Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Shellac

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-13, 13:41   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Shellac

...........

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 18-04-19 kl 18:08.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 15:52   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Jeg er ikke noen veldig dreven bruker av neglelakk men ble påvirket av en tråd her tidligere om at man kan kjøpe UV lampe selv så jeg har gjort det. Har en lys beige/korallfargelakk som jeg bruker. Og synes lakken satt lenge på. VAr iallefall pen i over en uke uten å flasse av. Men synes den var vanskelig å få av da.
Nå har jeg påsatte negler da, mulig den satt ekstra godt på det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 16:01   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Jeg skal reise bort og tenkte at begynte lakken å flasse av mens jeg er borte så hva gjør jeg da?
Orker ikke dra med meg ei lampe mm.
Er det enkelt å bare ta den av selv? Og så legge vanlig neglelakk etterpå?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 16:04   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Jada, det er bare å bruke vanlig neglelakkfjerner. Det finnes sikkert sånne barer rundt om i verden også da.
Da vi var i Spania i fjor, Albir, var venninnen min hos en frisør og fikk på scellac der. Alt av sånn skjønnhetspleie er mye rimeligere i Spania iallefall.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 16:11   #5
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Den sliter ikke på neglene, men siden den er vanskelig å få av kan kroniske "plukkere" og folk som blir gærne om en negl ikke er helt som den skal og da piller av alle -slite ekstra på negelen(har jeg hørt ). Min varer ca to uker fordi jeg lakker over med vanlig lakk.( Blir fort lei av en farge) Jeg bruker nøytral med litt lyst i og så går jeg amokk med andre farger over. Vanlig lakk sitter mye bedre på neglen,med chellac under. Med cellacen under går vanlig lakk av med vanlig fjerner, da er i allefall neglene mine veldig beskyttet, de ble helt ødelagt i perioder før jeg begynte å bruke scellac.Uten vanlig lakking varer schellacen i ca tre uker og da er det mest etterveksten som er problemet.

__________________
00 04 10

Sist redigert av era : 12-07-13 kl 17:57.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 16:13   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Kanskje jeg skal bruke vanlig på neglene og Shellac på tåneglene?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 17:34   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shellac

Nei, shellac på fingerneglene også! Jeg har nå 22 dager gammel shellac på fingrene, og har plutselig begynt å få lange negler. Jeg har så myke negler at det er sjelden vare. Shellacen er like blank og fin, men har så vidt det er flasset noen steder. Dog er det etterveksten som er stygg, ikke det lille flasset. Hadde jeg kjørt en mer nøytral farge, hadde antagelig ikke etterveksten vært like stygg..

Sist dro jeg av shellacen, denne gangen tenkte jeg å teste neglelakkfjerner. Må bare spare litt til, først.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 17:43   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shellac

Det kan være lurt å pakke neglene, med neglelakkfernerdynket bommulspad på, inn i alufolie i et kvarters tid. Da skal shellacen bare skrapes av.

Hvilke shellacer kan jeg bruke med uv-lampe? Depend sine krever vel led-lampe?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 17:56   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Er det forskjell på det også da.. sjekker. Jeg kjøpte lakk på ebay. Fra CNDc står det. Uv color.Må huske på det da for jeg har tenkt til kjøpe lakk i London til uka.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 18:00   #10
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Led er typen lampe uv er typen lys.Et styk led lampe gir fra seg uv lys.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 19:38   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shellac

Aah!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 19:44   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shellac

Hiver meg på her, jeg; hva koster egentlig Shellac på neglesalong? Hvordan blir neglene etterpå? Kan man legge Shellac selv hjemme hvis man har uv-lampe? Er det vanskelig?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 01:44   #13
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shellac

Nei det er lett. Lettere enn å lakke med vanlig lakk fordi hvert strøk tørker på 30 sek. Koster vel 500,- i salong og 450 for depend startpakke gellac sett på cubus. Så kan du kjøpe masse schellac stæsj på nett for en billig penge.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 01:49   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shellac

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Nei det er lett. Lettere enn å lakke med vanlig lakk fordi hvert strøk tørker på 30 sek. Koster vel 500,- i salong og 450 for depend startpakke gellac sett på cubus. Så kan du kjøpe masse schellac stæsj på nett for en billig penge.

Tusen takk for svar, tror jeg vil prøve en gang i salong først - og så handle inn hvis jeg blir begeistret!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 05:19   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shellac

Shellack på tærne kan slites fortere av dersom dere skal tilbringe tid på sandstrand, der føler jeg ingenting holder. Jeg har fransk manikyr på fingerneglene, den sitter som regel i 2,5-3 uker, da tar jeg den med negllakkfjerner pga ettervekst. Det begynner å komme en del nye og forbedrede typer negllakkfjernere som tar shellack bedre enn de første som kom. Mine negler har ikke tatt skade av det, de har heller blitte bedre. Jeg river ikke av lakken om det begynner å flasse, det kan nok skade neglen. Jeg har eget utstyr fra Depend og supplert litt fra andre merker, men lampen er fra Depend. Fungerer finfint. Nå i ferien har jeg fått det lagt på salong- litt luksus i ferien. Men den sitter ikke noe bedre enn når jeg gjør det selv. Å få til pen fransk manikyr er en treningssak.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 10:25   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shellac

Startsettet til Depend er ganske dyrt. Jeg kjøpte min uv-lampe på ebay for 150 kr, og det finnes også utallige lakker til en billig penge.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 11:10   #17
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shellac

Jeg tittet litt på eBay, og den billigste UV-lampen jeg fant kostet 15 kr.. Hva trenger man ellers?

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 14:10   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shellac

Gammal tråd men ser ingen grunn til å starte ny. Vi kjøpte settet i går og er veldig begeistra. Men om eg vil bruke mine egne lakkar korleis gjer eg det? Primer, base, egen lakk som lufttørke og så topcoat? Eller primer, base og så berre egen lakk?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 20:52   #19
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shellac

Jeg ble frarådet av en jeg kjenner å kjøpe uvlampe, han hadde lest at det ikke var bra. Er det noen som har hørt om noen farer ved disse?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 15:57   #20
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Shellac

Shellac til hjemmebruk har blitt forbudt i Sverige, etter at flere har opplevd skader/allergiutslag. Dette er først og fremst en fare dersom man ikke er forsiktig når man legger lakken slik at den kommer i kontakt med huden. Produktene er ikke forbudt i Norge.

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23...selges-i-norge

Men jeg forstår det altså slik at det ikke er UV-lampa som er problemet, det er lakken.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no