Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 15:50   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Lykken, jeg er også det - men selv om jeg synes at klatring i trær er suverent, så er det jo en sikkerhetsrisiko.

og det er jo ikke slik at alle skader i barnehagen enten er å forvente ELLER at de er dårlig arbeid av de ansatte....litt av alt. Jeg kan være svart/hvitt jeg og altså, men det er unektelig litt vanskelig, for jeg kjenner det sånn i den delen av hjernen min som sier "Men om at"

Altså, nå svarte jeg bare kjapt og greit uten å tenke altfor grundig, men jeg svarte f.eks at trær over 2 meter ikke burde være lov og at akebakker med is ikke var noe særlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:57   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg har svart, det gikk greit med de alternativene som var. :stor tilhenger av fysiske utfordringer:

Det er jeg også, men jeg vil ikke svare på at enten er skader en naturlig del av det å være fysisk, eller så betyr det at personalet har passet for dårlig på.

Opprinnelig lagt inn av StianH, her.

Hei til alle sammen, og takk for all tilbakemelding.

Forstår at det virker svart-hvitt og tar dette som konstruktiv kritikk jeg kan ta med meg videre.

Takk til alle som har tatt seg tid til å svare!

Det virker ikke svart/hvitt, det er både svart/hvitt og ulike utsagn er satt opp mot hverandre uten å virkelig være det. Jeg håper virkelig du lager en ny undersøkelse, for den du har er faktisk totalt ubrukelig. Om du ikke ønsker å garantere støtte til egen teori, selvfølgelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:05   #23
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg har svart.
Noen av spørsmålene i delen som heter "utsagn" er litt unyansert. Det er ikke enten/eller, men en kombinasjon av utfordring og sikkerhet.

Nå skal det sies at jeg lar mine barn klatre så høyt de tør i trær, de balenserer på rullestein i fjæra og buldrer på stein så høyt de tør.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:10   #24
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg kan rett og slett ikke svare på undersøkelsen, skalaen på spørsmålet om sikkerhet og fysiske utfordringer henger ikke på greip. Du kan ikke ha liten risiko i ene enden og fysisk positiv betydning i andre enden, det henger jo ikke sammen i det hele tatt. Det du sier er jo at liten risiko tilsvarer lite positiv betydning samtidig som veldig positiv betydning tilsvarer høy risiko? Og de er jo ikke nødvendigvis motsetninger. Når du skal benytte deg av slike skalaspørsmål så må skalaen samsvare i begge ender, for eksempel liten risiko - stor risiko. Jeg ville lest meg opp på metoden og sendt ut en ny undersøkelse jeg, for resultatene du får fra denne vil være ubrukelige og veilederen din kan umulig ha godkjent dette?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:11   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg synes skader er en del av det å være fysisk.

Når det gjelder undersøkelsen så svarte han hyggelig og greit på tilbakemeldingene og skulle ta det til seg. Så kommer det jo også an på lærerstedet og veiledere, hva de legger opp til av muligheter for å gjøre undersøkelsene bedre. En student kan ikke revolusjonere alt, dersom det ikke er åpning for det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:12   #26
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg har svart. Lykke til med oppgaven din.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:56   #27
StianH
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
StianH har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Takk for at jeg fikk legge ut undersøkelsen hos dere. Jeg fikk mange svar og lærte mye av tilbakemeldingen. Dette skal jeg ta med meg videre!

Hilsen Stian

StianH er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:58   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes skader er en del av det å være fysisk.

Selvfølgelig er det det. Men når det er satt opp på den måten så kan det også leses som at personellet ikke trenger å følge med og ikke kan lastes hvis det skjer en alvorlig ulykke som følge av at de ikke har gjort jobben sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:59   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av StianH, her.

Takk for at jeg fikk legge ut undersøkelsen hos dere. Jeg fikk mange svar og lærte mye av tilbakemeldingen. Dette skal jeg ta med meg videre!

Hilsen Stian

Det er jo mye lærdom i å gjøre feil, og godt å ha når du skal evaluere prosjektet ditt også - Du får bruke denne tråden for alt den er verd!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 17:01   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av StianH, her.

Takk for at jeg fikk legge ut undersøkelsen hos dere. Jeg fikk mange svar og lærte mye av tilbakemeldingen. Dette skal jeg ta med meg videre!

Hilsen Stian

Det er bra! Kanskje dere studentene også kan presse på at dere får mer utdanning i nettopp å lageog lese undersøkelser, det er en veldig nyttig kunnskap å inneha, spesielt når man skal yte en service.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 17:02   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg svarer gjerne igjen, om du nyanserer spørsmålene dine litt.

Jeg må si meg enig med røkla. Jeg er FOR fysiske utfordringer, men som feks i barnehagen poden gikk i, så hadde de klatrevegg som var ganske lav og den hadde matter under. Sånt er flott. Det er ikke så flott er akebakken der, som endte i et gjerde hvor poden slo hodet stygt og måtte sy 8 sting. Ake er ok, men de må kunne polstre gjerdestolpene.

Det ene utelukker ikke det andre med andre ord.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no