Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 23:00   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid

...


Sist redigert av Slettet bruker : 12-11-12 kl 11:12.
  Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:01   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.


Alltid bilbelte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:10   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Føler meg naken uten.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:10   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Sier som Snuppa, føler meg naken uten.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:12   #5
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Jeg klarer ikke kjøre uten, men det er overraskende mange (synes jeg) som ikke bruker bilbelter. Jeg er glad for at det har blitt mer og mer vanlig i busser også, særlig på langturer føles det veldig rart å sitte usikret.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:13   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

What, fritak for bilbeltebruk?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:23   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Alltid belte. Selvsagt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:27   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Det fascinerer meg at man i denne saken behandler fritak for beltebruk som en slags "fritak for drap ved kollisjoner". "Han hadde fritak, og likevel ble han drept. Vi må derfor endre fritaksregelen"?

Altså: man er jo akkurat like disponert for å dø i en kollisjon om man har et slikt fritak, som dem som bare slurver med beltet. Det eneste man har reellt fritak fra, er jo bot om man blir stoppet i kontroll. Får ikke pasienter forklart dette t y d e l i g av legen når de får et slikt fritak?

Hvis man ikke er i stand til å kjøre bil med belte, så må man jo enten la det være eller innse at man kjører med ekstremt forhøyet risiko.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:29   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Jeg er for øvrig av den overbevisning at motoren ikke starter om jeg ikke både fester beltet og trykker på startknappen, så jeg kjører aldri så mye som en meter uten å feste beltet. Det går helt på autopilot.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:35   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

For meg er det helt utenkelig å kjøre uten belte, det går på automatisk.
Jeg kan ikke si jeg kjenner noen som kjører uten.

Godt det gikk bra med dere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:36   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Fiffig greie. Tror noen at de har mindre sannsynlighet for å få alvorlige skader/omkomme ved å få fritak?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:46   #12
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Føler meg naken uten.



Jeg kjører ikke en meter uten.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:50   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Hvis vedkommende i artikkelen har et så stort problem, burde fritaket gjelde bilkjøring og ikke bilbelte.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:52   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Jeg synes det er veldig rart med "fritak" grunnet klaustrofobi. De eneste det bør være mulig med fritak for er de som har funksjonshemminger som gjør at bilbeltet er like farlig som det er nyttig for. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler, men jeg vet det finnes.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:53   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Sikkerthetbetle tok live av en venninne av meg

Men sikkerhetsbetle reddet meg mot et hard møte med rattet(ikke airbag) i desember, jeg hadde ikke dødd om jeg ikke hadde det på men hadde nok øddelagt mine "airbægs"

Er mye rart jeg kan hoppe over av sikkerhet, men bilkjøring der sikkrest alt og alle.

Spes siden det "bor" en del elg på veien vår . Holdte på å rygge på en i går i innkjøsla vår

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:56   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Her piper det hvis ikke vi tar på oss selen. Går vel ca 5 sek før den begynner.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:01   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Svigerfar min er hverken glad i, eller flink til, å bruke belte når han kjører bil. En gang i tiden hadde mannen min og jeg hentet svigers fra fest. Svigerfar satte seg i baksetet, bak meg, som satt i passasjersetet foran. Svigerfar tok ikke på bilbelte.

Ernie: "fatter'n, du må ta på bilbeltet!"
Svigerfar: "nei, f... heller, nå sitter jeg i baksetet, jeg vi'kke ha på dette beltetullet!"

Ernie: "Om du sitter i baksetet og dauer om vi kræsjer, det driter jeg loddrett i. Du sitter tilfeldigvis bak kona mi. Kræsjer vi, kan du komme flygende kom ei kanonkule og drepe kona mi. Det driter jeg ikke i!"

Svigerfar holdt kjeft, tok på bilbeltet, og jeg kjente jeg elsket mannen min enda en smule mer der og da.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:06   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Flinke ernie.

Hos oss piper det om fører eller passasjer fremme har glemt sele. Testet, registrerer vekt på passasjersetet.... Jepp, piper på en handlepose. Like greit, den skal jo stå på gulvet.

Bak piper det heldigvis ikke da, der står jo barnesetene, med elr uten unger.

Men alle festes i bilen ja. Selvsagt. Folk med seler, hund i bur.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:25   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ernie: "Om du sitter i baksetet og dauer om vi kræsjer, det driter jeg loddrett i. Du sitter tilfeldigvis bak kona mi. Kræsjer vi, kan du komme flygende kom ei kanonkule og drepe kona mi. Det driter jeg ikke i!"

Den satt, tenker jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:56   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Inaghs argument hjelper ikke for svigerfaren min. Trusler om hyppige kontroller og bøter, derimot. :inngiftet sunnmøring:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no