Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 22:20   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Jeg gjør, og kjenner følelsene velle opp nok en gang, slik de gjorde den gangen da nyheten nådde oss her hjemme. Tenker spesielt på alle barna som mistet livet - hva rakk de å føle, tenke, i sekundene og minuttene det hele pågikk? Led de, før døden innhentet dem? Tenker på foreldre som fikk ungene sine revet ut av armene av vannmassene - hvordan lever man videre etter noe sånt? Alle de sterke, hjerteskjærende historiene. Ferieidyll omvandlet til tragedie på et øyeblikk. Så ufattelig trist og meningsløst. Huff...

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:22   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Er den verdt å se?

Satt og holdt på med noe papirarbeide, så jeg glemte den rett og slett.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:24   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Ja jeg ser selv om jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle se.
Jeg føler en avmakt med tanken på hvor forferdelig dette må ha vært for de som var der og de som var på leting etter sine kjære.
Barn som falt ut av armene og forsvant.
Glemmer aldri mellomjulen for to år siden.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:26   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Jeg ser ikke. Jeg orker ingen reprise.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:02   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Ja jeg ser. Vi dro bort en uke etter tsunamien. Var riktignok på andre siden men vi traff folk som hadde blitt tatt av bølgen og klart seg. I år var vi i tsunamiområdet. Skilter overralt og minnemerker. Fortsatt holdt de på med gjenoppbygging flere steder. Man tenkte litt ekstra på valg av bosted og hvor høyeste punkt i nærheten var ja.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:23   #6
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Det var rett og slett vondt å se på. Bare tanken på å kjenne barnet ditt gli ut av hendene...

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:15   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Jeg så den. Sterk serie, helt jævlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:56   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg ser ikke. Jeg orker ingen reprise.

Samme her. Det var forferdelig det som skjedde. Orker ikke å sitte og gråte forann tv nå igjen....Synes det har gått for kort tid til at jeg ønsker å se filmatisering av denne tragedien.
Har dessuten hørt div negativt om måten de isenesatte kulissene under filmingen....Respektløst.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 07:53   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Nei, den ser vi ikke på.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 08:42   #10
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Jeg kommer til å se den, jeg tok den opp, og kommer til å se den engang ved passende anledning, og gjerne når jeg er alene hjemme.

Jeg hadde mange fra familien min som var tilstede og ble berørt av denne tragedien, men ingen omkom eller ble skadet.

Bestekompisen til min onkel, havnet på et tak på et hotell på Phi Phi, og var "savnet" i nesten ett døgn før noen fikk kontakt med han. Ei dame fra Thailand, som han reddet og satt på taket sammen med, ja de er nå gift og har fått barn sammen!! Så noen lykkelige historier er det også

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 08:43   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Mannen så det, jeg orker ikke.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 10:45   #12
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

TV'en sto på i bakgrunnen da serien startet, men da de begynte å vise klipp fra den virkelige bølgen da måtte jeg skru av. Jeg er full av hormoner og klarer bare ikke å se på det uten å føle meg dårlig.

Synes det var helt forferdelig det som skjedde, nå er det over 2 år siden og jeg vet at mange av de som bodde der bare er opptatt av å komme seg videre. Ref. bekjente som har vært på ferie der i 6 år på rad, og var der sist i desember 2006.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 11-01-07 kl 11:30.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:04   #13
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Nei, jeg orket ikke.
Kjente en hel familie som døde der, og tenker på de (og tragedien) støtt.
Hvordan var den?

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:13   #14
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Ja, jeg så den.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:14   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Nei, det orker jeg ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:10   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Da virker det på meg som om dette ikke er noe for meg å få med meg i grunnen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:24   #17
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Orker ikke tanken på å se den nei...

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:35   #18
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Nei, jeg trenger ingen reprise av den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:41   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Vet du, jeg klarer ikke. Jeg får vondt i magen og har lyst til å grine bare jeg tenker på det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:44   #20
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere på miniserien om tsunamien på tv3 nå?

Jeg takler heller ikke sånt. Jeg var gravid under tsunamikatastrofen så det sitter som spikret. Hadde mareritt om store bølger i lang tid etterpå.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no