Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn, tips ønskes

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 16:54   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Om det lønner seg å kjøpe i sverige kommer an på hvor sverige er for dere for å si det sånn, vi hadde spart kanskje 500-1000 kr på det etter at kjøringen var trukket fra, og da var ikke strevet verdt det for oss på vinterføre. Da støtter vi heller lokalt næringsliv og får deres service med på kjøpet. Emmaljunga godtar i utgangspunktet ikke netthandel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:01   #22
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg hadde kjøpt scooter, jeg. Solgte akkurat min, elsket den! Det gjorde lillebror og. Han er nå straks 3.5 år, hadde enda plass i den, men han brukte den så lite at nå måtte den ut. Har hatt maaaange vogner, men scooter er av av favorittene.

Når jeg sammenlignet de tre aktule Emmaljunga vogntypene som er nevnt i tråden her, med svinghjul, da var det Ozone som i mine øyne kom best ut på kriterielisten. Utrolig kjekt på hjemmesiden dems for man kan sammeligne ønskede typer og får listene på dem ved siden av hverandre.
Ozonen skal være litt lengre, bli retter i ryggen samt at man kan snu sittedelen. Det betyr gangske mye for meg.
Har selv hatt en Scooter, super den også.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Om det lønner seg å kjøpe i sverige kommer an på hvor sverige er for dere for å si det sånn, vi hadde spart kanskje 500-1000 kr på det etter at kjøringen var trukket fra, og da var ikke strevet verdt det for oss på vinterføre. Da støtter vi heller lokalt næringsliv og får deres service med på kjøpet. Emmaljunga godtar i utgangspunktet ikke netthandel.

Ser man ikke får kjøpt på nett, så da blir det nok butikk her hjemme.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:09   #23
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

City Jet ble tatt bort for flere år siden.

Hvis jeg skulle hatt firhjuling med "snurrehjul" hadde jeg tatt Quattroen. Har trehjulingen nå og er strålende fornøyd

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 23:17   #24
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Jeg hadde jo den city jet'n som du har lagt ut bilde av Husker du ikke skjønne minstesnuppa mi i rååååsa ticketpose i råååsa og svart forferdelig tung, strevsom vogn som var vond å trille på vinterføre Men veldig fint design da

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:13   #25
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Jeg hadde jo den city jet'n som du har lagt ut bilde av Husker du ikke skjønne minstesnuppa mi i rååååsa ticketpose i råååsa og svart forferdelig tung, strevsom vogn som var vond å trille på vinterføre Men veldig fint design da

Var det jeg lurte på skjønner du, om ikke du hadde hatt den!
Har sykt lyst på Ozonen da. Den skal bare veie 11kg, det er vel omtrent som Bugisen. Scootern med svinghjul ser og fin ut, men den har bittelitt kortere rygg, den blir ikke helt flat og kan ikke snues. *Tenker og tenker*

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:31   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Ozone ser flott ut. Lurer på om det var den jeg siklet på da jeg endte opp med scooter? Vi brukte vogn så lite da at jeg ikke trengte noe dyrere enn den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:32   #27
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Var det jeg lurte på skjønner du, om ikke du hadde hatt den!
Har sykt lyst på Ozonen da. Den skal bare veie 11kg, det er vel omtrent som Bugisen. Scootern med svinghjul ser og fin ut, men den har bittelitt kortere rygg, den blir ikke helt flat og kan ikke snues. *Tenker og tenker*

Ozonen så veldig fi ut da, synes du skal kjøpe den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:56   #28
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Enig- kjempelang rygg, deilig å trille, utrolig lett både å bære og å legge sammen. Jeg elsket virkelig denne vogna

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Babyjogger City elite er kjempegod mtp både plass og hvor lett den er å slå sammen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:56   #29
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ozonen så veldig fi ut da, synes du skal kjøpe den.

Ja ikke sant!!
Driver å prøver å finne ut hvor jeg kan få tak i, nærmest!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:41   #30
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Har hørt at ozone ikke har noe særlig lenger rygg enn bugaboo, så den hadde jeg prøvd godt før jeg kjøpte den. Go derimot skal jo være lenger i ryggen enn bugaboo?? Ellers er det jo babyjogger vognene og tfk som er kjent for å være de vognene med lengst liggelengde. Men da har man jo ikke mulighet til å ha barnet mot seg.

Jeg skal ha ozone til lillesøster i magen, har funnet ut at den ikke er særlig lett å oppdrive. Vet de har den på kattis i Strømstad (der koster den 5400NOK), så har tenkt å dra dit å kjøpe. Har hørt at det ikke er noen butikker på østlandet som har tatt den inn, resten av landet vet jeg ikke.... Var en på barnevognguiden som skrev det, Babyshop ville ikketa den inn og rudo kunne bestille til henne men da måtte hun kjøpe den

__________________
2003-2007-2012

Sist redigert av 2ne : 08-02-12 kl 14:59.
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:05   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Babyjogger City elite er kjempegod mtp både plass og hvor lett den er å slå sammen.

