Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Går du med sko inne i selskap?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva har du på føttene i selskap?
Jeg går i skoene jeg ankom selskapet i 0 0%
Jeg har med egne innesko 28 33,33%
Jeg går på sokkelesten 18 21,43%
Det varierer/kommer an på (i tilfelle hva?) 38 45,24%
Husker ikke/brokkoli/god jul! 0 0%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-23, 11:34   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går du med sko inne i selskap?

(Autocorrect rettet til «går du med ski»… )

Jeg merker stor forskjell på ulike generasjoner når det gjelder å gå med sko inne i selskap. Det er også forskjell på kvinner og menn, for jeg har til gode å se menn ha med egne innesko, noe damer ofte gjør.

Da jeg var liten, husker jeg at jeg syntes det var rart at mine bestefedre trampet inn på sølete sko i selskap hos oss. Bestemødrene mine hadde ikke med innesko, men de var ikke like sølete på sine selskapssko.

Nå er det våre foreldre som kommer til oss. Fedrene våre går fremdeles inn på sko som har vært ute i sorpen, men enkelte av dem tørker iallfall litt av seg. Mødrene våre har oftest med innesko.

Jeg ser imidlertid få i min egen generasjon som går inne på sko. Jeg tror samtlige av våre mannlige venner går på sokkelesten, det virker helt naturlig for dem. Mine venninner gjør oftest det samme, men enkelte har med seg sko i veska.

Når det gjelder mine egne barn og deres jevnaldrende, tror jeg det er helt utenkelig å gå inne på sko, selskapssko eller ei.

Hva er din erfaring?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 11:49   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Jeg har vanligvis med egne innesko. Det vil si når jeg har pyntet meg skikkelig. Det er fordi skoene da blir en vesentlig del av antrekket. Får jeg vondt i føttene kan det hende jeg tar dem av i løpet av selskapet da, men det er i tilfelle litt sent utpå kvelden. Hvis det er et mer uhøytidelig selskap med avslappet antrekk uten skikkelig pynting går jeg gjerne i sokkelesten. Men går aldri inn i private hjem i skoene jeg kommer i, og har gått utendørs med. Det skjer bare hvis selskapet er på offentlig sted (hvis jeg har på meg sko som er fine nok til antrekket, men skifter gjerne da også, hvis finskoene ikke er egnet til å gå ute i). Det eneste unntaket er kanskje bunadsko. De beholder jeg som regel på selv om de har vært brukt ute, på 17.mai liksom. Med mindre de er veldig våte og skitne da, da blir det strømpelesten.

Ungdommene bruker ikke sko inne, og eier ikke finsko. I år er faktisk første året på lenge jeg har hørt jentene nevne det da de pyntet seg på julaften, at de skulle hatt finsko (de gikk i tøfler ). De har heller ikke brukt sko på ball. Guttungen har faktisk også nevnt det en gang eller to siste året, når han har hatt på seg dress (vitnemålsseremonien etter 10.trinn, og 17.mai). Da har jentene brukt bunadsko.

På julaften i år var faren min hos oss, i tillegg til meg, mannen og ungdommene. Da vi pyntet oss var det bare jeg og faren min som hadde sko (han overnattet her, så han kom ikke utenfra i sko, men hadde med seg pensko). Buksa jeg brukte er kjøpt spesielt med tanke på å ha sko med høye heler til, så den subber i gulvet hvis jeg ikke har sko. Også synes jeg det er stas. Første juledag hadde vi besøk av svigerforeldrene mine, svogeren min, samboeren hans og barna deres. Må innrømme at jeg ikke la merke til om noen av dem hadde sko. Det var i alle fall ingen som gikk i skoene de kom i. Edit: Ser av bilde at i alle fall min svigerinne gikk i strømpebukseføtter.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-12-23 kl 12:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:05   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Føtene mine er ikkje kompatible med fine sko, så eg velger sokkelest.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:08   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Jeg går stort sett på sokke- eller strømpelesten. Om jeg går med sko er det pensko jeg har med. Bortsett fra hvis selskapet er i et leid lokale. Da går jeg med sko jeg har brukt ute.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:10   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg går stort sett på sokke- eller strømpelesten. Om jeg går med sko er det pensko jeg har med. Bortsett fra hvis selskapet er i et leid lokale. Da går jeg med sko jeg har brukt ute.

