Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er problemet, strykebrettet, eller strykejernet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-15, 15:08   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er problemet, strykebrettet, eller strykejernet?

De siste gangene jeg har strøket har jeg plutselig oppdaget at gulvet er vått. I dag kjente jeg under strykebrettet og det er klissvått over det hele! All dampen fra strykejernet går tydeligvis rett igjennom og blir vann.

Strykebrettet er fra Clas Ohlson og har en kjerne av et slags metallnett framfor en plate, slik mitt tidligere brett fra Ikea hadde. Er det derfor det går tvers igjennom, eller slipper strykjernet mitt ut damp på "feil" måte? At dampen går tvers igjennom og drypper ned gjør jo strykeegenskapen dårliger også, siden man ikke får det fuktige "presset" fra begge sider.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 15:15   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er problemet, strykebrettet, eller strykejernet?

Jeg ville gjettet på strykejernet, egentlig. Strykebrettet mitt har også bare nett.

Må du fylle på vann oftere enn før? Når mamma sitt jern tok kvelden slapp det ut skvetter med vann i stedet for damp.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 15:20   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er problemet, strykebrettet, eller strykejernet?

Ja, vannet går ganske fort igjennom, men jeg merker ikke sånne våte flekker som om det skulle sluppet ut vann. Men det stryker ganske dårlig. Jeg husker dog ikke om det kom med det nye strykebrettet, eller om det er helt uavhengig av hverandre. Jeg kan jo prøve å stryke på en fjøl og se om det blir bedre da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no