Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-23, 23:30   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det kan jo hende at forbundet ikke behandler ham som Messias, men at de vet årsaken ril bruddet og at det er den reelle årsaken som også er årsaken til de valgene som er gjort mht ting og tang.

I mitt hode er det mer realistisk enn at en enkeltutøver klarer å diktere hvilke trenere som skal få akkreditering.

Og dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-23, 23:33   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er åpenbart at folk flest bare ikke aner hvor mye som skal til før man som sønn eller datter velger å bryte helt med en forelder. I de tilfellene jeg vet om, så har det skjedd alt for sent, heller enn for tidlig. Og at noen tror at man kan orke å stå i den skittstormen, for en bagatell? De fleste mener automatisk at man skylder sine foreldre noe, «fordi de er jo foreldrene dine!», så man fremstår som utakknemlig og uforsonlig uansett. Og ja, i de fleste tilfeller kan man jo ikke snakke offentlig om hvorfor. Jeg forstår ikke at folk tror det dreier seg om småtterier eller sure miner. Eller jo, jeg er samtidig ikke overrasket. Bare kontinuerlig skuffet. Jeg tror ikke de hadde orket dette om det kunne forklares og fikses på enkelt vis.

Dette også.

Jeg kjenner jeg er nesten litt provosert over spekulasjoner og folks antakelser og «krav» om informasjon. Jeg vet en hel del (men antakelig ikke alt) om den såkalte «konflikten», og jeg vet hvor min sympati ligger, iallfall. Husk at det ofte er barn involvert i slike saker.

Dessuten vet media. De skriver bare ikke om det. Heldigvis.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-23, 23:52   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Media vet mye mer i mange saker enn det de skriver om. Heldigvis. Men Dagbladet kan ta seg en bolle!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 00:05   #44
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg kjenner en som har sett bilder pressen lot være å trykke at Mette Marit. Selvfølgelig kan pressen viten mye mer enn det de velger å trykke.

Og det Niobe sier. Barn kan utsette for mye, og fremdeles ikke orke å bryte, fordi det er ufattelig vanskelig å gjøre det.

Å tro at far og sønn her er likestilte parter i en «konflikt» kan jeg ikke forstå at man kan tro.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 07:52   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er åpenbart at folk flest bare ikke aner hvor mye som skal til før man som sønn eller datter velger å bryte helt med en forelder. I de tilfellene jeg vet om, så har det skjedd alt for sent, heller enn for tidlig. Og at noen tror at man kan orke å stå i den skittstormen, for en bagatell? De fleste mener automatisk at man skylder sine foreldre noe, «fordi de er jo foreldrene dine!», så man fremstår som utakknemlig og uforsonlig uansett. Og ja, i de fleste tilfeller kan man jo ikke snakke offentlig om hvorfor. Jeg forstår ikke at folk tror det dreier seg om småtterier eller sure miner. Eller jo, jeg er samtidig ikke overrasket. Bare kontinuerlig skuffet. Jeg tror ikke de hadde orket dette om det kunne forklares og fikses på enkelt vis.

Niobe har sagt omtrent alt jeg har tenkt i forbindelse med denne saken, og særlig dette quotede innlegget er viktig. Jeg syns det er mildt sagt overraskende at man ikke forstår at det ligger mye bak en avgjørelse om at alle tre brødrene bryter med faren, og i stedet velger å fremstille dem som de som har laget problemet.

Fnys!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 07:53   #46
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Å tro at far og sønn her er likestilte parter i en «konflikt» kan jeg ikke forstå at man kan tro.

Og dette!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 08:34   #47
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg syns folk som ønsker en forklaring på konflikten kan ta seg en bolle og være stille. All ære til de tre løperne som ikke har gått inn i hva konflikten egentlig handler om. Jeg er rimelig sikker på at det er gode og gjennomtenkte grunner til at de sparket ham som trener.

Gjert kunne valgt å være den faren han ikke har vært og trukket seg unna, av hensyn til egne sønner. Det har han ikke gjort, og det sier alt om ham som forelder, tenker jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 08:43   #48
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Takk for veldig godt innlegg, Niobe.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 10:36   #49
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er åpenbart at folk flest bare ikke aner hvor mye som skal til før man som sønn eller datter velger å bryte helt med en forelder.

