Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når barn mister husnøkler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-18, 09:13   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Jeg ville tatt kontakt med lokal politistasjon, der har min sønn vært noen ganger og hentet sine nøkler. Folk pleier å levere de dit. «Funnet»-grupper på facebook kanskje?

Jeg har ikke stresset med å bytte lås men jeg er litt avslappa på sånt.

Forøvrig fikk jeg brev fra biblioteket i går. Med lånekortet mitt oppi. :P

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:20   #22
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Før vi fikk Yale Doorman forsvant det noen nøkler. De dukket ofte opp igjen, men noen nøkler er nok fremdeles ute på vift. Vi byttet ikke lås da nøklene ble borte, de aller fleste gangene så dukket nøkkelen opp igjen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:25   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Jeg har montert nøkkelboks med kode. Nå låser ikke mine seg inn selv enda, men etter den gangen jeg glemte at de ikke skulle på SFO, og ikke var hjemme da de skulle hjem, fant jeg ut at det var lurt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:26   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men har de alltid sekk når de skal låse seg inn? Her er det rett som det er at ungene (særlig i helgene) kommer hjem fra vennebesøk, bytur, aktiviteter o.l., og det ikke er noen hjemme.

Dine unger er større enn min, og det er ganske fjernt for oss at ungen skal gå noe sted alene i helgene, spesielt når vi ikke er hjemme. Har sikkert også sammenheng med at vi bor i Oslo sentrum.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:31   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Mine har også mistet x antall nøkler. Vi har ikke gjort noe med det. Vi byttet dog nettopp til kodelås på fellesdøren nede, for naboen var lei av at sekstenåringen min aldri låste etter seg. Selv om vi har innprentet og innprentet og innprentet ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:32   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Mine har mistet en milliard nøkler. Vi har aldri byttet lås. Vi har ikke alarm da. Det skal jo litt til at de som eventuelt finner nøkkelen vet hvor den hører til?

Vi vurderer også kodelås.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:32   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg hadde ventet litt. Om fremmede finner nøkkelen er det ikke som om de vet hvilket hus den tilhører uansett.

Vi har i hvert fall tenkt at de som eventuelt finner nøklene ikke vet hvilken dør de kan låse opp, og heller ikke har noen intensjon om å starte en karriere som tyv. Minstemann har mistet nøkler flere ganger. Ofte dukker de opp igjen etter noe tid (hjemme hos venner eller på helt utenkelige steder hjemme hos oss), men to ganger har de forblitt borte. Jeg tror ikke at de bevisst er stjålet, men at de har blitt forlagt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 09:56   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Vi antar at den dukker opp igjen om noen dager eller uker og bruker reservenøkkelen i mellomriden. Med mindre det står navn og adresse på nøkkelen, er det jo forsvinnende liten sjanse for innbrudd på grunn av en forlagt nøkkel, tenker jeg.

Vi har mistet (og funnet) mange nøkler gjennom årene. Jeg har aldri tenkt på at det skal føre til annen handling enn leting etter nøkkelen. Låsesmed eller sylinderbytte hadde ikke ramlet meg inn en gang.

Jeg tenker at barna dine må være ekstremt ryddige og ordentlige til vanlig, hvis du vurderer låsbytte bare fordi en av dem har forlagt en nøkkel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 10:28   #29
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Det hadde aldri falt meg inn å bytte lås fordi noen hadde mistet en nøkkel. Det er neppe en nøkkel på avveie som blir utslagsgivende for at innbruddstyver besøker huset mitt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 10:39   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Før vi fikk kodelås hadde det heller aldri falt meg inn å bytte lås hver gang ungene mistet nøkkel. Sjansen for at finneren skulle være en skurk, som i tillegg skulle koble nøkkelen til vårt hus, er såpass liten at det er vel større sjanse for at noen skulle knuse et vindu og bryte seg inn på den måten, eller ta noen av syklene våre som står utenfor.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 11:03   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har også alarmbrikke, og den sitter fast i sekken med nøkkelsnor. En sånn som ikke kan deles. Det er umulig å miste den.

Kodelås hadde ikke fungert her, min 2010-unge hadde vært hysterisk redd for å glemme koden og hadde antagelig gjort det også. Han låser seg ikke inn hver dag.

Det følger med brikke til kodelåsen vår. Minsten hadde en sånn festet i sekken de første ukene, til han var sikker på han kunne koden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 11:04   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Det er ikke sånn at tyver går rundt og prøver nøkler de har funnet i alle tilgjengelige dører. Reservenøkkel festet i sekken i sånn snellegreie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 12:36   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Har mistet nøkler men ikke byttet lås. En nøkkel ble gjenfunnet i en vinterjakke som var pakket bort på loftet, en annen i en bag og det var nok noen som rett og slett forsvant. Har ikke gjort noe mer med det enn å utlevere ny nøkkel, men har også kjøpt nøkkelsafe med kodelås så det er en nøkkel tilgjengelig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 12:50   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Da vi fikk installert alarm fikk vi beskjed om å nummerere brikkene, slik at alarmselskapet kan slette en eventuelt mistet eller stjålet brikke. Forutsetter at man vet hvilken brikke man har mistet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 13:15   #35
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Vi har nøkkelboks, fungerer veldig greit for hele familien og storfamilien som bare kan gå inn å låne det de trenger av utstyr eller mat om vi er borte.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 15:40   #36
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Vi har kodelås. Ingen problem for ungene å huske koden.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 16:02   #37
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Da vi fikk installert alarm fikk vi beskjed om å nummerere brikkene, slik at alarmselskapet kan slette en eventuelt mistet eller stjålet brikke. Forutsetter at man vet hvilken brikke man har mistet.

Smart...

Fint om dere kan informere min partner om at tyver ikke vil ankomme...

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 16:15   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

La meg si det sånn; det er så skummelt enkelt å bryte opp en lås at en innbruddstyv trenger slett ikke nøkkel.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 20:16   #39
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Juhu, nøkler funnet . Tok mannen 3 min etter han kom hjem. Jakkelomme i jakke i skittentøyet. Og jeg som sjekket alle andre jakker før i dag...

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 20:24   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn mister husnøkler

Kodelås er det lureste vi noen gang har kjøpt til hus og hjem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no