Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg fine uteplasser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-12, 10:00   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg fine uteplasser

Hjelpes og trøstes, vi skal gå i gang med ekstrem oppussing eller noe sånt. En del av oppussinga vil være utendørs.

Jeg har aldri vært den som har kikket i hageblader, men nå må jeg finne noen løsninger og trenger tips. Vi skal fikse innkjørsel (per i dag er det bulkete asfalt), ordne trapp til inngang (denne er også støpt og siger ut), og spiseplass.

Vi bor i et gammelt hvitt trehus, 1 etasje. Tomta er helt flat. Før har det vært skiferheller rundt hele huset, og som nevnt asfalt i innkjørselen. Alle naboene rundt har sånne firkanta belegningsstein, men jeg vet ikke om jeg liker det så godt egentlig.

Hva vil passe? Hva vil ikke koste det hvite ut av øyet?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:08   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Skal du ha noen til å legge belegningsstein for deg så koster det ca 1000 per km2.

http://foreldreportalen.no/forum/sho...highlight=hage

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:09   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Helt flatt platting er ganske fint og bryter jo med stein og gress. Det er kjempeenkelt å bygge selv. Skal se om jeg finner noen fine bilder.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:12   #4
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Grus eller shingel i oppkjørselen? Får jo forskjellige farger på shingelen..

Tretrapp med platting foran ved inngangen? Er det en uteplass hvor man sitter og koser seg ute, eller bare et sted hvor man parkerer bilen og går inn?

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:14   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Grus tror jeg ikke jeg har lyst på.

Vi skal både ha en innkjørsel til bil, og et sted der vil kan sitte og spise.

Skal se om jeg får tatt noen bilder av huset vårt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:15   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Her har noen laget blanding av platting, blomsterbed og steintrapp.

Platting nesten i flukt med gressplenen:


Blanding:


Skiferheller er jo ganske fint det og:


Platting og grus er ganske kult:


Stein og tre i blanding med tak over:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:17   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Vi har akkurat bygget nye biloppstillingsplasser og ny trapp til inngangsdøra. Støpte støttemur i betong, bygget trapp og inngangsparti i tre. Skal asfaltere biloppstillingsplassene og innkjøringen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:23   #8
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Ønsker du at det skal ha et hardt uttrykk i kontrast til huset, eller et mykt uttrykk? Steinheller og asfalt blir jo noe hardt, mens treplatting, grus og gress blir mykere..

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:47   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine uteplasser

Ahh, det var lekkert!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no