Kan egentlig bare signere denne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:13   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Jeg har lagt merke til at faren min (han er den eneste jeg tør å si det til) reagerer litt negativt hvis noen ber ham om å ta av skoene…

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:14   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Det varierer. Stort sett på sokkelesten, sjelden med sko, og i alle fall ikke sko som er skitne. Mht ungdommen så er jeg i evig diskusjon med Poden, som alltid fryser på beina og synes at det å gå inne med sko er løsningen på det. Han har tøfler, men da blir han for varm og svett. Jeg gleder meg til han får eget sted å bo sp jeg kan valse inn og gjøre alle de tingene han synes er helt ok å gjøre her.

Den eldre generasjonen går med sko inne, men da sko beregnet for å ha på inne, ikke de de hadde på ute.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:16   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.


Den eldre generasjonen går med sko inne, men da sko beregnet for å ha på inne, ikke de de hadde på ute.

Også mennene? Jeg tror aldri jeg har sett en mann ha med egne innesko.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:17   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Sokkelesten. Med mindre vi snakker fest på lokalet. Da bruker jeg skoa jeg kom i.
Jeg har tidvis med innesko, men ender alltid opp med sokkelesten eller rene joggesko. Beina mine er ikke skapt for pensko.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:18   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Jeg er glad i fine sko. Så jeg har med innesko/pensko når jeg er i selskap.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:18   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Også mennene? Jeg tror aldri jeg har sett en mann ha med egne innesko.

Mannen min har alltid med seg innesko. Det hadde jeg også hatt om damesko var like behagelige. Vurderer å kjøpe meg pensko for herre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:25   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Har med egne innesko til private selskap, og har lært barna å gjøre det samme. Unntaket er kanskje om sommeren hvis er helt tørt ute og litt meningsløst å ha med «dobbelt». Men tørker høflig av meg på føttene før jeg går inn.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:27   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Også mennene? Jeg tror aldri jeg har sett en mann ha med egne innesko.

Faren min brukte som sagt finsko inne her på julaften og 1.juledag, men han kom jo ikke utenfra, så han skiftet ikke, men tok dem på seg da han skiftet til dress. Med den snømengden som er her nå tror jeg kanskje ikke han hadde ankommet i de skoene om han kom utenfra, så da tror jeg nok han hadde hatt dem med seg, og skiftet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-12-23 kl 12:42.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:31   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Det kommer an på selskapet, men jeg pleier stort sett aldri å bruke vanlige utesko inne, men det hender jeg bruker finsko ute, som da får bli på foten inne også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:31   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Nei, jeg synes det er en uting. Som regel er de skoene av typen som lager merker i gulvet. Pensko er ikke noe jeg bruker uansett, mulig jeg er farget av det. Det er ullsokker eller tøfler her, stort sett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:31   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Også mennene? Jeg tror aldri jeg har sett en mann ha med egne innesko.

Det er ikke så mange gamle menn jeg omgås, men de jeg gjør har finsko de tar med ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:36   #17
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Jeg bytter fra utesko til pensko når jeg går inn. Unntatt på 17. mai, da er bunadskoene på hele dagen - både ute og inne.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:38   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Mannen min har alltid med seg innesko. Det hadde jeg også hatt om damesko var like behagelige. Vurderer å kjøpe meg pensko for herre.

Jeg har to par behagelige finsko, som er damesko, men "herre"-type. Begge med lav hæl og snøring, ett par i lakk, med sløyfelisser (noe a la dette), ett par brouges i skinn, som er utrolig behagelige, og som jeg også bruker en del utenom, disse. Det er spesielt et par av kjolene jeg har som jeg synes "kler" slike sko.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-12-23 kl 13:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:51   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Det er utenkelig å gå inne med sko i private hjem.

Så nei, om selskapet er i hjemme hos noen har jeg aldri sko på. Om selskapet er i leid lokale går jeg stort sett i de samme skoene som jeg hadde på vei til selskapet. Unntaket er når det er veldig kaldt, regner veldig eller er mye slaps/snø og om jeg må gå et stykke.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 12:55   #20
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Går du med sko inne i selskap?

Hvis det er fint selskap tar jeg med pensko, og bytter når jeg kommer inn i huset/lokalet. Da jeg var liten pleide vi gå i finsko på julaften og 1. juledag hjemme, alle sammen, men det har visst gått litt av moten.
Hvis det bare er besøk går jeg uansett bare i sokkelesten/strømpebukselesten.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no