Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkrem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 14:38   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Solkrem

De skal jo være så bra disse solkremene med fysisk filter, fordi de inneholder ikke helse- eller miljøbelastende stoffer (som trekker inn i huden og kan være hormonforstyrrende og allergifremkallende). Det er fint at vi stadig blir mer opplyst og man følger jo gjerne slike råd.

Har Dr. Haushka sin (Children SPF 22) og Lavera (SPF 30), for barn.
Begge er jo veldig klissete og blir blåhvite og blanke i ansiktet.
Jeg fordrar ikke å bruke dem, føler at huden ikke får puste.

Lillegutt må jo bare pent, men han er ikke glad i det og det skjønner jeg jo godt...

Noen som har god erfaring med andre med fysisk filter som er lettere å smøre ut - eller finnes det noen med kjemisk filter som ikke er så proppfull av hormonforstyrrende stoffer?

Eller er det nettopp det som er poenget med solkremer med fysisk filter, at de skal legge seg som en hinne utenpå huden, og ikke trekke inn i huden?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:16   #2
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Solkrem

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Eller er det nettopp det som er poenget med solkremer med fysisk filter, at de skal legge seg som en hinne utenpå huden, og ikke trekke inn i huden?



Men jeg synes ikke Lavera sin er slik som du beskriver i det hele tatt.
Vi bruker Lavera som det også står baby&kid sunspray elns. på.
Denne;

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:33   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Solkrem

Ja, Lavera sin spray er mye bedre enn Lavera sin krem når det gjelder klissethet. Vi har begge.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 23:43   #4
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkrem

Tar opp denne tråden igjen, jeg. Vi har kjøpt solkrem til Snuppa på apoteket, men hun har allikevel fått soleksem til tross for SPF50 elns. Denne Lavera. Får man kjøpt den på helsekost eller apotek? Er den bra for barn med litt sart hud?

(Fant ikke noe annet passende sted å legge inn denne forespørselen akkurat nå )

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 23:46   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem

Jeg bruker Lavera sin på tube. I fjor hadde vi lavera's i spray, men min erfaring er at den ikke holder litt engang i vann. Ungene ble rett og slett fulle av rennende solkrem etter bad. Selv om det var over en time siden påsmurning.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 19:36   #6
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Solkrem

Lavera er veldig bra for sensitiv hud, han som "lagde" de hadde selv meget sensitiv hud. Min snuppe har også det, og den fungerer veldig bra.

Den som vi har (bilde over her) er den eneste uten parfyme såvidt jeg vet.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no