Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

"Byttelåne" bolig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 19:43   #1
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

"Byttelåne" bolig

Noen som har vært borti dette før...
Altså bytte bolig med noen andre i samme by/bygd...

Man leier hos hverandre...

Noen som vet om det finnes noen regler for sånnt...

Må jeg betale skatt for leieintekter på boligen jeg leier ut?
Vi blir jo ikke å tjene på det noen av oss, vi tar bare sånn at det akkurat går opp i opp med utgiftene... ingen fortjeneste med andre ord...

På en måte fortsetter jeg å betale for mitt hus og de for deres...men så byttelåer vi husene..

Ikke bare å forklare...er en kloms når det gjelder forklaringer

Men kanskje noen forstår

Må kanskje legge til at grunn til at man har lyst å "bytte" hus er fordi jeg vil nærmere sivilasjon, siden jeg er alene med to onger
og det blir mye kjøring og det sliter meg ut.
De som vi kanskje skal bytte med vil hit ut som jeg bor..de har ikke barn å vil gjerne bo litt landlig til. De er faktisk interessert i å kjøpe huset mitt å har kommet med gode bud...men jeg er usikker....så hvorfor ikke prøvebo tenker jeg...


Sist redigert av lillenøste38 : 06-01-12 kl 20:30.
lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:27   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Byttelåne" bolig

Du må vel betale skatt hvis du tar leie for boligen. Men hvis dere bare bytter bolig mot bolig, så burde ikke skatteetaten bry seg med det? Men ta en telefon og hør, du!

Ble litt nysgjerrig på hvorfor du planlegger bytte? Bytte med noen som har større, men vil ha mindre?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:32   #3
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: "Byttelåne" bolig

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Du må vel betale skatt hvis du tar leie for boligen. Men hvis dere bare bytter bolig mot bolig, så burde ikke skatteetaten bry seg med det? Men ta en telefon og hør, du!

Ble litt nysgjerrig på hvorfor du planlegger bytte? Bytte med noen som har større, men vil ha mindre?

Har lagt til på HI hvorfor jeg/vi snakker om å bytte...

De har ett litt mindre hus, men for all del stort nok for meg og mine to...

Ja, må sjekke ut det der...vi trenger jo ikke en gang å overføre penger til hverandre...bare betale strømregninga i det huset man bor i

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:35   #4
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Byttelåne" bolig

Dropp leien så er det jo ikke noe problem. Da låner du jo bare ut huset

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:54   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Byttelåne" bolig

Men husk på reglene for skatt på gevinst av boligsalg. Hvis du skal unngå skatt på genvinsten må du ha hatt folkeregistert adresse der hvor du selger de siste 12 mnd.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 01:10   #6
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Byttelåne" bolig

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Men husk på reglene for skatt på gevinst av boligsalg. Hvis du skal unngå skatt på genvinsten må du ha hatt folkeregistert adresse der hvor du selger de siste 12 mnd.

Det er 12 av de siste 24 månedene (hvis ikke det har kommet noen endringer de siste månedene). I såfall må man selge før det har gått ett år for å unngå skatt på gevinst av salget.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 10:18   #7
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: "Byttelåne" bolig

Man må selge huset før det er gått ett år etter at man har leid ut...kan de reglene

Men jeg var å så på det huset som vi skulle bytte med....tja...nei...det blir nok ikke noe byttelåning allikavel...tror jeg er for gått vant..
Å gå fra ett hus som er bygd i 1987 å som jeg har pusset opp til de grader siden jeg kjøpte det, til å flytte inn i ett hus fra 1956...nytt kjøkken og bad, men ellers så det trasig ut.
Det var to soverom på loftet og to i kjelleren.. Når jeg tenker brannsikkerhet, så vil jeg ha ongene sovende i samme etg som meg selv, ikke de på loftet og jeg i kjelleren eller omvendt...en hel etg mellom oss...så jeg takket nei i går.
Vi får fortsette jakten på noe annet litt til..
Forsøkte å tenke alle de positive tingene med å flytte dit..men jeg klarte ikke å overbevise meg selv

Men takk for alle innspill

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no