Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-18, 16:41   #301
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi holder på å henge opp våre nå... Men det er tvilsomt at de kommer opp i dag...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 17:25   #302
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har fått kalendergavene på kalenderne, mangler kun 10 gaver totalt. Har bestilt 4 som jeg venter på, de siste må jeg finne i løpet av uka.

Nå mangler vi en liten ting til en person, og to andre gaver tror jeg. Mannen mangler sikkert gave til meg, det er jo det eneste han må ordne. Han var ute og kjøpte kalendergaver til meg på fredag vet jeg, det er egentlig ganske bra, over en uke før tiden.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 17:38   #303
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvada tidlig? Våre har hengt i en uke snart. Det er mørketidslys.

Virker som mange tenker slik i år. Mye lys overalt da jeg gikk en tur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 18:17   #304
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har fått god hjelp til pakkekalender i år, og er ferdig med den. Det har aldri skjedd så tidlig før. Gleder meg veldig til å henge opp den og stjerna i vinduet om ei uke. Det blir magisk!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 18:32   #305
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Vi holder på å henge opp våre nå... Men det er tvilsomt at de kommer opp i dag...

Jo, vi klarte det!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 18:36   #306
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg skulle gjerne hengt opp lys ute nå, men pga idiot elektrikere som har vært her i forbindelse med rehabilitering har vi ikke kontakt og strøm ute.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 21:09   #307
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg gleder meg også til å henge opp julekalender. Og jeg klør i fingrene etter å henge opp julegardiner og bytte til juletrekk på pynteputene i stua.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 06:34   #308
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her leter vi litt etter julestemingen - California-høsten er på sitt flotteste med gnistrende høstfarger og t-skjorte-temperatur. I hagen er sitronene modne

Vi har kjøpt litt julepynt så vi satser på at selv om julestemningen mangler utendørs, så blir det litt stemning inne når pynten kommer frem

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 06:54   #309
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

I kveld skal vi lete etter julestemning, på konsert med Maria Arredondo og Torstein Sødal, der minstejenta skal være med og synge i kor.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 13:12   #310
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg jakter på julekonserter. Uten å blakke meg helt. Gjerne noen amatører. Jeg ser for meg ett eller annet kor i en gammel kirke. Jeg et litt usikker på om kor i den lokale 70-tallskirken er det jeg jakter på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 13:18   #311
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har fått pyntet den 3,5 meter høye edelgrana vi har i hagen med masse små lys. Ikke mindre enn 98 meter ledning med små lamper på surret vi rundt den. Og den ble så fin å ha ute i mørket siden vi også ser den innenfra både fra stue og kjøkken. Og den lyser opp når en kommer bortover gata hos oss.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 13:37   #312
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg jakter på julekonserter. Uten å blakke meg helt. Gjerne noen amatører. Jeg ser for meg ett eller annet kor i en gammel kirke. Jeg et litt usikker på om kor i den lokale 70-tallskirken er det jeg jakter på.

Paulus kirke i Oslo, 13/12 kl 19. Konserten er gratis! Opplesing av Karens jul, og avsynging av tradisjonelle og ikke så tradisjonelle julesanger. Veldig stemningsfullt, og for øvrig mitt gamle kor.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 13:44   #313
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Minstens puslespill-kalender er klar, jeg har begynt å pakke inn gaver, vi har merket juletre, og guttene fikk pynte pepperkakehus i går. Det begynner å ligne på jul.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 13:47   #314
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Er også på utkikk etter kirkekonsert. Mitt faste adventskor har ikke de vanlige konsertene sine i år og det har blitt tradisjon for minstemor og meg.

Jeg nyter julestemning og frost ute nå. Så fint med utelys og grønn pynt fra skogen. Til helga er det meldt regn, men det gjør ingenting for da skal vi bake pepperkaker. I trappa har kalenderne kommet opp, og jeg synes jeg så ryggen av rampenissen vår da jeg snudde meg fort i sted. Kanskje han flytter inn i år også? Ungene håper veldig på det, mens jeg synes han rotet og rampet litt for mye i fjor.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 16:00   #315
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har funnet fram et rødt fat og et julete, hvitt kubbelys. Ja, og så står det et lite grantre med julelys ved ytterdøren. Gave fra min mor.
Jeg har begynt å tenke at jeg burde begynne å tenke litt mer på julegaver,og har kjøpt en liten gave. Lenger har jeg ikke kommet enda.
Men 1. desember finner jeg fram julepynten.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 17:34   #316
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

I år reiser vi bort store deler av jula, så da lager jeg kun noen få kakeslag, bare de jeg vet alle liker. Havreflarn, brente mandler, bountykuler og sandnøtter forsvinner fort her i huset, mulig jeg stopper der. Vi lager lammerull og sylterull også, og diverse sild. Ja, da tror jeg det rekker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 17:41   #317
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi reiser på ferie på kvelden 1. juledag og blir borte til etter nyttår, så det begrenser bakingen veldig. Vi kommer nok til å bake pepperkaker og litt annet småtteri tidlig i desember og heller kose oss med det før jul. Når vi kommer tilbake etter en ferie med mye god mat, så er fulle kakebokser det siste jeg trenger

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 23:05   #318
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Pepperkakehuset står. Håper det står imorgen også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 06:45   #319
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg tipper litt jul kommer opp til helga. Jeg er liker å pynte til jul lille julaften, men eldste insiterer på at vi må få det opp nå. Men jeg nekter å ha juletreet oppe fra helga!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:11   #320
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Paulus kirke i Oslo, 13/12 kl 19. Konserten er gratis! Opplesing av Karens jul, og avsynging av tradisjonelle og ikke så tradisjonelle julesanger. Veldig stemningsfullt, og for øvrig mitt gamle kor.

Takk for tips! Det skal sjekkes ut. Jeg har lyst tilå ta med familien. Jeg regner dem som noe motvillige og da bruker jeg helst ikke mye penger på det. Støtter gjerne noen amatører.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no