Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn vettskremte av sms (NA24/TV2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 23:38   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Utrop

Barn vettskremte av sms (NA24/TV2)

Og forsåvidt etter teksten i meldingen som omtaler, skal jeg si at jeg fårstår dem godt.
http://www.na24.no/naeringsliv/article760710.ece

Utrolig hæslig at noen kan sende ut slike meldinger. Enten så er det noen som er ute etter å skremme folk, eller så er det noen som vil ha opp mobilregningene til folk.

Uansett sier jeg bare: HUFF!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:40   #2
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Det der er nok ikke en koselig melding å få, nei.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:41   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Den er litt stygg den der, men det blir jo nesten på samme måte å sende sms/kjedemail om at hvis man ikke gjør sånn og sånn innen kort tid, så vil man rammes av ulykke etc. Bare at denne sms'en har litt klarere ordelag

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:49   #4
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Ja, jeg ble skikkelig kvalm av den.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 07:50   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Huff, denne tror jeg at jeg som voksen ville blitt litt skremt av. Ikke fordi jeg tror på det som står, men fordi bildene jeg får i hodet mitt, er nok til at jeg klarer å skremme meg selv. *lettskremt*

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 07:52   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Stakkars unger som får noe sånt på mobilen sin.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 07:53   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre. Snakk om å synke så lavt. Og så til barn da.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 08:17   #8
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Til og med jeg hadde blitt vettskremt av den mld.
Stakkars barn.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:20   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Huff, denne tror jeg at jeg som voksen ville blitt litt skremt av. Ikke fordi jeg tror på det som står, men fordi bildene jeg får i hodet mitt, er nok til at jeg klarer å skremme meg selv. *lettskremt*

*minst like lettskremt*

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:24   #10
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Ikke mye artig å få en sånn melding, nei.
Jeg skjønte forresten ikke hvorfor barneombudet ikke ville kommentere saken.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:48   #11
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Er det bare jeg som syntes det er litt morsomt. -Ikke selve meldingen, egentlig, men det at folk faktisk lar seg skremme så veldig av den. Jeg leste om den på et eller annet fora for en ukes tid siden, og de som hadde fått eller lest meldingen var jo helt på tuppa. Da var det voksne mennesker det var snakk om. Det er da bare en dustete tekstmelding.

Sier Kaija, som sover med beina uttafor dyna, men som ikke tør å gå på badet om natta, siden noen kan komme jumpende ut av speilet for å ta henne.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 10:29   #12
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Hadde jeg fått den av en kompis hadde det vært morsomt. Men når barn får den, synes jeg ikke det er morsomt mer.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:04   #13
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hadde jeg fått den av en kompis hadde det vært morsomt. Men når barn får den, synes jeg ikke det er morsomt mer.

Helt enig med Ryli.

Jeg sender ikke videre kjedemeldinger med mindre de er spesielt søte eller morsomme, men det er sjeldent at de er. Og så fjerner jeg gjerne "Send videre, ellers..." delen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:04   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Huff, denne tror jeg at jeg som voksen ville blitt litt skremt av. Ikke fordi jeg tror på det som står, men fordi bildene jeg får i hodet mitt, er nok til at jeg klarer å skremme meg selv. *lettskremt*



Dette er pyton. Stakkars unger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:08   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Og når dette fenomenet bryr seg, så holder foreldre forhåpentligvis tilbake mobileierskap til konfirmasjonsalder. Det er jo ikke noedvendig med mobil som 8 åring. Selv om jeg skjoenner at "alle andre har det".

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:20   #16
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og når dette fenomenet bryr seg, så holder foreldre forhåpentligvis tilbake mobileierskap til konfirmasjonsalder. Det er jo ikke noedvendig med mobil som 8 åring. Selv om jeg skjoenner at "alle andre har det".

Er helt enig med deg nå. Er ikke sikker på hvordan det blir om 5 år når eldste vår er 8 år, spesielt når man ser hvordan utviklingen har vært de siste 5-10 årene.

Men det går jo an å ha mobil når de er unge, men at man sperrer den for andre nr inn og ut enn familie.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:21   #17
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Huff, denne tror jeg at jeg som voksen ville blitt litt skremt av. Ikke fordi jeg tror på det som står, men fordi bildene jeg får i hodet mitt, er nok til at jeg klarer å skremme meg selv. *lettskremt*

Samme her..

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:24   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hadde jeg fått den av en kompis hadde det vært morsomt. Men når barn får den, synes jeg ikke det er morsomt mer.

Nøyaktig hva jeg ville ha sagt!

De fleste voksne har omløp nok til å skjønne at tre år gamle spøkelser ikke sender tekstmeldinger rundtomrking... for så å spøke for deg om natta om du ikke sender den videre...

Men barn... nei det blir noe helt annet.
Hvor mange unger med levende fantasi vil ikke bli skremt om det dukker opp noe slikt på mobilen...

Stygt er det!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:51   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn vettskremte av sms (NA24/TV2)

Nei, jeg er selvfølgelig enig i at det ikke er moro at unger får slikt. Men jeg humret godt over hvor skremte de voksne jeg leste om som hadde fått denne kjedemeldingen var. Selv er jeg nok både hjemsøkt og rammet av all verdens uhell og ulykker, siden jeg aldri sender slikt videre.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no