Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Servisedilemma

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-21, 10:19   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Det serviset hadde ikke vært mitt førstevalg så jeg skjønner fodt følelsen. Men, det er helt ok så med tanke på svigermors glitrende øyne så skulle jeg nok ha beholdt det.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 10:43   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg synes det var kjempefint! Så snill svigermor du har!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 10:47   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg er litt usikker. Hjertet mitt hadde sagt at jeg skulle beholde det, men hodet ville byttet det inn i et juleservise jeg virkelig elsket, særlig fordi jeg hadde hatt behov for mer enn seks kuverter, og dermed måtte begynt å samle på dette serviset som ikke var riktig midt i blinken for meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:05   #24
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg er ikke et sekund i tvil om at det neste år kommer siste halvdel av servise under tre. Så at det nå "bare" er til 6 bekymrer meg ikke.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:07   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg er meg og du er deg. Jeg synes serviset er fint og ville beholdt det ut fra situasjon og utseende, men så likevel ikke fordi vi har mer enn nok serviser og har en femårsplan på å flytte i leilighet. Har solgt et par store pp-serviser opp gjennom (tre, med nisse-serviset m. terrin, den var veldig viktig på et tidspunkt… ) Samtidig ville jeg aldri uten at både servise og mønster var spesifikt ønsket kjøpt servise til noen. Det er fantastisk at svigermor elsker det og vil gi dere en flott gave! Hun burde jo hatt det selv! Men har kanskje ikke «nok» bruk for det, eller plass?

Slik jeg leser deg. ( ) høres du litt lunken ut? Hva sier mannen din til dette? Hvis det egentlig ikke er noe dere har bruk for/ plass til/ lyst på, så skal dere ikke beholde det. Hadde ikke bekymret meg for å kjøpe mer, sett det på ønskelista om dere vil ha mer, så kommer det nok.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 22:39   #26
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg liker ikke juleservise, men dette var jo faktisk fint! Men det er jo du som skal ha det da.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 22:51   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg tenker at juleservise er et servise man ikke skal stønne litt skuffet over når man plukker det fram. Hva som får fram godfølelsen kan selvsagt variere: at man har fått det av noen man er glad i, om man har lett etter etter det rette i en evighet, minner om barndom eller noe helt annet.

Så jeg ville prøvd å visualisere julebordet neste år med dette. Vekker det litt forventningsglede og begeistring? Eller meh?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 23:04   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Servisedilemma

Har du plass til det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 00:01   #29
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Pro:
Svigermors glitrende øyne
13-åringen mener at det er fint og passe Basic
Det skriker ikke jul som gjør at bruksområdet utvides
Det vokser på meg
Kaffeservise finnes i samme serie, men er unikt alene

Con
Skrek ikke jippi med en gang
Må vaskes for hånd
Usikker på om man MÅ ha juleservise

Jeg tar turen ned på butikken og ser på alternativene i morgen, men når jeg nå har fått pakket opp en tallerken heller jeg mot beholde faktisk.
Jeg virker kanskje som tidenes mest utakknemlig person nå, men jeg hadde en god samtale med svigermor om dette i går og hun vet at det er vanskelig.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 00:09   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Jøss, selger de serviser i 2021 som må vaskes for hånd? Det må jeg si jeg er overrasket over. Mange år siden PP begynte å legge glasur over gullkanten sin, etter det jeg har hørt. Mitt Bogstad Maud med polergull gikk i oppvaskmaskinen, brukte det til hverdags.

Måtte sjekke på nett, jammen har du rett.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 00:38   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Servise som må håndvaskes ville automatisk blitt eliminert bort her, uansett hvor fint det var.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 00:40   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Håndvask hadde vært den største dealbreakeren her også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 03:21   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Håndvask? Oh no. Jeg har arveservise til 20 med alskens tilbehør fra PP etter mine besteforeldre, og det må vaskes for hånd. Det gjør at det brukes altfor sjeldent i huset vårt. Nytt servise som ikke går i oppvaskmaskin hadde vært fullstendig uaktuelt for oss, og hadde vært min begrunnelse for bytte uten å tenke så mye over de andre tingene. Men alle er jo ikke som oss, og synes det å vaske opp er helt ok.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 07:36   #34
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Håndvask?!

Trodde ikke de lagde det lengre.

Jeg har arvet ett med gullkanter, nydelig service.
Men det har bare vært brukt en håndfull ganger på 8/9 år , må håndvaskes.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 08:05   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Håndvask? Det hadde vært kroken på døra for min del.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 09:40   #36
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Håndvaskbiten er det som nok velter vektskålen for meg også. Skal ned å kikke når de åpner, men skjønte på svigermor at det var et poeng at det skulle være juleservise så har sett meg ut Julemorgen fra Wik og Walsøe.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 09:47   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Håndvask er å uaktuelt at jeg hadde byttet uansett. Et slik servise hadde jeg brukt i hele desember. Da må det tåle maskin. Noen elsker virkelig å vaske opp. Og synes det er noe av gleden ved fine ting, jeg kjenner noen som har det slik. Da kan man fint ha noe som skal vaskes for hånd.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 10:05   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg hadde vasket det i maskin, men på litt lavere temperatur. Det gjør jeg med et gammelt et jeg har arvet som er kjøpt i Japan på 40-tallet.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 27-12-21 kl 10:45.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 10:08   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg syns det du har fått er finere (uten at det betyr noe selvfølgelig), men enig i at håndvask trekker ned.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 10:57   #40
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg ville ikke hatt et som må håndvaskes.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no