Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-21, 11:19   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Ingenting, lenger. Før var det notisbøker, garn og fargeblyanter. Nå blir alle kjøp vurdert, revurdert, vurdert, revurdert og eventuelt vurdert på nytt.

Jeg drar i hus omplasseringsdyr titt og ofte da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 11:43   #42
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Jeg har gått fra ingenting til smågodt. Særlig på Europris.

Jeg har Spond, der støttes skolekorpset med 2 % når jeg handler på Europris. Jeg kommer til å gi dem nok til en tuba.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 11:43   #43
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Tidligere var det bøker og garn. Og notisbøker av ulike varianter, tusjer og penner. Jeg har innsett at jeg må bruke opp/lese ferdig noe av det jeg har før jeg skaffer nytt.
I det senere har det vært sjokolade, halvprismiddagsmat (det er grenser for mye jeg spiser egentlig) og tortillachips og salsadip. Tråden her minnet meg på at jeg ikke trenger å la den sjokoladen ramle ned i kurven, og salsaen må jeg vel klare å lage selv. Sant?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 11:46   #44
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Matbutikken: Hele kyllinger. Vi trenger litt mer kraft, gjør vi ikke?


Nei. Vi gjør egentlig ikke det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 11:59   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Jeg er veldig impulsiv, og når jeg får vi det for meg at jeg trenger eller har lyst på noe skal jeg helst få tak i det med en gang. Men jeg er jo veldig klar over det, og jeg har blitt flinkere til å beherske meg. Og det har hjulpet å begynne å spørre meg selv om jeg egentlig trenger denne tingen, og om den vil gi meg mer penger, tid eller utvikling.

Men ifølge en bok jeg har lest har det vært forsket på hvor fornøyde folk er med valgene sine, og det har vist seg at de som er impulsive er mer fornøyde enn de som tenker lenger, sammenligner, leser reviews og sånn. Så det er ikke helt dumt å være impulsiv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 12:00   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Det er impulskjøpene som er de absolutt beste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 12:02   #47
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Ja jeg er ihvertfall alltid veldig fornøyd med ting jeg ser og faller pladask for med en gang. Så jeg har blitt flinkere til å la være å kjøpe ting jeg tenker er greie nok.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 12:05   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ja jeg er ihvertfall alltid veldig fornøyd med ting jeg ser og faller pladask for med en gang. Så jeg har blitt flinkere til å la være å kjøpe ting jeg tenker er greie nok.

Ikke sant? Og ikke minst er jo hjernen så viselig innrettet at den på full guffe kjører på med bekreftende "joda, dette VAR et KJEMPELURT valg, FLINK impuls!", så det er mye lettere å være fornøyd etterpå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 12:08   #49
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 12:14   #50
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Jeg er en undersøker og det er ikke alltid en fordel, nei. Da må resultatet bli helt perfekt, for jeg har jo lagt så mye i å sjekke det på forhånd. Bare det å kjøpe en skarve stavmikser er jo et helt prosjekt i seg selv. :dån:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:38   #51
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Jeg tror egentlig jeg har blitt mer impulsiv på shoppefronten pga. decision making fatigue da jeg bodde i England og hadde tilgang til all verdens produkter på eBay og Amazon. Da måtte jeg jo finne det beste produktet til den beste prisen, og endte opp med å ikke kjøpe noe som helst etter å ha sett på hundre stavmiksere. Det er en ikke bra med for mange valgmuligheter gitt. Ikke for meg ihvertfall.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:44   #52
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Snacks og godteri.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 15:14   #53
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Akkurat nå er det gjerne sånne matnyheter som slenger seg med i handlekurven min på butikken. Selv om jeg ikke hadde hørt om de før og de ikke erstatter noe på handlelista.

Og det skjedde i dag også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20210302_141400.jpg (1,48 MB, 42 visninger)
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 15:35   #54
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Sånne små, overprisa beger med diverse meieriprodukter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 15:39   #55
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Kaffebønner frå små brennerier som jeg aldri har hørt om før. Det er vanskelig å gå forbi. (Skjer riktignok sjelden (aldri) på vanlig handlerunde på Rema.)

Før var det mye godteri som bare ble med, sånn uten at noen egentlig visste at det skjedde. Der har jeg skjerpa meg veldig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 15:58   #56
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Godteri, før. Nå "noe til middag" fra dato-kurven.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 19:28   #57
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Vin, garn og bøker. Mye vin. Jeg leser alt for mange vinblogger og er med i for mange FB-vingrupper. Det er noe jeg MÅ ha hele tida.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 19:52   #58
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Melkesjokolade. Og fine, chunky ullgensere.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 20:25   #59
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Svært lite til gubbens store frustrasjon. Han derimot? Får «enda en» i øya rett som det er.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no