Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 07:56   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Dette er selvfølgelig en veldig trist sak uansett hva som ligger bak, og jeg blir matt av Dagbladets evne til å slå opp og sitere selvfølgeligheter.
Overskrift:

Opprinnelig lagt inn av intervjuobjekt i Dagbladet

Ingen tok telefonen da jeg ringte

Og fra inne i artikkelen:

Opprinnelig lagt inn av intervjuobjekt i Dagbladet

Vi pleide å dra på en årlig fisketur til hans hjemtrakter i Nord-Trøndelag; årets tur var planlagt i august. Den blir det ikke noe av nå

Naturlig nok sier jeg bare.

Lenke følger i neste innlegg, har ikke helt skjønt når det går an og ikke går an .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 07:57   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

http://www.dagbladet.no/2009/06/04/n...nriks/6566161/

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 08:01   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

ja, det der så jeg også. Jeg liker ikke at de synser og mener så mye om saken før man faktisk har fått svar. Høyst sannsynlig så er dette dødsfall av ganske tragiske omstendigheter. Om det så er felles selvmord eller selvmord og drap.

Vil tro at å være asiatisk og gift med norsk mann er litt kjipt akkurat nå...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 18:44   #4
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Ser ut som et sjalusidrap og et selvmord i et par drinker dette

Skulle ikke ha bytta dame den gutten.....

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 18:47   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

I går leste jeg i en eller annen nettavis at familien hadde et sterkt ønske om at mediene ikke skulle gå ut med navn. Og hva gjør Dagbladet? Digert bilde og fullt navn i dag, samt historier om sjalusi fortalt av en "venn".

Jeg synes Dagbladet skulle skamme seg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 18:58   #6
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

I går leste jeg i en eller annen nettavis at familien hadde et sterkt ønske om at mediene ikke skulle gå ut med navn. Og hva gjør Dagbladet? Digert bilde og fullt navn i dag, samt historier om sjalusi fortalt av en "venn".

Jeg synes Dagbladet skulle skamme seg.

Dagbladet tok hensyn til det i går. Da sladdet de bildet, og skrev nederst i artikkelen at familien ikke ønsket at mediene skulle gå ut med navn. Men det var jo i går.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:01   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

I går leste jeg i en eller annen nettavis at familien hadde et sterkt ønske om at mediene ikke skulle gå ut med navn. Og hva gjør Dagbladet? Digert bilde og fullt navn i dag, samt historier om sjalusi fortalt av en "venn".

Jeg synes Dagbladet skulle skamme seg.

Forøvrig navnga lokalavis vår mannen allerede i går. Han er jo to Trønder.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:01   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Dagbladet tok hensyn til det i går. Da sladdet de bildet, og skrev nederst i artikkelen at familien ikke ønsket at mediene skulle gå ut med navn. Men det var jo i går.

Jepp. I dag må man selge litt flere aviser. Eller "opplyse folket", som de sikkert mener at de gjør.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:03   #9
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Dagbladet tok hensyn til det i går. Da sladdet de bildet, og skrev nederst i artikkelen at familien ikke ønsket at mediene skulle gå ut med navn. Men det var jo i går.

http://www.dagbladet.no/2009/06/04/n...nriks/6567659/

Sjarmerende av Dagbladet å ta det til etteretning, tenkte jeg. Men i dag er de seg selv igjen. Det var nok bare et blaff.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:08   #10
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig navnga lokalavis vår mannen allerede i går. Han er jo to Trønder.

Det der hørte jeg faktisk av en trønder-bekjent. Hm.

Men det er kanskje vanlig at folk navngis i slike saker? Jeg har litt sviktende hukommelse, men jeg mener da at det i tidligere saker oftest har blitt benyttet "26-åringen", "52-åringen", "professoren" osv. Eller tar jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

http://www.dagbladet.no/2009/06/04/n...nriks/6567659/

Sjarmerende av Dagbladet å ta det til etteretning, tenkte jeg. Men i dag er de seg selv igjen. Det var nok bare et blaff.

Et veldig kortvarig blaff. I dag sitt vanlige usjarmerende.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:35   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Dagbladet var da en av de få som faktisk ikke navnga den døde i begynnelsen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:33   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Av og til lurer jeg på om enkelte journalister har fått utdannelsen sin på postordre. Det er en blanding av håpløse selvfølgeligheter og en rekke forsøk på å fortelle mest mulig om en person uten å navngi den.

Dette her er jo ikke første gang man identifiserer en person uten å komme med navnet. De skriver så mange opplysninger at om man ønsker så krever det ikke veldig avanserte søkeevner for å finne ut hvem. Boliviasaken er et annet eksempel på håpløs håndtering, det tok meg mindre enn to minutter å finne ut hvem denne såkalte filmstjernen, som angivelig er involvert, er.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:40   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladets selvfølgeligheter rundt professordødsfall

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Av og til lurer jeg på om enkelte journalister har fått utdannelsen sin på postordre. Det er en blanding av håpløse selvfølgeligheter og en rekke forsøk på å fortelle mest mulig om en person uten å navngi den.

De aller fleste journalister jeg kjenner er halvstuderte røvere som hoppet av studiene da "karrieren" i studentavisen ga sommerjobb i en eller annen avis og pengene ble så gode at de ble værende. Eller de er ustuderte røvere som begynte i lokalavisen som 15-åringer og har jobbet seg opp til VG, sidelengs til Se & Hør og ned igjen til lokalavis som redaktør eller noe.

Noen få er etterrettelige og skikkelige, veldutdannete og dannete folk. de jobber ikke med nyheter, men innen kultur, analyse og politikk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no