Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når skru PÅ airbagen ved frakting av større barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 19:44   #21
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når skru PÅ airbagen ved frakting av større barn?

Jeg mener å ha merket meg at mange i Sverige kjører med bakovervendte unger foran, og at jeg har lest et svenskt blad en gang som mente at det var trygt? Det er meget mulig det er noen år siden.
Jeg vil helst ha dem i midtrekka jeg, men det er nå en gang "bare" plass til tre stykker der.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:08   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skru PÅ airbagen ved frakting av større barn?

Jeg skulle likt å se dokumentasjon på at det er mindre sikkert å sitte forran enn å sitte bak?
For det er stikk i strid med hva jeg har lært. Som er at uten airbag sitter ungene akkurat like trygt forran som bak, jeg har også hørt at det er tryggere å sitte forran enn bak. Motsatt har jeg aldri hørt om?
Det er også svaret jeg fikk hos trygg trafikk da jeg hadde samme problemstilling som Tjorven.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:23   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skru PÅ airbagen ved frakting av større barn?

Det sier seg vel selv at baksetet er tryggere enn forsetet i en frontkollisjon bare på grunn av avstanden til smellet. Har man bare ett barn kan man velge midtplassen bak som er den mest skjerma i bilen. Har man mange barn må man plassere dem så godt man kan, man får ikke levert biler med 4 bakre midtseter. Jeg kan heller ikke alltid velge å kjøre med alle unger i baksetet, og da må jeg få det til tryggest mulig innenfor de rammene som er der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:36   #24
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når skru PÅ airbagen ved frakting av større barn?

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

I alle dager, det var litt av et "god dag mann økseskaft"-svar.

HI spør om råd, da hun faktisk HAR flere alternativ å velge i mellom.

Det var et svar til safran, ikke til HI.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no