Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Servisedilemma

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-21, 13:02   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Servisedilemma

Svigers har virkelig gått bananas og vi fikk julemiddagservise til 6 med sausenebb, serveringsfat og skåler. Det er Jette Frølich sitt Winter stars, et nydelig servise, men jeg vet ikke om det skriker meg/oss. Så da er spørsmålet hva gjør jeg. Vi har frokost servise i Wiik og Walsøe sitt Alveskog, men et usikker på om jeg liker miiddagsservise i den serien, føles litt vel mektig, men det kan jo brukes til mer enn jul.
Hva ville dere ha gjort, beholdt Winter stars, bytter det i middag i Alveskog eller funnet et helt annet juleservise?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 13:09   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Er bildet Winter Stars? Det synes jeg var kjempefint, så jeg hadde beholdt det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 13:22   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg likte det kjempegodt, så jeg hadde beholdt det. Om du ikke liker det, må du såklart bytte, særlig om svigers var tydelige på at det var helt greit.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 13:24   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Servisedilemma

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er bildet Winter Stars? Det synes jeg var kjempefint, så jeg hadde beholdt det.

Enig, skikkelig lekkert!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 13:44   #5
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg synes det på vil det var veldig fint, men det viktigste er at du/dere liker det. Bruk noen dager å tenke på det før du bestemmer deg.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 13:45   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg hadde beholdt det. Men jeg er ikke avhengig av at det umiddelbart skal skrike "meg", når det er noe jeg får i gave. Mye er bare sånn ok når jeg får det, fint, men hadde kanskje valgt noe annet selv. Men så stiger det som regel i affeksjonsverdi, jeg venner meg til det og blir mer og mer glad i tingene, særlig fordi det minner meg om dem jeg har fått det av. Ironisk nok skjer det oftere at jeg angrer på det jeg ønsker meg eller kjøper selv, fordi smaken forandrer seg, eller noe enda stiligere dukker opp. Det andre har gitt meg, det bare er. Med mindre jeg synes det er helt grusomt selvsagt, men det tror jeg aldri har skjedd.

Men det er meg, som sagt er jeg ikke avhengig av at alt skal være 100%, og liker innslag som går litt på tvers av mine personlige preferanser. Kanskje særlig i jula, da er jeg enda mindre opptatt av helhetlig stil.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-12-21 kl 14:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 13:52   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Så fin gave! Synes det var veldig pent og klassisk, og ikke så innmari vanlig. Men du må selvsagt like det selv. Det er ellers så mye pent å få tak i, du burde sjekke litt på nett før du bestemmer deg. Jeg har forresten ulikt juleservise til frokost og middag, synes det bare er en fordel. Gøy med forandring!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:04   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg hadde beholdt det. Men jeg er ikke avhengig av at det umiddelbart skal skrike "meg", når det er noe jeg får i gave. Mye er bare sånn ok når jeg får det, fint, men hadde kanskje valgt noe annet selv. Men så stiger det som regel i affeksjonsverdi, jeg venner meg til det og blir mer og mer glad i tingene, særlig fordi det minner meg om dem jeg har fått det av. Ironisk nok skjer det oftere at jeg angrer på det jeg ønsker meg eller kjøper selv, fordi smaken forandrer seg, eller noe enda stiligere dukker opp. Det andre har gitt meg, det bare er. Med mindre jeg synes det er helt grusomt selvsagt, men det tror jeg aldri har skjedd.

Men det er meg, som sagt er jeg ikke avhengig av at alt skal være 100%, og liker innslag som går litt på tvers av mine personlige preferanser. Kanskje særlig i jula, da er jeg enda mindre opptatt av helhetlig stil.


Signerer!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:20   #9
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Syntes det var et nydelig service. Og så kan jeg ellers bare signere My.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 15:22   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Nydelig servise! Jeg hadde nok ikke dekket med det gjennom året, men hva tenker du selv? Hvis ikke; har dere god plass? Har du plass til et juleservise og evt kjøpt deg et annet til ellers hvis du har behov for det?
Personlig så hadde jeg ikke prioritert et eget servise til jul/vinter, men det går på plass. Jeg må rett og slett bli flinkere til å begrense hva jeg har i skuffer og skap, og passe på at det jeg har er, om ikke jevnlig i bruk, så i hvert fall i nok bruk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 15:27   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Ja, jeg antar selvsagt det var ment for å bruke i jula, og at du har andre middagstallerkener du bruker resten av året.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 15:58   #12
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Servisedilemma

Lekkert service! Jeg likte godt at det var et vinterservice, som gjør det mer anvendelig enn i desember måned. Tenker det kan styles med farger etter hvilken anledning det benyttes.

Om jeg hadde beholdt det eller ikke hadde avhengt litt hvor praktisk det er med 6 kuvert utifra hvor mange dere pleier å samles ved ulike anledninger. Vi er 5 under samme tak, og jeg kunne funnet på å beholde det til kun for bruk for oss, og ikke kjøpt utvidelse. Om vi skulle hatt til familieselskap måtte begjær hatt 12 kuvert til, og det hadde jeg nok ikke brukt penger på (innbiller meg at det hadde blitt en del grunker).

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 16:14   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Nydelig. Jeg hadde beholdt det. Finere enn alveskog, og jeg syns det er en verdi i seg selv å beholde det noen har gitt meg i gave. (Altså om ikke det er noe dyrt, som jeg vet at jeg aldri kommer til å bruke, og giver har uttrykt at jeg bare kan bytte…)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 16:15   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Servisedilemma

Enig Plingo. Jeg hadde brukt det hele desember og en god stund utover vinteren. Liker at ting brukes og det er hverdager det er flest av.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 16:34   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg hadde nok ikke beholdt det, hvertfall ikke om du ikke er helt sikker på om du liker det. Kjedelig å ha noe som ikke blir brukt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 18:56   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Servisedilemma

Nydelig gave!
Har dere et annet servise dere bruker til fine anledninger? Hvis ikke ville jeg vurdert å bytte til et annet som er mer helårsvennlig. Ellers synes jeg det er kjempefint, og tenker det kan brukes på andre vinterdager enn bare jul.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 19:05   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Enig med flere. Det er et fint vinterservise, synes jeg også, som i grunnen kan brukes hele vinteren, om man vil. Samtidig blir det sikkert veldig «jul» med juleservietter, nisser eller hvahardu. Jeg er heller ikke like opptatt av hva jeg synes om gaver, og er mer kritisk når jeg selv kjøper ting.

Jeg er også vant til at om man har maange gjester, brukes litt ulike serviser, da plukker man fram det man har. I vår familie er det vanlig å ha ett mønster til middag, et annet til kaffe osv. Når det er sagt, synes jeg at Alveskog og dette «snakker med hverandre», det har de naturelementene som gjør at det blir en sammenheng for meg.

Men tenker du at dette kommer dere ikke til å bruke fordi dere ikke liker det, er det så klart lurt å bytte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 23:31   #18
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Det vokser litt på meg, både når jeg har fått sett litt mer på det og når jeg så hvordan øynene til Svigermor glitret når hun pratet om det. Men om jeg ønsket å bytte så matte jeg bare det, men det vokser på meg det gjør det.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 01:29   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg har det som My. Ting anre har valgt blir som regel riktig. Med en svigermor som glirer i øynene hadde jeg vært solgt.

Det kan sikkert blandes med noe annet hvis dere er mange til jul.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 08:55   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Flott servise, jeg hadde beholdt det!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no