Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-22, 16:32   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg og Mave kappes om upopulære forslag. Hun med krakk, og jeg med å foreslå bodrydding og gjenbruk.

Mitt var enklest.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 16:42   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Hva om du tenker litt nytt: beholde halve bredden som skap og den endre halvparten som benk med knagger eller stang over? Greit å kunne ha noe bak dører synes jeg, særlig hvis man ikke alltid har tellekanter på alt

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 16:47   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Har du bilde?

Jeg sliter med det samme. Har to digre, mørke Pax-skap med feil innredning og som er tungvinte å komme inn i. Og alt for mange sko og jakker som bor på utsiden av skapene. Og jeg har bare bodde her i 6 uker! :hyyyl:

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 17:18   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Vi har også en trang gang med 4 dører og trappenedgang og oppgang/over hverandre. Bredden tillater ikke skyvedørsgarderobe. ( eller garderobeskap generelt) Vi har innredet med 2 knagger til hver av oss voksne og 6 knagger til ungdommene /gjester. Jakker utenom sesong må bo i hver enkelts garderobeskap. Jeg rydder bort med jevne mellomrm. Det enste vi har plass til i tillegg er skoskap, der har vi 4 skuffer hver med plass til 3 par per skuff.

Så har vi knagger i trappen (i svingen) til skolesekker og vesker.

Denne løsningen er ikke optimal, men fungerer på sin måte greit nok. Etter at vi har ominnredet det nærmeste rommet til ytterdør fra kjøkken til kontor, har vi laget noe lagringsplass i en skapvegg der i tillegg. Det fungerer ikke som tenkt, fordi ingen noensinne legger ting på plass inni den skapveggen. De store sportsbaggene står på gulvet på kontoret istedenfor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 17:18   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Flytt til en bolig med romsligere gang.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 17:59   #26
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Hvis det er høyt under taket: Høye hyller eller skap med kroker under.
Krok til jakka di fra kommoden.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 18:15   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Flytt til en bolig med romsligere gang.

Du vinner upopularitetskonkurransen.

(Dessuten tror jeg denne problemstillingen lett kan flytte med som en nisse på lasset, for mye handler jo om rutiner også, dessverre. (Garderobeplass er et evig konflikt her hos oss, fordi jeg har mange jakker jeg vil ha tilgjengelig, og mange er mellomsesong, som strengt tatt kan brukes 9 måneder av året. Og hvordan folk med klima som er jevnt 5-15 grader hele året klarer å sesong-skifte, begriper jeg ikke. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 18:27   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Du kommer kanskje langt bare ved å rydde?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 18:44   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Jeg har ingen gode forslag, annet enn å rydde. Vi hadde det som det, men pusset opp gangen og kastet skyvedørsgarderoben. Har satt inn et smalt skoskap i stedet og bygget svært garderobeskap på soverommet vårt. Har et lite garderobeskap i enden av gangen, men vi er helt nødt til å bytte ut etter sesong.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 20:37   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Ja, vet jeg må rydde. :sutrestemme: Men gitt at jeg rydder da. Hvordan kan en trang gang bli luftig og «a destination in my home»?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 20:39   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Første bud er nok å legge inn bilder så vi får se.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 15:31   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Jeg finner ingen måter ta bilde av gangen uten at den er veldig gjenkjennelig, og det vil jeg ikke legge ut. Men jeg kan tegne opp layouten.

Høvdingen er for øvrig ikke enig i at vi greier oss med ett høyskap, men at kanskje noe litt smalere innebygget kan være veien å gå. Og bort med furupanelet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-22, 09:42   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Vi har også en ekstremt smal og teit gang som skaper irritasjon Jeg løste det hele med Billy bokhyller med dører og knaggrekker på veggen. Satt derfor ikke på bakplatene. Har gutta store føtter? Billy funker finfint som skoskap opp til str 43ish. Mannen har 43 og 44 og det krever litt mekk, men går greit.
Det er ikke en fancy løsning, men det gjør gangen rolig og ryddig. Man kan jo gjøre mye gøy med Billydører om man vil det. Det er alltid flust av Billy på Finn, også som gis bort, så det kan bli et ganske rimelig prosjekt.
Idéen kan absolutt gjennomføres som måltilpasset egensnekret også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-22, 10:43   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Det var en god ide. Her er skostørrelsen 45-46, av og til 47.

Jeg ser at vi greier å eliminere veldig mye av det som ligger i skuffene, og skal nok få plass til alt av sko og greier med en langsettergående benkeløsning og toppskap. Men usikker på jakkene, altså. Vi har to stappa hyllemeter med jakker, og selv om vi sesongrydder så vil det henge igjen ganske mye, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-22, 10:43   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Følger. Jeg har en lang, trang gang som går i vinkel, med lite vindfang, åpen trapp, 5 dører (pluss inngangsdør). Den er et salig kaos og veldig lite funksjonell mht oppbevaring av alt som burde oppbevares uten at det ser sykt rotete ut.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-22, 11:10   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det var en god ide. Her er skostørrelsen 45-46, av og til 47.

Jeg ser at vi greier å eliminere veldig mye av det som ligger i skuffene, og skal nok få plass til alt av sko og greier med en langsettergående benkeløsning og toppskap. Men usikker på jakkene, altså. Vi har to stappa hyllemeter med jakker, og selv om vi sesongrydder så vil det henge igjen ganske mye, tror jeg.

Vi har også et par hyller nederst i to skap med kurver som passer perfekt (Ikea er fantastisk sånn), hvor vi har luer, vanter, skjerf, votter, nett etc). Vi har også festet liten knaggrekke på selve hyllen for nøkler. Og små kurver på vegg til reflekser.
Store sko kan settes på langs, eller f.eks. montere en tynn smal list for å sette de på høykant slik man gjør i skoskap.
Vi bruker Billy til langt mer enn bøker. Kanskje det særeste er til undertøy i bokser (med dører) rett utenfor badet Men sine 29cm dybde er de gull!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-22, 14:19   #37
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Vi satt opp Elfa-løsning uten dører. Det krever at vi ikke roter, og bare har det essensielle. I tillegg tar det mindre plass.

Vi har en L med fem dører og en trapp. For oss funker det fjell.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 08:24   #38
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Sjekk også Platsa fra Ikea. Den kan du få med dybde på 40.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 00:03   #39
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Har du sett den episoden av eit eller anna Synnøve rydder-program der snekkeren bygg eit åpent oppheng bak speilfront? Vanskeleg å forklare, men det er eit speil med to opphengsstenger til kleshengere mellom speil og vegg. Så hekter ein ut hengerne frå sida, viss du skjønner? Eg fantaserer om ei slik løysing, men det rommer sjølvsagt ikkje like mykje som skyvedørsgarderobe med turutstyr …

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 06:09   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle de beste forslagene til verdens trangeste gang

Skjønner hva du mener!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no