Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger tips om taklampe til kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-22, 09:37   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips om taklampe til kjøkken

Vi har nytt kjøkken og trenger ny taklampe, da den forrige hang over kjøkkenbordet som vi ikke lenger har, og er derfor for lavthengende. Jeg har fått høre at vi må være påpasselige, så vi ikke kjøper en lampe som kaster skygge. Men vi det bare et problem med spotter, og ikke med vanlige taklamper?

Hvilke butikker er flinke på dette og kan gi gode tips? Og har dere noen forslag til fine lampe? Vi har grå vegger på kjøkkenet og innredningen er mørkt tre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 10:23   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Jeg liker å kunne dimme lyset på kjøkkenet. Vi har derfor kjøpt taklamper som kan dimmes. Vi har to i taket, ikke slike som henger ned.

Vi har også fjernet kjøkkenbordet. Over den ene benken har vi en lampe som henger litt ned, egentlig var planen å ha to lamper der. En ganske enkle sak. Jeg har litt lyst på to små lamper med litt farge.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 10:27   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Vi har en ganske kjedelig hvit plafond i taket, og så har vi tre små pendler over benken/vasken. Og et lys under overskapet i et hjørne som er litt bortgjemt.

Plafond og pendler kan dimmes, ikke det under skapet. Har ikke kjøkkenbord.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 10:45   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Min søster kjøpte akkurat denne til sitt nye kjøkken. Det ble veldig fint, den gir godt lys og samtidig en ekstra "sjvong" uten å gjøre alt for mye ut av seg (de har ganske lite kjøkken).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 11:01   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Plafond, ja. Det var et nytt ord for meg. Men jeg ser at det nok er noe sånt vi trenger. Gjerne en som kan dimmes. Vi har nok belysning under skapene, så det slipper vi heldigvis å tenke på. Hvor kjøper man slike da? Overalt?

My: Jeg kommer ikke inn på den lenken. Lampehusets sider er nede, står det. Men jeg skal sjekke igjen om litt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 11:02   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Plafond, ja. Det var et nytt ord for meg. Men jeg ser at det nok er noe sånt vi trenger. Gjerne en som kan dimmes. Vi har nok belysning under skapene, så det slipper vi heldigvis å tenke på. Hvor kjøper man slike da? Overalt?

My: Jeg kommer ikke inn på den lenken. Lampehusets sider er nede, står det. Men jeg skal sjekke igjen om litt.

Ser du bildet?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 11:05   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Ja! Veldig kul lampe. Men kanskje litt for kul for kjøkkenet vårt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 12:13   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Jeg liker Philips Hue og vihar en del lamper. Fordelen er at de kan styres samlet, brukes via app og slikt. Denne typen er nøytral i taket. Jeg har ikke trengt noe so synes, det synes ikke uansett.

__________________
S.E.& O.

Sist redigert av veobra : 15-09-22 kl 12:15. Årsak: byttet til mindre bilde
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 12:22   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om taklampe til kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja! Veldig kul lampe. Men kanskje litt for kul for kjøkkenet vårt.

Ja, min søster har et kult kjøkken, hvor denne passer perfekt. Men den passer nok ikke overalt (f.eks ikke på vårt kjøkken).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no