Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Servisedilemma

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-21, 11:54   #41
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Da landet vi på behold og serviset er trygt plassert i skapet.
Hadde svigermor med på butikken, vi fikk pratet med betjeningen som var usikker, men de ringte til selgeren som beroliget med at det godt kan gå i maskinen for det tåler en 400-600 gangers vask der. Jeg tror dette blir et servise som vi bare blir mer og mer glad i og som svigermor kommer til å gjøre komplett i løpet av er par år.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 11:56   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Godt valg! Under de forutsetningene hadde jeg gjort det samme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 12:02   #43
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servisedilemma

Så flott! Høres bra ut!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 12:53   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg synes det er lekkert, og er enig i valget du har gjort. Særlig når det kan vaskes i oppvaskmaskinen hundrevis av ganger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 13:24   #45
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Godt valg etter ny vurdering. Håper dere får glede av det. Selv hadde jeg brukt mest mulig i hele desember.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 14:02   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Jeg var på Brødrene Pedersen i dag. Mitt ærend var å kjøpe servise fra Royal Copenhagen, men jeg så serviset du fikk utstilt.

Jeg snakket med personalet nettopp om oppvask, for jeg kjøpte håndmalt servise. De presiserte at alt de solgte i butikken tåler oppvaskmaskin, inkludert serviser med gull- og sølvkanter. Uten unntak. Men de sa også at man ikke må bruke tabletter, kun pulver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 14:13   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Serviset vi fikk til bryllupet (og som vi nylig solgte) måtte håndvaskes pga gullkant. Jeg gjorde aldri det da, og det gikk fint. Det kommer fra samme butikk som jeg nevnte over, men det er mer enn 20 år siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 14:22   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Servisedilemma

Det var en god avgjørelse tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 14:23   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Servisedilemma

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Godt valg etter ny vurdering. Håper dere får glede av det. Selv hadde jeg brukt mest mulig i hele desember.

Enig. Hadde tatt det frem første søndag i advent eller 1.12 og brukt det minst til over nyttår.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 14:31   #50
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Servisedilemma

Så bra dere fikk svar på det med oppvaskmaskin. Da ville jeg også beholdt det.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 20:16   #51
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Så hyggelig at du valgte å beholde det da! Jeg tar frem våre juleserviser 1. desember, det er faktisk det første jeg gjør av julegreier utenom adventsstaken og lys i vinduene.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 20:33   #52
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servisedilemma

Det var en fin gave!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-21, 17:44   #53
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Servisedilemma

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg hadde beholdt det. Men jeg er ikke avhengig av at det umiddelbart skal skrike "meg", når det er noe jeg får i gave. Mye er bare sånn ok når jeg får det, fint, men hadde kanskje valgt noe annet selv. Men så stiger det som regel i affeksjonsverdi, jeg venner meg til det og blir mer og mer glad i tingene, særlig fordi det minner meg om dem jeg har fått det av. Ironisk nok skjer det oftere at jeg angrer på det jeg ønsker meg eller kjøper selv, fordi smaken forandrer seg, eller noe enda stiligere dukker opp. Det andre har gitt meg, det bare er. Med mindre jeg synes det er helt grusomt selvsagt, men det tror jeg aldri har skjedd.

Men det er meg, som sagt er jeg ikke avhengig av at alt skal være 100%, og liker innslag som går litt på tvers av mine personlige preferanser. Kanskje særlig i jula, da er jeg enda mindre opptatt av helhetlig stil.

Det du skriver der er SÅ sant! Jeg har fått glass for mange år siden av svigers som jeg syntes var ALTFOR fjasete - elsker dem nå. (ønsket meg egentlig noen som jeg ALDRI ville dekket med nå....) Fikk bestikk som jeg syntes var for detaljert og kronglete - nå er det nydelig.
Så ja - behold det serviset du fikk. Its gonna grow on you!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 18:41   #54
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Servisedilemma

For en nydelig gave! Vi har også dette serviset som juleservise, samt frokostservise og det skriker ikke jul slik som mange andre.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 14:46   #55
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servisedilemma

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

For en nydelig gave! Vi har også dette serviset som juleservise, samt frokostservise og det skriker ikke jul slik som mange andre.

Her er jeg helt enig med deg, det er kun kopp og asjett med juletre på som gir det "julefølelse" dermed så kan vi bruke det mye mer enn bare til jul. Vi brukte det for første gang på nyttår og jeg er veldig glad for at jeg valgte å beholde.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no