Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp til håndkrem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-08, 21:11   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp til håndkrem

Med 3 bleiebarn, hyppig matlaging til store og små i tillegg til normal hygiene tror jeg at jeg vasker hendene 20 ganger daglig. Det har gått fint til nå, men etter at kulda kom har hendene mine blitt nærmest ødelagt.
De er veldig tørre, og nesten litt eksemaktig oppe på knokene.
Jeg bruker A-derma Exomega krem som er vårt universalprodukt til hud, men det hjelper ikke. Er det noen som har ett stalltips til en god håndkrem? Jeg må vel kanskje ha en fetere krem enn Adermaen eller?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:13   #2
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Jeg har samme problem, men har begynt å bruke håndkremen til Dr. Hauschka og den funker veldig bra. Litt fetere enn vanlige håndkremer uten at hendene blir klissete. Kjøper den på helsekost.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:13   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Jeg bruker L'Ôccitane shea butter hand cream. Den er bare superdeilig. Ganske fet, men trekker fort inn i huden likevel, og gir lindring til mine tørre og stive hender. Eneste problemet er jo at virkningen er borte neste gang man har vasket hendene. Men sånn er det kanskje med alle hudkremer?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:14   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Mentholatum er best synes jeg.

Men noen ganger når det er kaldt og lite luftfuktighet hender det at ikke noe hjelper.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:14   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Og ja, den er fetere enn Aderma, og den svir ikke på knokene slik noen kremer kan gjøre.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:22   #6
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

8 hour cream fet, klissete og dyr - men uovertruffen og best!

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:22   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Jeg har samme problemet, det sprekker opp og småblør oppå hendene (og tuppen av tommelfingeren sprekker stadig).

Jeg har en A-derma jeg også, men det er en håndkrem. Den har faktisk vært veldig god. Jeg har også brukt Neutrogena innimellom. Det aller beste resultatet har faktisk vært når jeg har smurt meg med en blanding av babyolje og Vaseline Intensive Care før jeg legger meg. Sauser inn og lar det tørke. Da har jeg raskt merket bedring.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:30   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Jeg bruker nå Biotherm sin håndkrem. Den funker for meg. Innmellom bruker jeg Spenol eller Eights hour creem, alt ettersom hva jeg har.

Mamma har en som er fet og god en fra Shiseido benefiance. Den er fet.
En konsentrert håndkrem som effektivt beskytter hendene mor ruhet og sprekking og gir dem et penere utseende. SPF 8.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:33   #9
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem



Spa Wisdom™ Africa Spa Hand & Foot Butter: En intensiv og fuktgivende formulering, spesielt tilpasset tørre, hardtarbeidende hender og føtter. Inneholder økologisk honning og sheasmør fra Solidarisk Handel.

Denne har vi, og den synes jeg er veldig god. Vi har vært gjennom mange forskjellige kremer fra apoteket, men denne er min favoritt - fra Body Shop.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:35   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Hvis jeg først har fått skikkelig eksem, har det vært hydrokortison som har måttet til her. Denne gangen prøver jeg Mildison i kombinasjon med Locobase, men det ser dessverre ikke ut til å hjelpe. Ny baby og tørt og kjølig vær har forverret problemet veldig her.

I tillegg til kremtips ville jeg gjerne hatt tips til en veldig mild håndsåpe - hvis jeg kan tillate meg å halvkuppe tråden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:37   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg bruker L'Ôccitane shea butter hand cream. Den er bare superdeilig. Ganske fet, men trekker fort inn i huden likevel, og gir lindring til mine tørre og stive hender. Eneste problemet er jo at virkningen er borte neste gang man har vasket hendene. Men sånn er det kanskje med alle hudkremer?


Denne er den beste. Clarins sin kan komme på annen plass.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:43   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Denne er genial! Fra body shop.



http://www.thebodyshop.no/produkter....d=24&docid=247

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:46   #13
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

8 hour cream fet, klissete og dyr - men uovertruffen og best!

Denne liker jeg også. Syns den er ganske drøy også, og ikke så enormt dyrt på taxfree.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:50   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

8 hour cream fet, klissete og dyr - men uovertruffen og best!

...og fryktelig illeluktende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:55   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Takk for alle tips! Jeg noterer ...
Nå skal jeg på forresten på taxfree i helgen. Har billetter i skuffen til Kongens by, så da blir det krem, ja. 8-hour cream er god, men jeg liker ikke å bruke som håndkrem. Seig og lukter ikke godt. På leppene derimot ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:04   #16
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...og fryktelig illeluktende.



Og jeg som syns denne lukter godt

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:05   #17
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Det fins en 8-hour hånd krem også. Den er jeg kjempefornøyd med, ganske fet, og trekker fort inn i huden!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:08   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Takk for alle tips! Jeg noterer ...
Nå skal jeg på forresten på taxfree i helgen. Har billetter i skuffen til Kongens by, så da blir det krem, ja. 8-hour cream er god, men jeg liker ikke å bruke som håndkrem. Seig og lukter ikke godt. På leppene derimot ...

Sist jeg var på garedermoen hadde de L'Ôccitane-produker der, men jeg måtte lete litt for å finne dem.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:45   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Det fins en 8-hour hånd krem også. Den er jeg kjempefornøyd med, ganske fet, og trekker fort inn i huden!

Den synes jeg ikke er god i det hele tatt Lukter vondt og er ikke 'fet' nok om hendene er skikkelig tørre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:52   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til håndkrem

Clarins sin er veldig god, men sprekker du opp anbefaler jeg Ceridal lipogel fra apoteket. Vanvittig feit og inneholder ikke vann. Det er vesentlig nå i kulda. Da jeg var plaget med kuldeeksem, smørte jeg på et tykt lag om kvelden og tok på noen lekre bommulshansker.
Eksemet ble borte over natta, banna bein.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no