Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 23:25   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Nei, er du fjern.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:26   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg syntes man latterliggjør en "menighet" ved å latterliggjøre det hun står for, og det syntes jeg faktisk er slemt.

Nå er ikke jeg særlig opptatt av hva som er slemt når det kommer til folk som til de grader oppsøker oppmerksomhet, men jeg syns ikke akkurat det er en heltedåd å få folk til å betale tusenvis av kroner for å finne sin indre skytsengel heller. Hun tjener seg søkkrik på dette så når hun blir latterliggjort kan hun le selv. Hele veien til banken.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:27   #23
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det mangler et alternativ; nei jeg har ikke kontakt med noen skytsengel såvidt jeg vet, men jeg avfeier ikke sånt konsekvent heller. Jeg avfeier svært lite fordi man verken kan vite om det finnes eller ikke. Stiller meg åpen for det meste så får jeg heller se når jeg dør.

Det er akkurat her dere finner meg også. Jeg synes det er så deilig å ikke trenge å ta stilling til alle disse reiligonene og engler og gjenferd. Det blir jo interessant å se når vi dør. Det er jo ingen av "oss vanlige dødelige" som egentlig har noe grunnlag for å tro så sterkt på noen form for religion. Det er bare tro og synsing.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:28   #24
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Mærta er søt, god, sjarmerende, og klin kokos.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:31   #25
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Hun er tøff, det skal hun ha.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:35   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nå er ikke jeg særlig opptatt av hva som er slemt når det kommer til folk som til de grader oppsøker oppmerksomhet, men jeg syns ikke akkurat det er en heltedåd å få folk til å betale tusenvis av kroner for å finne sin indre skytsengel heller. Hun tjener seg søkkrik på dette så når hun blir latterliggjort kan hun le selv. Hele veien til banken.

Hun har laget seg en arbeidsplass og har ett forretningskonsept.
Det finnes nok av "sære" måter å tjene til livets opphold på, jeg mister ikke respekten for henne av den grunn.

Folk tror på forskjellige ting. Noen betaler for å få renset huset for ånder, noen går til healere. Man velger selv hva man vil bruke penger på og hva man tror på. Tenker du at hun utnytter mennesker som er sårbare Kaisa?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:37   #27
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg har opplevd "å dø". Ihvertfall såpass at jeg hadde hjertestans og i de siste minuttene før stansen forstod at jeg kom til å dø. Jeg kunne ha skrevet en bok om min opplevelse i likhet med andre som nettopp har gjort dette for å dele.

Jeg har lenge visst at det "er noe mer der ute et sted" og min erfaring har styrket denne troen.

Jeg rekker en hånd i været; ja. Jeg har kontakt med det som prinsessen kaller skytsengelen min.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:41   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Tenker du at hun utnytter mennesker som er sårbare Kaisa?

Det tenker jeg i aller høyeste grad. Jeg tror det er mange som ikke er på en god plass i livet når de er villig til å bruke 100 000 på å lære å kommunisere med engler. Klart man velger selv, men det er ikke til å stikke under en stol at denne typen virksomheter tiltrekker seg en god del mennesker som er i en sårbar livssituasjon.

Jeg har forøvrig lite til overs for andre typer "menigheter" som lokker med en høyere åndelig mening og samtidig lopper medlemmene for penger også. Scientologikirken for eksempel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:41   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har opplevd "å dø". Ihvertfall såpass at jeg hadde hjertestans og i de siste minuttene før stansen forstod at jeg kom til å dø. Jeg kunne ha skrevet en bok om min opplevelse i likhet med andre som nettopp har gjort dette for å dele.

Jeg har lenge visst at det "er noe mer der ute et sted" og min erfaring har styrket denne troen.

Jeg rekker en hånd i været; ja. Jeg har kontakt med det som prinsessen kaller skytsengelen min.

Så fantastisk flott! Skulle veldig gjerne ønske at du fortalte mer om din opplevelse. For jeg tenker at det negative og latterlig-gjørelsen ofte kan komme fra andre pga uvitenhet. Ikke negativ uvitenhet, men dette er jo på en måte "nytt", det er noe annerledes og rart. Og da tror jeg man fort kan få stemlet "Tulling" - "Freakshow".

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:44   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg respekterer at andre mener og tror noe annet enn meg, og jeg har gode venner som står et helt annet sted enn meg ifht. religion og (over)tro. Jeg tillater meg allikevel å fnise litt rødmende av "englepakka" til Märtha. (Og av steiner og krystall og vann som har hukommelse, og hva nå alt dreier seg om.) Det hele framstår usammenhengende og puteflaut.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:47   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Kan du ikke komme med noen eksemplet, fnatten? Er veldig interessert.

Forøvrig sier Dixie godt det jeg tenker. Robyn og Daisy også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:01   #32
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

En ting jeg synes hun kunne unngått er egentlig bruken av ordet "engel". Nå har jeg ikke gått så veldig inn i hva hun sier, men har disse "vesenene" definert seg selv som engler? Er det hennes grunnleggende kristne tro som gjør at hun kaller det engler? Jeg hadde foretrukket ord som "vesener" "ånder" "hjelpere". Men da fjerner hun seg kanskje fra den kristne grunnpilaren. Men igjen, mange kristne har jo blitt støtt av hennes kontakt med engler. Og engler er jo vakre, tiltrekkende. Jeg har jo selv lyst å pynte med engler til jul, selv om jeg ikke er det snev kristen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:08   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg ler fortsatt av det faktum at hun prater om fjær. Det er vel bare tegninger og glansbilder som har engler med fjærkledde vinger?

