Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jif vindusvask

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 13:40   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Tommel opp

Jif vindusvask

I går gikk jeg til innkjøp av dette, og jeg må si jeg er en smule irritert på meg selv at jeg ikke har gjort det før.

For dette var helt genialt. To ulike størrelser på nalene, en mikrofiberklut OG en "vindusvaskesak". I tillegg var det en flaske vindusvaskemiddel.

Jeg hadde lagd julevinduer i år som alle år før, og hvert år synes jeg det er et slit for å få vinduene skikkelig rene etterpå. Jeg har gjerne vasket flere runder og likevel hatt fettflekker etter julenisser o.l i vinduene. Men med denne jif-saken gikk det som en lek. Helt sant!

Så for sjusker som meg, som hater vindusvask, løp å kjøp.

(jeg tok like godt alle vinduene innvendig i hele huset jeg, når jeg først var i gang) :ekte sjusker gjør nemlig ikke det før jul:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:55   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jif vindusvask

Så avansert som du er behøver man ikke å være.
For sjefs-sjuska (les sjuggerpløm) bruker TØRKEPAPIR, nal og Jif vindusvask. De blir så blanke, og fort går det. Spray på, tørk over med papir, spray på en gang til, vent noen sek. og nal av. Tørk over karmen med papiret du samler opp væsken med.
Da ser det ut som om man er SÅ flink til å pusse vinduer
Jeg har prøvd mange andre sånne sprayer til vinduer, men det er bare Jif som duger godt nok til sjuskemetoden min.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:08   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jif vindusvask

Det jif systemet er genialt. Spesielt fasongen på bøtta. Men jeg må ha flere kluter når jeg får ånden over meg.

Sjefsjuska Maz har vasket vinduer flere ganger i året etter jeg anskafet det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:14   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jif vindusvask

Det har jeg brukt lenge. Det er også flott å bruke til dusjkabinettet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 17:22   #5
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg gikk til innkjøp av den i september, før vi skulle legge leiligheten ut for salg, og den er helt genial altså Vinduene blir så rene og pene, og det nesten uten stress. Etter det har jeg vasket vinduene jevnlig faktisk

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 17:39   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg er virkelig ei sjuske og helt talentløs når det kommer til vindusvask. Jeg har prøvd ALT men får det faen meg ikke til skikkelig! Speil er jeg god på, der funker avispapir genialt til å tørke med, men det funker ikke på vinduer (ikke mine, i hvertfall).

Jeg har lenge lurt på om jeg skal kjøpe Jif vindusystem, men hver gang jeg kommer på det har jeg dårlig råd og det koster vel oppimot 3-400,- kroner, gjør det ikke? Men jeg skal kjøpe det så fort jeg får engangsstønaden, jeg MÅ ha det. Vinduene her ser ikke ut nå, og jeg orker bare ikke tanken på å sjuske dem til enda mer med min talentløse "vasking".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 17:42   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jif vindusvask

Nok en sjuske her som har begynt å vaske vinduer mer regelmessig etter at Jif-systemet ble kjøpt!

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 17:54   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg har hørt flere har skrytt av det. Selv pusser jeg praktisk talt aldri vinduer. Og da mener jeg virkelig praktisk talt aldri.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 18:38   #9
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg vasker vinduene med salmiakkvann med en liten dråpe zalo i.
Vasker først med klut for så å tørke over med tørr microfille. Blir blankt og fint.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 18:55   #10
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jif vindusvask

Bruker også Jif. Fungerer supert!

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 18:56   #11
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jif vindusvask

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg har hørt flere har skrytt av det. Selv pusser jeg praktisk talt aldri vinduer. Og da mener jeg virkelig praktisk talt aldri.

Signerer. Det er ytterst sjelden jeg pusser vinduene på ordentlig. Det hender jeg spruter over med den vanlige "gammeldagse" vindussprayen, men det er visst ikke bra nok. -I hvert fall ikke i følge en av nabodamene, som burde passe sine egne saker.

Kanskje jeg får skaffe meg noe slikt jeg også, så snart jeg husker på det og får ånden over meg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:15   #12
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jif vindusvask

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Selv pusser jeg praktisk talt aldri vinduer. Og da mener jeg virkelig praktisk talt aldri.



Hos oss ble vinduene vasket til barnedåpen i 2004 (og det var mamma som gjorde det... ), og så ble de vasket til den neste barnedåpen i 2007. (Det var nok mamma som gjorde det da også.)

Nå har vi flyttet til nytt hus og jeg planlegger kanskje å vaske vinduene (som slett ikke var nyvasket da vi tok over) til våren en gang.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:36   #13
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Jif vindusvask

Skal jammen løpe å kjøpe til uka.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:53   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jif vindusvask

Drar denne fram, jeg. Er det Jif- vindusvask som er det beste altså? Må bare ta vinduene mine nå - ser ikke ut! (Bokstavlig talt. )
Til nå har jeg brukt varmt vann med Salmiakk, skyllevann + tørke med avispapir. Det blir faktisk ikke særlig bra. Når sola skinner på vinduene, blir det stygge striper (avispapiret? vannet?) Er på utkikk etter det ultimate vindusvasketrikset. (Det bør helst gå fort også. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:57   #15
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg har en mann som vasker vinduer, og jeg aner ikke hva han bruker.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:57   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jif vindusvask

Det går i hvert fall fort med det der greiene.
Jeg vasket vinduer på torsdag, og kan ikke se noen striper. Nå ser jeg ikke skiten på vinduene heller da, for vindusvask er virkelig noe av det kjedeligste som finnes.
Man slipper gnukking med papir og fjas, og det er jo alltid greit.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:59   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg elsker Jif vindusvask. Det er så enkelt å bruke at jeg kan la ungene vaske vinduene på utsida (vi bor på bakkeplan, altså) og de blir like fine som når jeg gjør det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:59   #18
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.947
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg er bevæpnet med to ting når jeg vasker vinduer: en fuktig mikrofiberklut i den ene hånden og en av de gamle gulpeklutene med høy sugeevne i den andre. Mikrofiberkluten tar alt som måtte være på vinduet, gulpekluten tørker. Genialt, og tar maks 1 minutt pr. vindu. Ingen kjemikalier, null tiltak å gjøre det (men gjør jeg det ofte? nei). Vindusvaskesettet hadde bare blitt en dings til hos oss.

Edit: dette gjør jeg inne, altså. Ute er det mannen som vasker med skurebørste og vannslange.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:04   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jif vindusvask

Men Jif- vindusvask er et sett? Bøtte, klut, spray, alt??

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:06   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jif vindusvask

Jeg bruker bare en våt mikrofiberklut og en tørr mikrofiberklut. Går veldig kjapt og jeg har aldri klart og få det bra med Jif vindusspray. Bruker en det på speil så blir de bare skjoldete synes jeg de også. Har ikke prøvd vindusvaskesystemet dere, men den ene gangen jeg vasker vinduer i året så klarer jeg meg nok. Kom på at det kanskje er på tide med vasken nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no