkmagasinet tar 99 for bytte av patron.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:07   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Vi har denne hjemme (altså med totalt unødvendig display):

Og idag kjøpte jeg denne til å ha på fjellet. Der har vi savnet en lenge; kjipt å gå tom for Farris når det er langt til butikken.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:26   #31
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!


Bestemte oss for å bruke et gavekort vi fikk til bryllupet på en sånn en. Dro på Jernia i den intensjon om å kjøpe den billigste, men jaggu var ikke Genesis på tilbud til 599,- gitt! Så nå har jeg også sånn.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:41   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Grattis Salt - du kommer ikke til å angre!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:46   #33
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Kjøpte du sånne smaker på Kitchn? Jeg tror jeg må ha noen av de sukkerfrie til Aga, ser ut som om det er lettere å få tak i...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:00   #34
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Du kan bruke sukkerfri saft, Salt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:14   #35
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Jepp, men jeg så på den lime/lemon fra AGA. Så ut som om det er en sånn man bare tilsetter litt av, for å få litt smak på vannet, kanskje?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:28   #36
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!



Vi har denne, kostet 999,- tror jeg, en flaske og gasspatron fulgte med.
Er veldig fornøyd, appelsinbrusen og cola zeroen liker jeg, gutta elsker kids cola.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:53   #37
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jepp, men jeg så på den lime/lemon fra AGA. Så ut som om det er en sånn man bare tilsetter litt av, for å få litt smak på vannet, kanskje?

Ja, stemmer. Og de er gode, ikke minst et stort pluss at de inneholder lite sukker eller ikke noe sukker og ellers svært lite sprøyt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 11:06   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Jeg er lei av å bære vann inn i huset og må ha en sånn her. Hvor høye er maskinene? (Les: kan de stå på kjøkkenbenken der vi har overskap?). Hvilke har flasker man kan vaske i maskin?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 11:11   #39
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er lei av å bære vann inn i huset og må ha en sånn her. Hvor høye er maskinene? (Les: kan de stå på kjøkkenbenken der vi har overskap?). Hvilke har flasker man kan vaske i maskin?

Jepp, min står på benken under overskap.

Jeg vet ikke om det er noen som kan vaskes i maskin, jeg? Men man har jo bare vann i de, så stort sett skylder man dem jo bare.

Hvis du ser i Tilbudstråden var det tips om en nettbutikk som skulle legge ned. Der har de den fancy varianten til spottpris. 600-og-noe.

Edit: HER.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 11:17   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SodaStream - åpplys meg!

Takk, men lysegrønn utgår.

Er patronene de samme til alle maskinene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no