Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Farging av klær - restfarge i maskinen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-10, 15:32   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Farging av klær - restfarge i maskinen?

Må jeg rengjøre vaskemaskinen etter å ha farget klær? Jeg vurderer å farge en kjole, men kommer jeg da til å farge neste vask også??

Ja, og skal fargen og saltet inn i maskinen, eller der man vanligvis har vaskemiddelet?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:33   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Jeg kjører en tom maskin etterpå. Ikke vert noe restfarge etter det.
Husk å tørke av gummien rundt døren etterpå.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:56   #3
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Farge og salt skal inn sammen med tøyet, men det står veldig greit forklart i instruksjonen som følger fargen.
Du vasker jo det fargede tøyet en gang etter selve fargeprosessen for å få ut overskuddsfarge, så det er ikke mye farge igjen i maskina etter det.
Jeg pleier som oftest å kjøre en mørk klesvask som neste vask etter å ha farget klær.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:57   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Takk for tips! Da er det bare å sette i gang.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 04:43   #5
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Jeg sparer miljø ved å vaske en svartvask (enten mine klær, håndduker eller sokker og undertøy) i stedet for å kjøre tom maskin.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 08:52   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Jeg sparer miljø ved å vaske en svartvask (enten mine klær, håndduker eller sokker og undertøy) i stedet for å kjøre tom maskin.

Det gjør jeg også. Har ofte farget tøy lilla eller mørkeblått og da går det helt fint å vaske noen mørke håndklær etterpå.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 09:49   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Jeg sparer miljø ved å vaske en svartvask (enten mine klær, håndduker eller sokker og undertøy) i stedet for å kjøre tom maskin.

Det gjør jeg også.

Hvordam ble resultatet Martis?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:13   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det gjør jeg også.

Hvordam ble resultatet Martis?

Det ble ikke så veldig vellykket ref. denne tråden.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=91535

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 09:24   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

I see.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:36   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farging av klær - restfarge i maskinen?

Kjører alltid en tom maskin på 90 grader etter klesfarging. Så en mørk vask.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no