(og som de sa på misjonen idag: Gudommelige skapninger - som røyter?)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:19   #34
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det tenker jeg i aller høyeste grad. Jeg tror det er mange som ikke er på en god plass i livet når de er villig til å bruke 100 000 på å lære å kommunisere med engler. Klart man velger selv, men det er ikke til å stikke under en stol at denne typen virksomheter tiltrekker seg en god del mennesker som er i en sårbar livssituasjon.

Jeg har forøvrig lite til overs for andre typer "menigheter" som lokker med en høyere åndelig mening og samtidig lopper medlemmene for penger også. Scientologikirken for eksempel.

Ja, det finnes mange mennesker i sårbare situasjoner, og ja; det finnes aktører innen dette temaet som vet å benytte eller utnytte folk i denne situasjonen. Men er det nødvendigvis negativt?

Ja, det er negativt at noen aktører bevisst utnytter dette, men er det negativt at folk faktisk velger å bruke penger på dette?

Jeg mener at det ikke er det. Ikke så lenge man faktisk opplever å få hjelp.

Men hva er denne hjelpen man får? Er den virkelig?

Ja, jeg tror det. Ikke nødvendigvis fordi at den som hjelper har så utrolige evner, men pga at den som mottar hjelp faktisk tror.

For det er det jeg egentlig tror det dreier seg om: Å tro!! Man er i en vanskelig situasjon som man ikke kommer ut av på egenhånd. Livet er kjipt, og ting virker uoverkommelig. Så søker man alternativ hjelp, fordi man tror og tror man nok, så vil det hjelpe. Det er noe som heter at tro kan flytte fjell, og jeg tror det ligger ufattelig mye i det begrepet.

Jeg har selv vært til healing flere ganger, og hatt stort utbytte av det. Mest trolig pga at jeg da tror at det vil hjelpe. Jeg har også hatt mange opplevelser som "ikke kan forklares", og flere av de kan vel kanskje skrives til hva jeg innerst inne ønsker å tro på. Samtidig som jeg har hatt opplevelser som jeg ikke kan skrive til det, og som får meg til å tenke at det må være noe mer.

Jeg liker egentlig ikke sammenligningen med dette og religion. Og her snakker jeg mot meg selv, det vet jeg, for det dreier seg jo om tro... Men samtidig så er det jo religiøse som tror på slikt, uten å svikte sin Gud, og helt sikkert mennesker fra andre religioner også.

Igjen så kommer det å tro på noe godt inn hos meg. Jeg legger mye av all religion i akkurat det. Jeg tror at alle gudefigurer har oppstått pga søken og troen etter noe godt. I harde tider så har mennesket søkt etter noe godt og trygt, og når noen har funnet det og sett at det faktisk var til hjelp, så har gudene oppstått.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:29   #35
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg er ateist, og tror det er mest nærliggende å anta at damen har eller burde hatt en medisinsk diagnose, hun ser og opplever tydeligvis ting som verden rundt henne ikke oppfatter, og det er jo som regel ikke et godt tegn.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:31   #36
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Midt i all sammenblandingen av begreper fra ulike tradisjoner kommer snakket om reinkarnasjon og samtalen med de døde.
Er de døde guddommelige?
Ah.. Mye jeg kunne tenkt meg å spørre om.

Kanskje det er derfor hun blir latterliggjort? Hun mikser begrepene her?
For jeg tenker litt "Albert Åberg m/Skybert" og "Tommy & Tigeren".
Og det ble jo forsterket når jeg så de på Senkveld i dag, når Elisabeth sier at hun hadde en venninne når hun var liten som hun snakket med. Kanskje det ikke er engler de snakker med? Eller er Skybert en engel? Tommy kan jo snakke med Tigeren sin, og jeg hadde en Kazanbamse jeg snakket mye med som barn, han svarte i mitt hode, men jeg anså han ikke som noen engel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:37   #37
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg liker ikke englebegrept i denne sammenheng. Det blir for eventyraktig for meg. Og her tror jeg nok at Märta kunne opplevd mye mindre negativ kritikk, om hun valgte andre ord.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:38   #38
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Hehe, da får vi en haug med sykeliggjorte folk!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:41   #39
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror på engler, men på et totalt annen måte enn Märtha.

Märtha må få tro på det hun vil, men jeg synes det er vanskelig å f.eks gå inn i en diskusjon eller dialog rundt hennes retning siden det mangler sammenhenger. Hun bruker begreper og omdefinerer, samt trekker englenavn ut i fra en tradisjon og omtolker.
Det jeg savner i intervjuer med Märtha er en konfrontasjon hvor lidelse blir satt på dagsorden. Intervjuene blir veldig overfladiske og grunne og viktige spørsmål som gjerne kunne vært stilt blir ikke stilt og jeg lurer på om det har å gjøre med at hun er i kongefamilien? Jeg vet ikke, men det er påfallende lite fokus på innholdet i engletroen hennes og da mener jeg fokus på sammenhenger og på filosofien rundt.

Hun er nok påpasselig med å velge ut hvilke journalister hun lar seg intervjue av og dem hun velger ut er litt for bevisst at hun er prinsesse. Det forsvarer likevel ikke at de lar makkeren hennes slippe lett unna. Jeg etterlyser det samme som deg.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:52   #40
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mener du at mennesker som opplever ting som ikke verden rundt oppfatter bør diagnostiseres?

Vi snakket om Märtha nå, ikke generelt sett. Det er forskjell på å oppleve ting man der og da ikke kan forklare, og det å leve hver eneste dag sammen med dem og skrive bøker. Hun framstår jo etterhvert som en temmelig eksentrisk person, og for meg som er ateist er hennes engleopplevelser like absurde som Gry Jannike Jarlums utenomjordiske opplevelser, eller skrullete sektledere som ikler seg opprykkelseskapper og venter på dommedag.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no