Det som er åpenbart, er at flere i denne tråden ser ut til å vite mer enn det som er kommet ut i media. Det kommer halvkvedede viser om hva som har skjedd uten at man oppklarer noe som helst, samtidig som man likevel diskuterer heftig på bakgrunn av at man vet noe andre ikke vet.

Påstanden over her er basert på at Niobe ser ut til å vite at Jakob (og kanskje også de to andre sønnene) har brutt helt med Gjert. Jeg har forsøkt å google for å se om jeg kan finne støtte for dette synet. Det kan jeg ikke. Det som har blitt sagt, er at man måtte droppe Gjert som trener, fordi det å ha ham både som trener og som far, det gikk ikke:

Sitat:

Men til slutt kommer han og vi til skjæringspunktet der vi og han må velge: far-sønn eller trener-utøver. Etter så mange år i begge roller gikk det ikke lenger.

Når det er dette som kommer fram i media, så syns jeg ikke det er "egoistisk" av Gjert å fortsette med en jobb som han tross alt er svært god i. I hans alder tviler jeg på at det er veldig enkelt å bytte til noe annet enn det han har holdt på med de siste årene. Det er vel han som er hovedforsørger. Det betyr ikke at jeg ikke aner hvor vanskelig det er å bryte med foreldre. Det betyr at jeg forholder meg til det jeg faktisk vet og kan sjekke.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 10:43   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Lille meg: Trener er ikke hovedjobben hans, han har en annen fulltidsjobb. Men han er åpenbart en veldig, veldig, veldig dyktig trener, og det er lett å forstå at han vil fortsette å gjøre noe han er flink til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 10:52   #51
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Uavhengig av om de har brutt den familiære kontakten, så tenker jeg det jeg allerede har skrevet står seg, uavhengig av om det som går av rykter eller ikke er sant. Jeg vil også tro at folk som bor i nærområdet deres kan ha noe mer inntrykk enn det andre har, fordi de ser dem i hverdagen.

Polyanna; er han faktisk en veldig dyktig trener, eller har han bare vært heldig nok til å få være trener for noen helt eksepsjonelle atleter? Jeg inkluderer Narve i gruppen eksepsjonelle atleter, bare så det er sagt. Grunnen til at jeg spør er fordi en "veldig, veldig dyktig trener" er i stand til å forholde seg til forskjellige personlighetstyper, og hente ut potensialet deres basert på deres egne premisser. Han er i stand til å forholde seg til personer som har en toppatlets mindset. Om han er i stand til å trene noen som ikke har det i seg til å bli best, til å likevel yte sitt aller beste, er jeg usikker på. Det var i alle fall det jeg tenkte da jeg merket meg hvordan han ikke var i stand til å følge opp datteren. Om hun har samme potenisale som brødrene får vi aldri vite, fordi Gjert uansett ikke var i stand til å trene henne på hennes premisser, og få henne til å føle seg bra nok. Og jeg syns jo det er litt betenkelig at det var Gjert, ikke Narve, som tok den endelige beslutningen om at han skulle løpe 5000 meter. Det lukter snurt eks-trener som prøver å bevise for seg selv og alle andre at det var han som var grunnen til at gutta hans vant.

I mine øyne så er det Henrik som er den virkelig gode treneren, fordi han også har kjent på egen kropp hvordan det er å være prøvekanin for en trener som ikke egentlig visst hva han holdt på med i starten. Han har tross alt trent broren sin til å klare gull på 5000 meter, selv om han var syk. Og DET er imponerende. Jeg er temmelig sikker på at den erfaringen Jacob kan bygge på, som han får fra sine to eldre brødre, som virkelig vet hva som kreves av individet, er med på å forme den eksepsjonelle atleten han er.


Sist redigert av Gaia : 28-08-23 kl 10:59.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 11:09   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Lille meg: Jeg har nå lest gjennom tråden en gang til for å se om jeg ser noe som jeg oppfatter som halvkvedede viser. Det fant jeg ikke, men det er flere som sier at det kan være mer som ligger bak enn folk er klar over. Nå snakker jeg på helt generelt grunnlag: Det har ikke slått deg at det kan finnes mennesker (også her) som i kraft av sitt mandat ikke kan uttale seg om enkeltsaker, uavhengig av hva folk mener om etikken i det? Jeg tror virkelig ikke det er noens intensjon å komme med halvkvedede viser, bare å påpeke at her er det mye folk ikke vet.


