Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Alternativer til brødskiver

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-22, 10:36   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Alternativer til brødskiver

Jeg spiser lite brød, og har barn som er lei av brødskiver, så jeg er stadig på jakt etter gode alternativer. Har dere noen oppskrifter? Tenker da på ting man kan lage og ha pålegg på, ikke omelett eller middagsrester.

Selv kan jeg anbefale disse gulrotvaflene.
Man trenger:
2 revne gulrøtter
3 egg
1,5 dl melk
100 g havregryn
½ ts salt
Jeg har i litt bakepulver også.

Bland sammen og la stå 30 min. Bruk 3 spiseskjeer per vaffel, og stek i ca 6 min. Jeg lager små runde vafler, og da er det nok til 6 stk.
Sist hadde jeg i litt revet gurkemeie og ingefær. Veldig godt!

Nadiyas oppskrift på eggtortilla wrap har jeg ikke prøvd enda, men det ser veldig godt ut.
https://foodhero.com/blogs/nadiya-hussain-egg-rolls

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 10:42   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Lefser eller lomper, salatblader, alskens knekkebrød.

Ingen oppskrift, men disse sakene er kjekt å putte pålegg på. :-)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 10:52   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Jeg er veldig glad i knekkebrød, jeg liker "crunchen".

Blir mye Rugsprø, men lager også av og til selv, eller kjøper andre typer for variasjonens skyld.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 11:55   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Havrelapper eller bananpannekaker.
Lager både fylte horn og pizzabaguetter til ungene.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 11:58   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er veldig glad i knekkebrød, jeg liker "crunchen".

Blir mye Rugsprø, men lager også av og til selv, eller kjøper andre typer for variasjonens skyld.

Knekkebrød med makrell i tomat = masse søl.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 12:09   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Må spise kjapt nok.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 12:44   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Jeg spiser proteinrundstykker.

Brukte opprinnelig denne oppskrifta, men har modifisert den en del; bruker mer egg (blir luftigere), havremel i stedet for havregryn, og har økt mengden sånn at jeg kan bruke en stor boks mager cottage cheese som utgangspunkt. Bruker 4 egg til en boks cc.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 12:48   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Skulle inn og si det samme som Stompa. Sånn omtrent.

Jeg bruker 3 egg til en stor boks CC (som av og til er mager, av og til ikke), har redusert havregrynmengden fra opprinnelig (i den oppskrifta jeg gikk ut fra) 400g til 350g, og har i stedet i en liten håndfull solsikkefrø og en liten håndfull linfrø. 2ts bakepulver og 1/2 ts salt. Og topper med gresskarfrø og/eller sesamfrø.

Kanskje jeg også skal prøve havremel i stedet for havregryn, og ha oppi enda et egg, bare for variasjonen?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-22, 13:20   #9
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Matmuffins er supert.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 09:15   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Hm, proteinrundstykkene må jeg prøve! Jeg spiser nesten bare havregrøt eller knekkebrød, fordi jeg må ha glutenfritt og de brødene er både lite gode og ganske lite næringsrike. Å bake brød bare til meg er lite motiverende, men rundstykker spiser hele gjengen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 09:26   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hm, proteinrundstykkene må jeg prøve! Jeg spiser nesten bare havregrøt eller knekkebrød, fordi jeg må ha glutenfritt og de brødene er både lite gode og ganske lite næringsrike. Å bake brød bare til meg er lite motiverende, men rundstykker spiser hele gjengen.

De er optimale glutenfritt da, og alle kan spise dem. Jeg skulle ønske lillesøster likte dem, men hun gjør ikke det (jeg gjør).

Det er ikke til å ta pålegg på, men jeg anbefaler kjøleskapsgrøt i ulike varianter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 09:33   #12
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Matmuffins er godt og mettende

4 egg
4 dl havregryn
1 boks mager kesam
200 g skinke (noen ganger bruker jeg skinke, tar det jeg har)
150 g mozarella
1 avocado
1 presset kinesisk hvitløk (pleier jeg å droppe)
Grønnsaker etter ønske
Salt, pepper og litt chili

Stekes på 225 grader i 20-25 min.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 09:35   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Matmuffins er godt og mettende

4 egg
4 dl havregryn
1 boks mager kesam
200 g skinke (noen ganger bruker jeg skinke, tar det jeg har)
150 g mozarella
1 avocado
1 presset kinesisk hvitløk (pleier jeg å droppe)
Grønnsaker etter ønske
Salt, pepper og litt chili

Stekes på 225 grader i 20-25 min.

Hva slags muffinsformer bruker du?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 09:38   #14
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Store, som jeg setter i et muffinsbrett.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 10:12   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Min go to er Mager cottage cheese med bær, men det putter man jo ikke pålegg på.

Jeg leste nettopp om chaffler, eller noe sånt. Det var vel egentlig lavkarbovafler laget av egg og ost.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 10:14   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Grønnsaksvafler kan jo lages med andre grønnsaker enn gulrot også, frukt. Squash, feks.

Tror det var Kirsebær som en gang sa; alt kan vafles! Å vafle tortillalefser med pålegg og ost er ganske godt. Lomper også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 10:36   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Store, som jeg setter i et muffinsbrett.

Men silikon? Papirformer? Jeg synes ofte sånne matmuffins henger sånn fast.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 10:59   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Knekkebrød med makrell i tomat = masse søl.

Det spiser "alle" til lunsj på min arbeidsplass. Lite søl, men vi er voksne da.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 11:02   #19
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men silikon? Papirformer? Jeg synes ofte sånne matmuffins henger sånn fast.

Jeg har brukt begge deler. I papir henger de litt igjen. Best i silikon.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-22, 11:32   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til brødskiver

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det spiser "alle" til lunsj på min arbeidsplass. Lite søl, men vi er voksne da.

Det er jeg og, men flink til å søle allikevel.

Matmuffins skal jeg lage. Det ene barnet likte gulrotvaflene, det andre barnet ville typisk nok ikke prøve. Skal prøve med rødbete neste gang.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no