Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikea til Tromsø

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 18:02   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikea til Tromsø

Noen nordlendinger her som gleder seg?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10081961

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:04   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Ja, det hadde vært noe. De kommer vel etter at vi har kjøpt alt vi trenger for å fylle opp det nye huset. Vi kunne nok trengt noen tusen i hyller og skap derfra.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:07   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Jeg har allerede satt drillen til lading.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:34   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Å, da kjenner jeg noen som blir glad! Bare 20 mil å kjøre i stedet for over 50, og man kan handle i eget land. Det er jo helt snodig at de ikke har etablert seg i de tre nordligste fylkene for lenge siden.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:06   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Ligger en annen tråd om det her også - jeg får bare si som jeg sa i den: Om jeg kjører 10 timer sørover (Trondheim) eller 10 timer nordover (Tromsø) utgjør ikke store forskjellen for meg, men skal jeg først kjøre så langt foretrekker jeg sørover.

Det er enorme avstander i Nord-Norge, så dette vil ikke utgjøre noen stor forskjell i praksis for en svært stor andel av oss som bor her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:12   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er enorme avstander i Nord-Norge, så dette vil ikke utgjøre noen stor forskjell i praksis for en svært stor andel av oss som bor her.

Ikke sant. Jeg synes det er helt utrolig at de ikke har etablert seg i Nord-Norge tidligere, det er jo snakk om halve landet. Jeg har slekt i Finnmark, og selv om det nå kommer IKEA til Tromsø etter hvert, så blir det langt å kjøre. Som om jeg her på østlandet var nødt til å kjøre til Trondheim for å handle.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:25   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Nord-Norge er ikke halve landet for et konsern som er til for å tjene penger. Andelen folk som bor i Nord-Norge er liten sammenlignet med f.eks østlandet. 1/4 av landets befolkning bor i Stor-Oslo, og det er det som teller for firmaer som trenger et marked for å selge.

Selv tok jeg konsekvensen av at jeg ønsket bedre klima og alle andre fordeler som finnes ved å bo lenger sør i landet for 21 år siden. De aller fleste av oss har muligheten til å velge hvor vi vil bo og dermed hvilke goder vi vil ha. De som ønsker IKEA i nærheten må sørge for å bo i strøk hvor IKEA ser seg tjent med å satse.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:27   #8
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:31   #9
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

De som ønsker IKEA i nærheten må sørge for å bo i strøk hvor IKEA ser seg tjent med å satse.

Enig med deg. IKEA er tross alt bare en butikk, men måten enkelte har ordlagt seg på i diverse ikea-debatter i lokalaviser/internett, skulle man nesten tro de burde få statsstøtte for å etablere varehus her oppe. Nå har tydeligvis ikea analysert markedet, og funnet ut at det vil være lønnsomt å drive butikk i Tromsø. Det tviler jeg ikke på, det blir nok valfarting hit fra nærliggende (i nordnorsk målestokk) områder som f eks Narvik, Harstad, Finnsnes og Alta og alt imellom. Kundegrunnlaget er over 200 000 mennesker, og det burde holde selv for IKEA.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:32   #10
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ligger en annen tråd om det her også - jeg får bare si som jeg sa i den: Om jeg kjører 10 timer sørover (Trondheim) eller 10 timer nordover (Tromsø) utgjør ikke store forskjellen for meg, men skal jeg først kjøre så langt foretrekker jeg sørover.

Det er enorme avstander i Nord-Norge, så dette vil ikke utgjøre noen stor forskjell i praksis for en svært stor andel av oss som bor her.



For meg blir det fremdeles langt nærmere å kjøre trondheim.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:50   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nord-Norge er ikke halve landet for et konsern som er til for å tjene penger. Andelen folk som bor i Nord-Norge er liten sammenlignet med f.eks østlandet. 1/4 av landets befolkning bor i Stor-Oslo, og det er det som teller for firmaer som trenger et marked for å selge.

Jeg ser den, men de jeg kjenner i Troms og Finnmark er jo jevnlig på IKEA - og det er visst deres omgangsvenner også, så man skulle tro det var et marked. Men det er vel det de har landet på at det er.

Jeg synes for øvrig ikke IKEA skal ha noe støtte for å etablere seg noe som helst sted, selvsagt er de en butikk på linje med alle andre. Jeg bare synser og tror at det må ha vært nok kunder til å etablere ny butikk i for eksempel Tromsø for en god stund siden, til tross for lavere befolkningstetthet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 10:03   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er enorme avstander i Nord-Norge, så dette vil ikke utgjøre noen stor forskjell i praksis for en svært stor andel av oss som bor her.

Jeg tenkte på det. Trondheim blir jo nærmere for mange i Nordland, og selv da snakker vi jo gjerne 50 mil+.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 10:08   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ikke sant. Jeg synes det er helt utrolig at de ikke har etablert seg i Nord-Norge tidligere, det er jo snakk om halve landet. .

Man etablerer vel ikke møbelbutikker pga antall kvadratkiloteter med natur, men basert på antall mennesker i nedlsagsfeltet.

Men for all del, vet om mange som liker denne nyheten.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 10:28   #14
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Det blir sikkert fint for de som bor der, jeg kommer også heller til å kjøre til Trondheim om jeg får lyst til å dra på Ikea. (Nå er ikke dette noe must for meg akkurat da)

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 10:58   #15
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det tviler jeg ikke på, det blir nok valfarting hit fra nærliggende (i nordnorsk målestokk) områder som f eks Narvik, Harstad, Finnsnes og Alta og alt imellom. Kundegrunnlaget er over 200 000 mennesker, og det burde holde selv for IKEA.

Signerer. Selv bor jeg i Harstad, og det koster meg ikke fem kalorier å sette meg i bilen og kjøre de 4 timene til Tromsø for å handle på IKEA. Jeg hadde jo planer om å kjøre de 8 timene til Haparanda i sommer, men det ble med planen, og da vil jo en tur til Tromsø blir en svipptur i sammenlikning. Det går jo faktisk an å dra dit på dagstur, og ikke måtte overnatte slik man nesten må om man kjører til Haparanda.

Imens får jeg nøye meg med å bestille møbler på nett og betale de 3500,- det koster å få det fraktet hit, samt handle når jeg er sørpå eller få venner sørpå til å handle og sende oppover.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:02   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Er det sånn at det er 3500 i frakt til Nord-Norge uansett hvor mye man kjøper? Dersom det er snakk om ting som kjøkkeninnredning og garderober, samt div. hylleløsninger til et helt hus, er det vel ikke så ille. Jeg er i tenkeboksen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 15:27   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Er det sånn at det er 3500 i frakt til Nord-Norge uansett hvor mye man kjøper? Dersom det er snakk om ting som kjøkkeninnredning og garderober, samt div. hylleløsninger til et helt hus, er det vel ikke så ille. Jeg er i tenkeboksen.

Jeg har forstått det slik, ja. Vet feks om en hel bygd som gikk sammen og bestilte massemasse og delte på frakten.

Står mer her (nederst)

http://www.ikea.com/ms/no_NO/custome...transport.html

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 15:55   #18
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Det er uansett hvor mye man bestiller ja, så man bør nesten opp i en viss sum før man bestiller. Vi bestilte kjøkkenet vårt sist, denne gangen blir det en del andre møbler. Summen vi er oppe i nå er hittil på 14.000 og da begynner det å bli greit å betale såpass i frakt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 09:58   #19
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea til Tromsø

Det ser ut til at IKEA virkelig storsatser i nord, snart kan ikea-lystne saltenværinger dra til Umeå og shoppe: http://www.nordlys.no/nyheter/article5724767.ece

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no