Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-12, 14:49   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er så forbaska A4: Gjennomsnittlig husstørrelse, gjennomsnittlig inntekt, gjennomsnittlig antall barn, gjennomsnittlig bil, gjennomsnittlig iQ, lever gjennomsnittlig sunt, har et gjennomsnittlig sexliv, og nå altså gjennomsnittlig klesstørrelse. Jeg kan ta nesten hvilken som helst poll på FP, eller andre typer undersøkelser, og havner omtrent alltid på den med flest svar. Jeg vil skille meg ut!

Du trenger da bare å åpne munnen, rine.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:56   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Pengene rår, åpenbart. Og ønske om blest om saken. Jeg synes man skyter seg selv i foten når man fronter en slik sak, og spiller kortene på den måten. Bilder av nakne eller halvnakne kvinner ser ut til å være det foretrukne i en del medier, om det er snakk om kreft, pluz size mote, sydenturer, fint vær i sikte, slanking eller hva det måtte være.

Jeg reagerer også på samme vis som Mav, jeg synes det er unødvendig å bruke begrepet "normale kvinner". Jeg så det også flere steder i artikkelen. Man bør heller snakke om skjevfordelingen, at gjennomsnittet av kvinner befinner seg i en eller annen størrelse, og at det ikke harmonerer med at så og si alle som skal fronte klesmote på et eller annet vis befinner seg i den ene ytterkanten av skalaen synes jeg. Det blir litt som om Rødt eller Demokratene skulle være den eneste som fikk lov til å fronte norsk politikk, selv om de aller fleste nordmenn stemte på andre partier.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:58   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Ja, og der ser jeg at du har kommentert, Gaia. Jeg synes "gjennomsnittelig kropp" passer mye bedre i settingen, og jeg skjønte hvor du hentet begrepene fra. Det ble brukt i artikkelen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:03   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre kjenner jeg. Jeg blir ikke overrasket over at pengene styrer og derfor er de nakne, men det provoserer meg heller ikke.

Når samfunnet kommer dit at ikke én kroppsfasong er "bedre" enn en annen, eller at det ikke lenger er diskusjon om den ene størrelsen vs den andre, DA blir jeg overrasket. Noen liker dem store, noen liker dem normalvektige, noen liker dem tynne, det er da ikke noen universallov som sier at DETTE er idealutseendet?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 10:30   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Nå syns jeg egentlig poenget mitt drukner litt. Det jeg ikke skjønner er hvorfor man i en sånn artikkel ikke i steden illustrerer med bilder som viser poenget med å bruke forskjellige modeller til å vise forskjellige klær, fordi noen klær blir lekresmekre på smale modeller, mens litt mer formfulle kropper krever andre snitt. Og det illustrerer man jo ikke ved å vise de formfulle modellene nakne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:04   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Men du hang deg opp i den likevel.

Hvis du leser artikkelen jeg linker til så ser du at jeg henter begrepsformuleringen min derfra. Jeg kan godt reformulere til "gjennomsnittelig kvinnekropp" hvis det får deg til å føle deg bedre.

Da må du i alle fall ta bort e-en i fugen!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:14   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå syns jeg egentlig poenget mitt drukner litt. Det jeg ikke skjønner er hvorfor man i en sånn artikkel ikke i steden illustrerer med bilder som viser poenget med å bruke forskjellige modeller til å vise forskjellige klær, fordi noen klær blir lekresmekre på smale modeller, mens litt mer formfulle kropper krever andre snitt. Og det illustrerer man jo ikke ved å vise de formfulle modellene nakne.

Fordi de får ekstremt mange flere klikk når kvinnene er nakne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:27   #28
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi de får ekstremt mange flere klikk når kvinnene er nakne.

Det skjønner vi, men det blir jo liksom ... feil!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:35   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Det er jo fortsatt derfor, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:38   #30
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

I debatten pluss size modeller vs. vanlige modeller snakkes det ofte om at pluss size modellene er så flotte og så mye likere den vanlige kvinnen. Det jeg reagerer på er at de artiklene som trekker dette frem som tema i veldig mange tilfeller avbilder disse modellene nakne. Poenget må da være at man ønsker å se hvordan motekolleksjonene (også badetøy og undertøy) ser ut på en normal, kvinnelig kropp. Ikke hvordan disse nydelige modellene ser ut i nettoen.

De avbildes nakne fordi prøvekolleksjonsklærne er for små, så klart

Men ellers er jeg helt enig - ja til å se klær på større kropper

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:54   #31
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Ja til større modeller, og ja til klær til større mennesker. Jeg er ikke så svær egentlig, men å finne klær som kler meg er søren ta meg ikke lett.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 11:57   #32
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Jeg prøver å kjøpe klær på nettet, fra ellos, laredoute og hm, men jeg aner som oftest ikke hvordan de kommer til å se ut på meg. Jeg bryr meg søtten om modeller på catwalken, for det er ikke der jeg handler klær. det hadde vært en vanvittig god begynnelse om det var større variasjon på modellene i de vanlige katalogene.

Det må da være en fordel for dem også, å putte klærne på den kvinnefiguren som kler dem best?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 13:06   #33
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Syns det er flott at de avbildes nakne på lik linje med modeller str34 jeg. Ungjenter har godt av å se at litt mage og lår ikke ser ekkelt ut, men at damene er flotte å se på.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 14:34   #34
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Sånn kan det gjøres! <3
http://corneliashus.blogspot.com/201...r-vi-like.html

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:25   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Sånn kan det gjøres! <3
http://corneliashus.blogspot.com/201...r-vi-like.html

Det var en stilig måte å vise frem klær på!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:26   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men hvorfor må de alltid avbildes nakne?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Syns det er flott at de avbildes nakne på lik linje med modeller str34 jeg. Ungjenter har godt av å se at litt mage og lår ikke ser ekkelt ut, men at damene er flotte å se på.

Det er jeg enig i. Med sett på dem litt snasent undertøy eller en bikini, da. Siden det er klesmodeller det er snakk om.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no