Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-16, 17:44   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Min yngste er en slik som ikke sover mer enn femten, tjue minutter sammenhengende, bortsett fra hvis hun ligger på magen til pappaen sin eller hvis vi kjører bil, eller hvis - som jeg oppdager nå til stor begeistring - blir vugget i bilstolen stående på stuegulvet!

Neste tanke er umiddelbart da - hva kan man ha så store barn liggende i med gynge/vuggemulighet? Finnes det noe?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:23   #2
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Hengevugge?

Jeg hadde samme problemet med minstemann, og kjøpte da ei Simovogn som verandavogn. Hver gang det knirket i vogna, gikk jeg ut og vugget, og i løpet av et par uker kunne han ta firetimerslurer uten å våkne. Ekstremt god fjæring i Simo.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:31   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Hengevugge er drømmen, men hun er allerede 68 cm lang. Utesoving går an, men hadde vært digg å ha noe som funker uten hassle med påkledning og sånt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:43   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

De hengevuggene jeg har sett har ikke hatt høye nok kanter til babyer som kan begynne å heise seg opp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:45   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Min yngste vugget seg selv i Baby Bjørn vippestol, hun trakk opp knærne og sparket ifra. Knirk over kjøkkengulvet og ble sint når kjøleskapet sto i veien.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:54   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

De hengevuggene jeg har sett har ikke hatt høye nok kanter til babyer som kan begynne å heise seg opp.

Nope, men jeg tenkte at den jo evt kan henge helt lavt over gulvet, slik at det ikke blir noen egentlig risiko.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:56   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Babybjørn vippestol var min tanke også. Den brukte vi ganske lenge.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:58   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Vippestol som sovested? Hun hadde neppe gått med på å sitte i en sånn i våken tilstand. Ikke en utpreget tilbakelent liten knert, dette.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:00   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Vippestol med vibrering i rumpa? Gjør underverker her.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:03   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Hengevuggen var gull med litt mindre baby, men den vi hadde hadde nok vært snau for en så stor. Men hva med noe sånt som denne? Kanskje mulig å finne brukt? Klarer ikke se hvor lang den er, men den er i hvert fall dyp nok til at hun ikke velter ut med det første.

Ellers var trikset med begge mine utesoving, særlig hun minste som ikke skjønte det med lange blunder før... vel, aldri. Men det hjalp veldig med vogn ute, da sov hun til og med gjennom jagerflystøyen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:20   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Det går fint an å montere meier på en sprinkelseng. Ellers fantes det noen små føtter med fjæring som man la under beina på sprinkelsenga når jeg hadde baby, men det er 11 år siden, så om dette er å få tak i lenger, vet jeg ikke.

Edit: det finnes fortsatt og heter Brio gyngebein. Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke om det funker.


Sist redigert av Lhi-My : 06-03-16 kl 19:27.
Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:38   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Hengevuggen vi hadde var veldig romslig. Pur natur, sånn "heklet". Og vi hadde den på stativ og den kunne hengt veldig lavt. Men begge mine ville uansett helst sove ute i vogn, så vuggen gikk ut av bruk før de vokste ut av den.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:39   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

HVa med en slik? https://www.fjellsport.no/ticket-to-...FcLNcgodacgK6w

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:47   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Det fins vippestoler du kan legge helt tilbake som vipper av seg selv. Tinylove har en sånn der du i tillegg kan trekke kanter opp slik at det blir som å ligge i en vognbag. Søk opp vippestoler, det er en jungel av muligheter.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:53   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Jeg tipper hun vrenger seg ut og hiver seg opp av en vippestol. Lillebror sitter i den ennå, men han er lat. Og det varer ikke lenge.

Jeg ville gått for utesoving i pose - det trengs jo stadig mindre påkledning nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:56   #16
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

http://www.jollyroom.no/produkter/ti...ampaign=criteo

Lenke til sovevippestol.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 20:06   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

http://www.jollyroom.no/produkter/ti...ampaign=criteo

Lenke til sovevippestol.

Åhgud. Nå fikk jeg flashback til en eller annen SATC-episode som involverer en vibrator og en vippestol. Som så litt sånn ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 20:07   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

HVa med en slik? https://www.fjellsport.no/ticket-to-...FcLNcgodacgK6w

Ser for meg at hun spinner rundt. (Hun er helt gæærn!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 20:08   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hengevuggen vi hadde var veldig romslig. Pur natur, sånn "heklet". Og vi hadde den på stativ og den kunne hengt veldig lavt. Men begge mine ville uansett helst sove ute i vogn, så vuggen gikk ut av bruk før de vokste ut av den.

Det er en sånn en jeg lurer mest på. Husker du lengden? Det står "ca 80 cm", tror jeg, men hvis det egentlig er 72 cm er vi jo like langt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 20:26   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vugge eller noe lignende for smårollinger/store babyer?

Jeg ser jeg skrev 85 cm selv da jeg la den ut på Finn.no. Vi får håpe jeg ikke løy på meg noen cm.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no