Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan bli kvitt en alliansering?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 09:14   #41
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Svært så sære vi var på morrakvisten, da...

Mulig det, men jeg synes liksom den var for drøy. Men meg om det.
Jeg er bare sånn at jeg ikke liker at gode gjerninger og tanker blir harselert med, liksom.
Har ellers humor på det meste, men akkurat den synes jeg var tja...litt simpel, kanskje? :trekker på skuldrene:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 09:27   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

men akkurat den synes jeg var tja...litt simpel, kanskje? :trekker på skuldrene:

Hvorfor det? Det er jo bare et helt hypotetisk greie, en tanke som slo meg da jeg jeg leste tråden... Skjønner ikke at den var så ondskapsfull da. Og det er jo faktisk LITT relevant at enkelte kan ende opp med et forklaringsproblem når man feks prøver å selge smykker man har fått.

Derfor er det bedre å gi kontanter hvis man ønsker å hjelpe bostedsløse. Hvis vedkommende uteligger skulle ønske å selge smykket for å skaffe penger til livsopphold (hvilket var vel tankten) så ville vedkommende være nødt å benytte heler-tjenster og sannsynligvis bare få småpenger for smykket, og heleren tjene pengene. I motsetning til om man gir smykket direkte til feks Frelsesarmeen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 09:39   #43
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor det? Det er jo bare et helt hypotetisk greie, en tanke som slo meg da jeg jeg leste tråden... Skjønner ikke at den var så ondskapsfull da. Og det er jo faktisk LITT relevant at enkelte kan ende opp med et forklaringsproblem når man feks prøver å selge smykker man har fått.

Derfor er det bedre å gi kontanter hvis man ønsker å hjelpe bostedsløse. Hvis vedkommende uteligger skulle ønske å selge smykket for å skaffe penger til livsopphold (hvilket var vel tankten) så ville vedkommende være nødt å benytte heler-tjenster og sannsynligvis bare få småpenger for smykket, og heleren tjene pengene. I motsetning til om man gir smykket direkte til feks Frelsesarmeen.

Man er ikke automatisk kriminell om man er bostedløs, uteligger.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 09:55   #44
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Man er ikke automatisk kriminell om man er bostedløs, uteligger.

Man du må innrømme at en som ikke har råd til smør på maten sansyneligvis ikke har en alliansering, og spørsmålet blir jo da, hvor kommer den fra?

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 11:20   #45
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Ang. å gi den i koppen til en uteligger så har jeg vært innom tanken, men tenkt det samme som missa her. Vedkommende trenger nok heller penger enn en ring og h*n vil kanskje få problemer med å omsette ringen til penger.

Jeg har løst "problemet" nå. Mannen ordner det hele; selger den og gir pengene til et eller annet veldedig formål. Da slipper jeg styret med det og vet heller ikke hvor pengene blir av.

Tusen takk for mange gode forslag.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:07   #46
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Man du må innrømme at en som ikke har råd til smør på maten sansyneligvis ikke har en alliansering, og spørsmålet blir jo da, hvor kommer den fra?

Ja, men det finnes da pantelånere ennå, gjør det ikke?
Poenget mitt var den nedlatende holdningen/tonen i nnlegget og spøken om en fryktelig situasjon å befinne seg i. Ikke den rent praktiske biten angående hva vedkommende skulle gjøre med den.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:14   #47
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, men det finnes da pantelånere ennå, gjør det ikke?

