Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-12, 10:04   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Vi skal mest sannsynlig ha en hund.
Jeg kikker litt nå og da og i dag kom jeg over en hunderase som hadde fått valper. Disse valpene står at er uregistrerte. Prisen er på ca 5000.- lavere enn andre av samme rase.
Hve betyr dette?
Har det noe med NKK å gjøre?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 10:08   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.368
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Jeg kan ikke nok om dette heller, men jeg gjetter at det har med NKK å gjøre. Det koster vel å registrere dem og som regel er det vel oppdrettere som ikke er like seriøse og som kanskje ikke har som mål å følge standarden på rasen som har uregistrerte.

Hvilken rase er det (du må selvsagt ikke svare)?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 10:10   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Det er en Bichon HAvanaise, ligger på finn.no nå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 10:36   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

At de er uregistrert betyr at parringen ikke er godkjent av kennelklubben, Det KAN bety at det ikke er 100% renraset, eller at de har avlet på ikke helt friske dyr.

Om du skal kjøpe, så bør du i allefall sjekke NØYE. Besøk dem, få se hvordan gemyttet på foreldrene er, og se hvordan magefølelsen din ovenfor eierene er.
Men det er tryggere å bedre å kjøpe registrerte. Hvis ikke kan du like gjerne kjøpe blandingshund.


Sist redigert av gnuri : 10-03-12 kl 13:46.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 10:39   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Det er veldig typisk at man finner uregistrerte valper av veldig populære raser, der oppdrettere gjerne ser sitt snitt til å avle på tvers av det som anbefales av avlsrådet. Dette kan bidra til å spre arvelige sykdommer, siden det er ingen kontroll med at individene det avles på ikke er bærere av arvelige defekter.

Jeg ville holdt meg langt unna, ikke minst for rasens del.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 10:53   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Jeg vil tro at det at parringen ikke er godkjent, betyr at oppdretterne ikke har vært brydd med å gjøre de tingene som skal til for å få en parring godkjent - det som kreves er papirer som renraset og god helse, dvs, at de er sjekket for øye- og leddsykdommer. Jeg ville også holdt meg langt unna noen som ikke tok seg bryet med å gjøre dette før de satte igang med valpekull.

Vi har Bichon havanais og det finnes flinke, seriøse oppdrettere der ute.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 12:28   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Takk for svarene, kjempebra at dere kan fortelle meg hva dette kan bety.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:38   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

I tillegg betyr det vel at hunden ikke kan stilles ut, eller er det ikke slik nå? Den vil jo heller ikke kunne brukes i avl om man skulle ville det. I alle fall ville ikke jeg gjort det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:41   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Vi vil uansett ikke ha hund til avl eller utstilling.

Hvordan ville det evt ha vært med forsikring?
Man forsikrer hunder sant?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:53   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Er det de fra Litauen?
Var et innslag på nyhetene om å kjøpe valper fra utlandet, mange blir smuglet over grensen på en svært dårlig måte og har det ikke bra.
Synes det er skummelt og håper folk ikke kjøper og lager marked for dette, sikkert mange som dessverre gjør det

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:55   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Nei de er ikke fra Litauen de er fra Norge.
Men vi kommer ikke til å kjøpe altså.
Men vil man evt få forsikret en sånn type hund?
Hva med blandingsrase?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:01   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Tror man får forsikret, foreldrene mine har iallefall hatt god utbytte av forsikring.
De hadde først Bichon Frisé som var registrert i NKK, når har de en blanding av Bichon
Havanaise og Coton De Tulear og jeg regner med at de har forsikring på henne også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:04   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Jeg tror man får forsikret uregistrerte og blandingshunder. men jeg skulle faktisk ønske at folk kunne være litt mer kritiske til hva slags hunder de kjøper, selv om de bare skal være kose-/familiehunder.
Kjøper man hund av en oppdretter som er seriøs, så vil man både få vite noe om hvilke sykdommer som rasen man kjøper kan rammes av, og amn får vite både hvem som er opphavet til hunden i mange generasjoner og at disse er friske.