Baby Jogger City Elite er ganske enkelt genial!
Den har lang rygg og makskapasitet på 36 kg, så dette er virkelig ei vogn som kan brukast lenge.

I tillegg har den ei finfin samling finessar som andre vogner manglar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:06   #32
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Har hørt at ozone ikke har noe særlig lenger rygg enn bugaboo, så den hadde jeg prøvd godt før jeg kjøpte den. Go derimot skal jo være lenger i ryggen enn bugaboo?? Ellers er det jo babyjogger vognene og tfk som er kjent for å være de vognene med lengst liggelengde. Men da har man jo ikke mulighet til å ha barnet mot seg.

Jeg skal ha ozone til lillesøster i magen, har funnet ut at den ikke er særlig lett å oppdrive. Vet de har den på kattis i Strømstad (der koster den 5400NOK), så har tenkt å dra dit å kjøpe. Har hørt at det ikke er noen butikker på østlandet som har tatt den inn, resten av landet vet jeg ikke.... Var en på barnevognguiden som skrev det, Babyshop ville ikketa den inn og rudo kunne bestille til henne men da måtte hun kjøpe den

Har merket det er vanskelig å finne den i butikk. Tror de har i Horten, som ikke er så langt unna, skal sjekke litt rundt.
I følge Emmaljungas egen side står det at den er lenger en både Nitro og Scooter, men vet ikke helt sikkert hvordan den er i forhold til Bugaboo.
Blir å kjøpe ny, så må teste før jeg kjøper.
Dersom det er mye å spare drar jeg til Sverige. Dersom Katti selger den kan jeg ta båten tur, retur, gratis. Gjør det glatt om jeg sparer en del kroner på det.
TFK synes jeg er god på plass, resten minner om et stort drog, med glidlås. Samt at jeg vil ha vogn med fire hjul. *gammeldags*

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:08   #33
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn tips, ønskes

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Baby Jogger City Elite er ganske enkelt genial!
Den har lang rygg og makskapasitet på 36 kg, så dette er virkelig ei vogn som kan brukast lenge.

I tillegg har den ei finfin samling finessar som andre vogner manglar.

Er bare at jeg helst vil ha med fire hjul og denne har vel tre?? Vet ikke hvorfor jeg foretrekker det, for har hatt flere med tre hjul, ender alltid opp med en med fire.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:38   #34
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Har merket det er vanskelig å finne den i butikk. Tror de har i Horten, som ikke er så langt unna, skal sjekke litt rundt.
I følge Emmaljungas egen side står det at den er lenger en både Nitro og Scooter, men vet ikke helt sikkert hvordan den er i forhold til Bugaboo.
Blir å kjøpe ny, så må teste før jeg kjøper.
Dersom det er mye å spare drar jeg til Sverige. Dersom Katti selger den kan jeg ta båten tur, retur, gratis. Gjør det glatt om jeg sparer en del kroner på det.
TFK synes jeg er god på plass, resten minner om et stort drog, med glidlås. Samt at jeg vil ha vogn med fire hjul. *gammeldags*

Jeg har jo ikke fått sett den live enda så er veldig spent på om alt skrytet jeg har hørt stemmer, skal jo vistnok være fantastisk å trille tilogmed på grus og snø. Ligger masse erfaringer inne på forumet til barnevognguiden
Men minns at det var ei der inne som skrev at hun skulle selge sin fordi den var litt knapp i ryggen til hennes to åring, så da kan den jo ikke være så romslig liksom....

Skal du kjøpe på kattis burde du sende en Mail på forhånd og høre hvilke farger hun har, de har enormt god service der og bestiller gladelig inn den fargen du vil ha. Får du båtturen gratis er det jo ikke noe å lure på, løp å kjøp!!

Er forøvrig enig i det med tfk, den er ikke mye pen

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 16:10   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Nitroen med samme understell er i hvertfall overraskende god på grus og snø. Jeg hadde ventet at den kjørte seg fast lettere enn OTH, men det gjør den faktisk ikke. Og den er stødigere fordi den har 4 hjul. Uansett, bebito i trondheim har ozone inne tror jeg, selv om de ikke bruker å ha mye av den. Jeg tipper de prioriterer nitro og den tilsvarende uten vendbare forhjul fordi de går om hverandre i sittedelen slik at de kan sjonglere med understell de har inne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 17:13   #36
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Hvor finner jeg ut hvordan den er i ryggen da tro? De hadde bare scooter i Horten.
Skien svarte ikke på tlf og Tønsberg kom jeg bare på svarene.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 17:38   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Ring bebito her i byen, de skryter av å være landets største emmaljungadealer. Og de er ganske gode på det de driver med.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 18:13   #38
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ring bebito her i byen, de skryter av å være landets største emmaljungadealer. Og de er ganske gode på det de driver med.

Da skal jeg ringe dem i morgen og forhøre meg litt.
Takk for tips!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 21:48   #39
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Så kjipt at ingen har den inne, rart egentlig for den er jo så innmari fin

Kanskje du får noen svar her:

http://www.barnevognguiden.no/index....temid=93#87350

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:27   #40
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Barnevogn, tips ønskes

Hvordan går det med vognhandelen?

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no