Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Weledaprodukter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 20:05   #1
Nymor
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 4
Nymor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Weledaprodukter

Kanskje bare delvis riktig kategori men jeg prøver.

Jeg har hørt at Weleda sine produkter skal være veldig bra. Jeg tenkte fremst på produkter til sønnen min så som stellekrem, fuktighetskrem og kuldekrem. Er det noen som bruker Weleda sine produkter og kan komme med en anbefaling?

Har også funnet en nettbutikk som selger produktene og det ser ut som det er rimeligere enn vanlig helsekost. Noen som har kjøpt noe fra http://www.onlyorganic.no før? Blir alltid litt usikker når jeg skal kjøpe fra en nettbutikk for første gang.

Takk på forhånd for eventuell hjelp!

Nymor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:15   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Weleda produkter

Jeg hadde noen prøvetuber av diverse Weleda produkter som jeg synes var OK.
Men så kjøpte jeg bodylotion til baby, og den luktet så ekkelt at jeg kastet den. Men det er mange som lovpriser Weledaproduktene, og de skal jo være fine for huden uten farlige stoffer.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:17   #3
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Weleda produkter

Nå har jeg bare prøvd Weleda sin stellekrem, og den er helt super. Bruker den på datteren min hvis hun er litt rød og sår, og dagen etterpå er det bortevekk
Anbefaler!!!

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:25   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Noen kan reagere på de eteriske oljene, men jeg tror de fleste tåler dem. Stellekremen er noe av det mest fantastiske jeg har vært borti. Bleieutslett forsvinner omtrent mens du SER på området. Jeg liker lukten også jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:30   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Weleda produkter

Jeg har brukt Weleda sine produkter til alle mine og jeg er veldig fornøyd! Helt enig i beskrivelsen av stellekremen.

Koma: Jeg synes det høres ut som at du har vært uheldig og fått en gammel en. Vår lukter ikke vondt.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:34   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Weleda er først og fremst et bra miljøvalg. Ellers har jeg ikke så veldig god erfaring med produktene.
Babyproduktene er greie nok for babyer som tåler oljene som er i. Toern vår reagerte veldig på dem dessverre.

Vi har fått et nytt prøvesett nå til tredjemann og de virker som om han tåler dem.
Jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe mer siden jeg foretrekker å bruke minst mulig av slike produkter på babyer.

Voksenproduktene synes jeg virker veldig sterke og jeg følte ikke at de var bra for huden min. Jeg ble anbefalt Iris-serien for mange år siden, men den ble jeg rødflammete av. Jeg tror ikke jeg var allergisk, men den virket så sterk. Det er en del alkohol i produktene og dette kombinert med eteriske oljer tror jeg er årsaken til at jeg oppfattet dem som sterke og at huden ikke tålte dem så godt.

Jeg har også testet en del av de andre seriene, men kun via prøvesett.
(Har venner som har jobbet i helsekostbransjen )

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:35   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Nooria... Jeg kan forstå at Koma ikke liker lukten. Den er litt spesiell og jeg vet om flere som synes den lukter ekkelt. Selv synes jeg lukten er helt OK, men ikke spesielt god.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:39   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

I stellekremen er det lanolin, sesamolje og søtmandelolje i tillegg til eteriske oljer og sink. Disse kan være litt vanskelige å tåle for en del barn.

Jeg vil anbefale prøvesett først.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:41   #9
Nymor
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 4
Nymor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Weleda produkter

Takk for svar!

Jeg har bestemt meg for å teste. Virker som de fleste har positive erfaringer.

Siden ingen har sagt noe om nettbutikken så må vel jeg bli prøvekanin, var så greie priser at jeg ikke kan la vær. Er vel som regel greit å bestille fra norske websider.

Nymor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:42   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Vi bruker stellesalven og er godt fornøyd med den. Såpe og andre kremer utgår med høye kneløft på grunn av den i overkant eteriske lukten. Jeg har også prøvd noen hudpleieprodukter i samme merke selv en gang, og det var ingen stor suksess.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:45   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Har ikke den lokale helsekosten prøvesett til salgs?
Da kan du jo teste dem før du kjøper store pakninger?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:47   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Man kan bestille sånne små prøvepakker. Helios har, Alternativ mat også. Spør om de kan ta inn eller bestille direkte til deg mot depositum eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:49   #13
Nymor
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 4
Nymor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Weleda produkter

Jeg bestilte stellekrem og kuldekrem. Mye pga. at jeg bestilte produkter til meg selv fra John Masters Organics så da var det like så greit. Kan anbefale John Masters hvis dere ikke har prøvd det.

Tusen takk for hjelpen. Er jo nesten som en direkte hjelpetelefon dette

Nymor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:50   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Noe av det lukter veldig kalendula, men ellers er jeg veldig fornøyd.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 21:49   #15
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Weleda produkter

Jeg har brukt og bruker fortsatt endel av produktene herfra til mine barn. Men jeg har kun kjøpt de i Frankrike fordi produktene derfra lukter anderledes og mye bedre enn de man får kjøpt i Norge.

Til meg selv har jeg kun brukt oljen til gravidemage.

Velidg fornøyd med Weleda.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 21:49   #16
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Weleda produkter

Vi har brukt Weleda produkter på Lillemann siden han ble født og er super fornøyd. Sinksalven er bare helt genial. Vi har prøvd noen andre merker også, men går alltid tilbake til Weleda. Drøy i bruk og verdt pengene. Anbefales!

Link til gratis prøvepakke:
http://no.weleda.se/weleda-baby/

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 21:50   #17
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Weleda produkter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Noen kan reagere på de eteriske oljene, men jeg tror de fleste tåler dem. Stellekremen er noe av det mest fantastiske jeg har vært borti. Bleieutslett forsvinner omtrent mens du SER på området. Jeg liker lukten også jeg.

Dette er min erfaring også - utrolig bra mot bleieutslett

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:02   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Vi bruker stellekremen innimellom, men mest Vitapan fra apoteket. Ellers bruker vi vind & vær-kremen, krembadet og babyoljen. Veldig fornøyd med alt sammen. Jeg har ingen problemer med eteriske oljer, da.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:02   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weleda produkter

Vi er også kjempefornøyd med stellekremen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:07   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Weleda produkter

Vi bruker bla. Weleda Baby Calendula Shampoo & Bath, både jeg og ungene faktisk, vi er veldig fornøyde med den.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no