Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-22, 09:21   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Hastverk, Timar og for lite erfaring er en litt dårlig kombinasjon.

Vi har malt rommet til barn 1. Dessverre har det blitt litt farge i taket, både her og der. I tillegg er det en del stygge merker i taket etter flytting av store møbler.

Å male hele taket tror jeg er utopisk å skulle starte med nå, men kan det funke å flekkmale de verste flekkene? Jeg ser at google sier at det skal man absolutt ikke, men blir det verre enn ha et hvitt tak med rosa flekker og mørke skraper?

Takknemlig for erfaringer. Helst i dag!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 09:25   #2
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Jeg ville gjort det. Er det lenge siden du malte taket vil det få skjolder, men det er jo uansett mye mye bedre enn å ha taket fylt av merker (rosa eller mørke). Du kan også forsøke å vaske/skrubbe lett (igjen kan gi skjolder, men verdt forsøker) eller bruke et bra viskelær (igjen, kan gi skjolder).

Vi endte forrige helg med å bestemme oss for å make et strøk i taket(det går raskt). Jeg flekkmaltw der vi hadde fått skraper, og streker opp i hjørner/kanter før vi rullet over.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 09:52   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Takk, Høns!

Når du malte taket, ble veggene stygge igjen da, eller klarte du å holde deg i taket?

Utfordringen blir vel å finne riktig farge. Vet du om det er en standard tak-farge?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 15:13   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Maskeringstape. Men ja, det blir skjoldete. Vi gjorde det likevel pga skraper og merker etter klistremerker.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 18:36   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Jeg fant en diger bøtte med takmaling i boden (Tusen rakk, framsynte selger!). Vurderte et lite øyeblikk å ta hele taket, men innså at det ikke var gjennomførbart med stort skap og andre møbler tilstede.

Nuvel, flekkmaling er gjennomført. Venter spent på dommen når morgensola titter inn i morgen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 19:42   #6
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Aldri se i morgensol!!!!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:41   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Erfaringer med å flekkmale tak?

Altså, det ble faktisk veldig bra!! Om det sier mest om utgangspunktet skal jeg dog ikke uttale meg om.

Vil tro suksessfaktorene var at taket var relativt nymalt og at jeg brukte den samme malingen.

Puh! Check på ihvertfall en ting!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no