Det er dessverre ikke slik at blandingshunder er friskere enn renrasede - men med bladingshunder vet man vanligvis ikke noe om slekten bakover og dermed heller ikke hvilke sykdommer de evt. har hatt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:06   #14
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Har dere gått helt bort fra katt?

Anbefaler forsikring i www.agria.no Mange dyreklinikker anbefaler de også. Vi har den på katten vår og har heldigvis ikke hatt behov for å bruke den enda.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:19   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Ja forsikringsbransjene er greie på betalingerr ja, du har rett i det.

Sånn apropos priser på renrasede og blandingshunder, huske før så kostet ikke blandingene stort, men nå syns jeg de er veldig dyre.

Estrella: Blir det katt her så tar mannen hatt og frakk og flytter, det er ikke akkurat aktuelt. Men hund er han med på.
De hundene vi ser etter er utrolig lik den jeg hadde når jeg var barn, som forresten var blanding av 4 raser. For en utrolig herlig hund.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:20   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ja forsikringsbransjene er greie på betalingerr ja, du har rett i det.

Sånn apropos priser på renrasede og blandingshunder, huske før så kostet ikke blandingene stort, men nå syns jeg de er veldig dyre.

Estrella: Blir det katt her så tar mannen hatt og frakk og flytter, det er ikke akkurat aktuelt. Men hund er han med på.
De hundene vi ser etter er utrolig lik den jeg hadde når jeg var barn, som forresten var blanding av 4 raser. For en utrolig herlig hund.

Enig med mannen din
Er oppvokst med Bichon selv og synes de er herlige

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:25   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Det er flere typer vi vurderer, eller dvs jeg vurderer....
Men Havanaisen er jo bare kjempefine. Er litt på Bolonka og, men vi får se hva det blir til. Han er på gli og vi har nesten bestemt oss, men mannen min bruker litt tid på å være helt med. Så i mellomtiden spammer jeg han med annonser fra finn ...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:26   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Ja, særlig blandinger av disse veskehundene er hysterisk dyre. Typ 12000 for 50 % chihuahua. As if.

Ja ikke sant.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:37   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Ja, særlig blandinger av disse veskehundene er hysterisk dyre. Typ 12000 for 50 % chihuahua. As if.

Vi var på småhundtreff forrige helg, og der var det noen merkverdige utgaver av miniatyrhunder.
Mange søte og sunne og friske småtasser. Men også endel merkverdige småtasser - bl.a. en bitteliten chiahuahua-blanding som beveget seg helt merkelig. Jeg fikk meg en vekker på både helse- og adferdsproblematikk hos hunder av det treffet, gitt. Det var noen som hadde barnevogn til hundene sine! Jeg kan til en viss grad forstå at noen kortpelsede raser trenger dekken/klær når det er kaldt - men å kjøre dem i barnevogn?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:11   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på registrerte og uregistrerte valper?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Barnevogn er visstnok til disse stakkars hundene hvis luftveier er så deformerte av utseendebasert avl at de ikke kan gå tur når det er kaldt eller varmt fordi de ikke får puste skikkelig. Mops, for eksempel. At noen vil støtte slik syk avl går veldig langt over min fatteevne.

Det begynner å gå riktig vei, men med veldig små museskritt.

Jeg ville i hvert fall aldri, noensinne kjøpt en uregistrert rasehund. Da kjøper jeg mye heller en blandingsvalp, det er en mer ærlig sak. Valper kan være uregistrerte uten at det trenger å bety så mye, men de kan også være uregistrerte fordi de har mor som f.eks. er avlssperret men likevel parret på, eller har sykdommer, eller fordi tispa har tyvparret seg og oppdretter lyver på seg renrasede valper likevel. Det er for mye å gamble med, så det ville jeg aldri gått med på. De 5000 som du sparer kan fort gå ut igjen i dyrlegeutgifter.

Det er forresten gøy å kunne stille ut, selv om man egentlig ikke tror at man kommer til å gjøre det. Kjekt å ha muligheten hvis valpen viser seg å bli et eksepsjonelt bra eksemplar av rasen eller hvis man har ambisjoner innen hundesport. Jeg har selv kjøpt valp med utstillingsfeil og angrer bittelitt på det, , i hvert fall en gang i blant.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no