Sist redigert av Hyacinth : 28-08-23 kl 11:25.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 11:55   #53
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Hele poenget er vel at vi som står utenfor ikke har noe med å bry oss om verken halv- eller ukvedede viser. Jacob skylder ingen det. Jeg oppfattet Niobes innlegg som en generell forklaring på hvorfor vi bør respektere det. Og all ære til sønnene for nettopp ikke å ville snakke om dette. De har sannsynligvis mange hensyn å ta, og å holde seg til det sportslige er, vel, sportslig av dem.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 11:55   #54
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Man kan jo fint diskutere denne saken på generelt grunnlag uten å gå i detaljene om hva som har skjedd. Jeg synes virkelig ikke verden har noe med hvorfor bruddet kom, vi må bare respektere at det skjedde. Og så kan man mene noe om hvor vidt det er enkelt å bryte med en forelder på denne måten, og særlig når bruddet blir offentlig. Som jeg ikke tror er enkelt i det hele tatt, basert på erfaringer i egen familie. Og så kan man mene noe om hvor vidt man er likestilt i en konflikt med en forelder når man er 20 år gammel. Noe jeg mener man ikke er.

Det jeg mener noe om er det som er offentlig, og det er trenerforholdet Narve/Gjert, for som Gaia reagerer jeg på at Narve sprang etter at han selv hadde sagt han ikke ville. Jeg mener at Narve selv sa han ble tvunget til å springe. Da lurer jeg veldig på hvorfor.

Og så mener jeg noe om kommentarfeltet som renner over av folk som synes at en 22-åring er slem mot faren og «skylder ham alt». Det blir litt som om noen skulle si til mine adopterte barn at de er slemme fordi de ikke har noe særlig forhold til sin far. At de skylder han det. Det finnes jo fryktelig mange som har null innblikk i hva han har gjort mot dem, og synes de er egoistiske når de dropper feks familieselskap (hele fars side har jo stort sett bare fars versjon ). Som synes det er egoistisk som ikke stiller opp når faren inviterer. Det er sannsynligvis nok av dem som mener at jeg har satt dem opp mot faren.

Jeg bor i byen. Jeg har zero innblikk i hva som har skjedd mht fam. Ingebrigtsen. Jeg registrerer bare at fire barn har brutt med faren (i alle fall treningsmessig) og at det tas såpass alvorlig at Gjert ikke får akkreditering under VM. Siden jeg har null tro på at fire unger bryter med en far på den måten uten grunn, og at jeg heller ikke tror at en 22-åring kan diktere hvem som får akkreditering til et VM eller ei, så antar jeg at det er gode grunner til at ting er som de er. Og synes at man skal respektere de avgjørelser som er tatt og ikke tillegge 22-åringen ansvaret, si han må «rydde opp», «tilgi», at han «skylder faren» osv osv. Det er ufattelig slemt å forvente at unger skal være takknemlige overfor foreldrene sine!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 11:57   #55
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hele poenget er vel at vi som står utenfor ikke har noe med å bry oss om verken halv- eller ukvedede viser. Jacob skylder ingen det. Jeg oppfattet Niobes innlegg som en generell forklaring på hvorfor vi bør respektere det. Og all ære til sønnene for nettopp ikke å ville snakke om dette. De har sannsynligvis mange hensyn å ta, og å holde seg til det sportslige er, vel, sportslig av dem.

Nemlig. Ingen skylder oss noen forklaring. Og all ære til dem som ikke tar skittentøyvasken i pressen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 12:01   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Milfrid, jeg er enig med det du skriver. Når det gjelder Narve så skulle jeg nok som trener ha presset på ganske mye for at vedkommende skulle ha løpt når man hadde klart å komme til en VM-finale og det ikke var pga skade man ikke ville stille. Det går alltid å prøve å springe. Men om noen nektet hadde det selvsagt vært noe annet. Bare for å ta det fra den siden også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 12:22   #57
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg tenker at en treners oppgave er å gjøre utøveren i stand til å kjenne på egne grenser, vite hva som skal til for å yte det lille ekstra og at utfordring på grenser skal skje under treninger, ikke i konkurransesituasjoner. Treneren skal ikke presse på dersom utøveren sier nei.