Jeg vet faktisk ikke om det fins pantelånere i Stavanger. Jeg prøvde å bli kvitt denne ringen for 10-12 år siden, men da fant jeg ingen plass å selge den ... Jo, jeg fant en butikk, men damen der ville bare gi 300,- for den og det syns jeg var for lite. Nå angrer jeg på at jeg ikke bare solgte den til henne, men der og da syns jeg som sagt det ble for lite. Men nå har det jo løst seg da.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:23   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Den synes jeg var teit. Fordomsfulle tanker, rett og slett. Synes ikke den var morsom. Ikke det spor. :skuffa:

Bostedsløse som sitter med koppen fremme ER (nesten) alltid rusmisbrukere. Som sådan blir de rett som det er stoppet og ransaket av politiet, i forbindelse med kjøp/salg av narkotika. Å gi en bostedsløs en alliansering i koppen ville bare skapt trøbbel for vedkommende. Da heller gi ham en tusenapp så han har en 4-5 doser og slipper å sitte ute mer den dagen.

Så fint at det løste seg, for øvrig. Greit å gi pengene til et vededig formål når du selv ikke vil ha noe med dem å gjøre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:22   #49
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bostedsløse som sitter med koppen fremme ER (nesten) alltid rusmisbrukere. Som sådan blir de rett som det er stoppet og ransaket av politiet, i forbindelse med kjøp/salg av narkotika. Å gi en bostedsløs en alliansering i koppen ville bare skapt trøbbel for vedkommende. Da heller gi ham en tusenapp så han har en 4-5 doser og slipper å sitte ute mer den dagen.

Så fint at det løste seg, for øvrig. Greit å gi pengene til et vededig formål når du selv ikke vil ha noe med dem å gjøre.

Jeg ser like lite poenget med å harselere over dem. Rusmisbrukere eller ei.

Jeg synes forøvrig også at det var fint at det løste seg som det gjorde.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:07   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg ser like lite poenget med å harselere over dem. Rusmisbrukere eller ei.

Jeg oppfattet ikke innlegget du reagerte på som harselas over uteliggere, men som en fleip rundt det at det kunne bli problematisk for vedkommende å forklare hvor ringen kom fra. Å bli "tatt" av politiet kan skje ganske ofte for uteliggere, enten de faktisk er kriminelle eller ikke, og personen kunne jo være aldeles uskyldig, men likevel få store problemer med å forklare hvor han hadde fått en dyr diamantring fra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:13   #51
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg oppfattet ikke innlegget du reagerte på som harselas over uteliggere, men som en fleip rundt det at det kunne bli problematisk for vedkommende å forklare hvor ringen kom fra.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:13   #52
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg oppfattet ikke innlegget du reagerte på som harselas over uteliggere, men som en fleip rundt det at det kunne bli problematisk for vedkommende å forklare hvor ringen kom fra. Å bli "tatt" av politiet kan skje ganske ofte for uteliggere, enten de faktisk er kriminelle eller ikke, og personen kunne jo være aldeles uskyldig, men likevel få store problemer med å forklare hvor han hadde fått en dyr diamantring fra.

Joda, men det ødela mine idylliske tanker om kjæresten som skulle få den!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:17   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Joda, men det ødela mine idylliske tanker om kjæresten som skulle få den!

Det er alltid vondt å få drømmene sine ødelagt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:36   #54
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Lur løsning dere valgte!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:47   #55
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er alltid vondt å få drømmene sine ødelagt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 15:16   #56
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Poenget mitt var den nedlatende holdningen/tonen i nnlegget og spøken om en fryktelig situasjon å befinne seg i. Ikke den rent praktiske biten angående hva vedkommende skulle gjøre med den.

Okei, da er jeg enig med deg

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 11:51   #57
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Det er så hyggelig med lykkelig slutt!

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 12:15   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av juzzy, her.

Det er så hyggelig med lykkelig slutt!

Bare spør Hollywood.

*dukker* fordi jeg igjen fleiper i en alvorlig tråd

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 12:26   #59
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Bare spør Hollywood.

*dukker* fordi jeg igjen fleiper i en alvorlig tråd

det er vel ikke noe å dukke for. Trodde alle trådene her inne var åpen for avsporing?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 16:59   #60
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt en alliansering?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

det er vel ikke noe å dukke for. Trodde alle trådene her inne var åpen for avsporing?

Vel, noen syntes altså ikke det.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no