Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-15, 12:22   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Jeg har for lyse striper i mellombrunt hår.

Bruker jeg henna for blondt hår, vil alt håret bli dypere i fargen/glansfult? Jeg vil gjerne ha litt nyanseforskjell, og ikke dekke helt. Det står at denne "brightens", men lysner virkelig henna? http://no.iherb.com/Rainbow-Research...g-Powder/12441
Trodde ikke det var mulig med henna.
Hva med Persian Light Brown? http://no.iherb.com/Rainbow-Research...g-Powder/12972
Vil den brune fargen fremdeles la det blonde være litt lysere brunt enn resten?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 19:03   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Har kun erfaring med henna i rød farge jeg. Så kan liksom ikke si så mye om hvordan det blir med lyst eller brunt

Jeg bestiller her: http://www.kinsarvik.no/category/674...-harfarge.aspx

Fargen kobber.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 20:35   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Kanskje jeg skulle prøvd. Fungerer det på farget hår?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 20:44   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Jeg har kun erfaring med ren henna og det gir kun røde farger. Fordi jeg ikke er lys fra før og har mange lag er håret mitt mørkt rødbrunt. Jeg ser at disse fargene er en miks av henna, indigo og cassia. Indigo gir sort farge, henna rød og cassia er det som også kalles blond henna. Så ser ikke ut som det er noen uhumskheter i fargen. Mange av de som driver med henna lager egne blandinger med disse stoffene, men jeg vil tro at det blir som med annen hårfarge at det ferdige resultatet avhenger både av hvilken hårfarge du hadde som utgangspunkt og hvor godt håret tar til seg farge.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 09:35   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Har kun erfaring med henna i rød farge jeg. Så kan liksom ikke si så mye om hvordan det blir med lyst eller brunt

Jeg bestiller her: http://www.kinsarvik.no/category/674...-harfarge.aspx

Fargen kobber.

Takk for svar. Jeg må registrere meg for å finne ut portoen... jeg får den ikke opp bare ved å legge produktet i handlekurven. Du husker ikke hvor mye det er?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 15:14   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Takk for svar. Jeg må registrere meg for å finne ut portoen... jeg får den ikke opp bare ved å legge produktet i handlekurven. Du husker ikke hvor mye det er?

Logga meg inn for å sjekke. Med posten koster det 117 kr.
Jeg bruker bestille 3-4 stk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 12:28   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blond henna, lysebrun henna? Hvordan virker det?

Oppdatering: Jeg gikk forbi en innvandrerbutikk, og gikk inn på impuls. Fant hennafarge til 35 kroner. Jeg er litt skeptisk til navnet: Lemon yellow!
Men bildet viste en med lysebrunt hår. Engelskkunnskapen i India trenger ikke bety så mye. Prøvefarge en lokk først. Helgeprosjekt.

Lagt til: Ok, skeptisk nå... bildet på pakken så IKKE sånn ut... http://www.tradeindia.com/fp747636/1...low-Henna.html
Får prøvefarge en lokk fredag kveld, så jeg rekker å kjøpe noe på lørdag hvis....

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no