Jeg er ganske sikker på at Narve ikke er fornøyd med plasseringen på 5000-meteren, og at det bare sementerer at hans egen vurdering var den riktige. Siden han tross alt er i medaljeform på 1500-meteren, som i seg selv er utrolig imponerende. Du MÅ ha hodet med når du konkurrerer på det nivået, og du må gjøre det for deg selv, og bare for deg selv. Ikke fordi treneren din mener du skal gjøre det.

Det skinner muligens igjennom at jeg har lite sansen for Gjert, etter å ha sett hvordan han oppførte seg foran kamera, som trener. Jeg har derimot veldig sansen for de tre brødrene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 13:43   #58
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

For meg fremstår det som ganske klart at både media og forbundet vet ganske mye mer enn det som er allmenn kjent og da velger jeg å tro at det er gode grunner til at forbundet agerer som de gjør. Når det er sagt synes jeg Henriks tirade ikke akkurat fremsto som konstruktiv, men med et presset de står i og med den vinnermentalitet de har med seg er det ikke rart det får ei kule varmt innimellom.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 13:48   #59
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det som er åpenbart, er at flere i denne tråden ser ut til å vite mer enn det som er kommet ut i media. Det kommer halvkvedede viser om hva som har skjedd uten at man oppklarer noe som helst, samtidig som man likevel diskuterer heftig på bakgrunn av at man vet noe andre ikke vet.

Enig i at det blir veldig vanskelig å diskutere. Det som har kommet frem i media er:

  • Brødrene er enige om de ikke ønsker Gjert som trener mer. De har selv uttalt at de ønsker å bevare familieforholdet til han, altså at trener-utøver-relasjonen kom i veien for far-sønn-relasjonen. Når da Niobe snakker om hvor mye det koster å bryte med en foreldre, så har det ingen relevans med det som har kommet frem i media, hvor de tvert imot sier de ønsker å pleie far-sønn relasjonen.
  • Det er en ting som de har sagt i media og det er at Gjert er så nervøs, sur og stresset før konkuranser at de opplever det som belastende. Eksemplet de tok frem var at Jakob fikk kjeft for å "spise for mye" til frokost på en konkurransedag. Gjert har sagt som tilsvar at dette ikke sant. Men dette er det eneste de har sagt offentlig (så vidt jeg kan se). Igjen: Ikke noe om foreldre-barn relasjonen, men trener-utøver relasjonen.
Jeg skjønner godt at de ikke vil ha han som trener på grunn av dette. Hvis jeg skulle fått kjeft før jeg skulle holde en presentasjon hadde jeg blitt rimelig "shaky". (For all del, fikk dere med dere at faren til Venus og Serena W. leide inn en busslast med ungdommer som skrek rasistiske ting til de mens de trente? For å "herde" dem. Ja, ja, nei, nei. Sikkert lurt å være forberedt, men ... ) Hvis det er noe mer (som det selvsagt kan være) så er det rimelig vanskelig for andre å diskutere. Det som er helt soleklart fra min side er at Henrik I ikke akkurat roet stemingen med den tiraden sin (og han gikk tilbake på den i etterkant + at forbundet ikke ante hva han siktet til. Så det er flere enn deltakerene i denne diskusjonen på FP som ikke skjønner alt ...)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 28-08-23 kl 14:11. Årsak: en del feil
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-23, 14:26   #60
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

For meg er det også klart at de ikke snakker noe særlig sammen, han J ikke har kontakt med N osv, det har jeg lest i media. Og personlig synes jeg ikke at Gjert roet stemningen med i gfjor å avvise det eksempelet med at J spiste for mye, men nå finner jeg ikke den artikkelen igjen.

Om at det ikke er kontakt:
Fra TV2:

Sitat:

TV 2 har fått bekreftet fra sentrale kilder i forbundet, at årsaken til at Gjert ikke fikk akkreditering er at de tror Jakob Ingebrigtsen vil prestere bedre uten faren i troppen.

Siden han er favoritt til å ta to gull, valgte de å prioritere Jakob foran Narve Gilje Nordås.

I kjølvannet av Gilje Nordås påstand på dagens pressekonferanse om at «alle vet», vet TV 2 at det internt på friidrettslandslaget er en allmenn kjent sak at det knapt har vært kontakt mellom Jakob og Gjert/Narve siden januar 2022.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no