Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-15, 15:57   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Jeg har lett i gamle NY-tråder her inne, men lager min egen med de spørsmålene jeg har.

Vi var i NY for hele 15 år siden, og jeg trenger noen tips både mtp hotell og bestilling av reisen generelt.

Hva kan man forvente å få familierom på et ok hotell for? Har noen bodd på hotell i NY med familien og vil anbefale hotellet?

Er det lurest å bestille fly&hotell i samme pakke gjennom f.eks ekspedia.no eller har dere bestilt fly og hotell hvar for seg?

Jeg vet ikke helt om vi vil bo midt i gryta eller i et roligere område. Sist bodde vi på Upper West side og det var veldig hyggelig - men litt langt å gå til mange severdigheter. Vi likte veldig godt å bo i et boligområde, for da var det mange diners rett i nærheten - midt i sentrum er det kanskje helst kjedebutikker og kjedecaféer?

Om noen ellers sitter på tips om hva som er lurt, så er det helt supert!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 17:49   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Vi bodde i Brooklyn en lang periode i fjor sommer. Jeg er ikke så begeistret for å bo på hotell så vi leide et hus, men vi var der betydelig lengre enn deres plan. Det tar tid å reise rundt, så jeg tror jeg hadde valgt et sted som ligger relativt nærme de aktivitetene dere tenker dere. Jeg syns det var mye dinere overalt, egentlig, om man gikk en gate til høyre eller venstre for de aller verste turistområdene.

Om vi skal tilbake vil jeg gjerne bo i Brooklyn da og, men nærmere Manhattan. Brooklyn Heights eller Park Slope. Det er koselige boområder. For en uke med turistaktiviteter hadde jeg nok valgt Manhattan. Hvor store er barna du reiser med? Om de er i lekeplassalder så kan jeg anbefale en veldig flott lekeplass på Pier 6 i Brooklyn Bridge Park. Rett ved ligger det også en veldig koselig pizzarestaurant på en takterrasse, med steinovnsbakt pizza og gode drinker. Highline Park var også fin, med deilige små isvogner, steder å dyppe føttene i vann og morsomme utsikter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 18:28   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Guttene mine er 9 og 12.

Nå er flybilletttene i boks - så da er det hotell som gjenstår. Her er det fint med tips - ikke alltid så godt å vurdere ut fra en hjemmeside.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 18:46   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Hiawata var nesten 10 da vi var i New York, her er hans tips:

Nintendo World i Rockefeller Center: Om man har en 3DS, ta den med, de er Nintendo Zone, og man kan "møte" mange andre der.

Marvels Avengers Station: Tren deg opp til å bli en Avengers superhelt og se drakter og annet fra filmene.

Den store ToysRus på Times Square: De har et innendørs pariserjul!

Mine tips: Bronx Zoo. Ta t-banen ut. Man får både se mange deler av New York man ikke ser som turist fra toget, og den zoologiske hagen er veldig fint anlagt, de har fokus på dyrevelferd og husene fra forrige århundreskifte er veldig flotte. Sjekk hvilken dag det er gratis inngang.

Om du skal opp i Empire State Building: Det er kø, selv om det ikke ser sånn ut og det tar fort 40 minutter å komme seg opp. Gå dit mett! Men fy søren, for en opplevelse! Rockefeller Center er ikke fullt så besøkt, og man kan se bort på Empire State Building.

Å gå over Brooklyn Bridge er flott, og varmt.

Det er ganske gøy å få med seg en baseballkamp. Vi valgte det lille lokale laget Brooklyn Cyclones, som spiller på Coney Island, i stedet for de store lagene. Kampen tar laaaaang tid, men det er en full opplevelse med mye underholdning. Skal dere på Coney Island må dere spise en Coney dog, fra Nathans.

Alle lekeplassene har vannlekområder, så det er ganske ok å ha med seg badetøy eller skift overalt.

Natural History Museum var fullt, men vel verdt et besøk. Du velger hvilke utstillinger du vil se, og slippes inn i puljer. Finn ut hvor trappene er, det er lagt opp til at man skal kjøre miniheiser overalt, og da tar det evigheter å bevege seg rundt.

Vi spiste også på en veldig hyggelig liten italiensk restaurant litt off Broadway, skal se om jeg finner den igjen.

Shakespearområdet i Central Park er eventyrlig! Veldig flott med en piknik på toppen der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 18:55   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Mannen min bor alltid på dette hotellet; Hampton Inn Times Square, dønn sentralt og midt i alt, relativt rimelig med frokost inkludert, vennlig betjening og gratis kaffeautomat hele døgnet. Har vært der med barna også, veldig praktisk sted. Ikke veldig fancy og ikke med masse faciliteter, men alt du trenger.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:02   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Jeg henger her, siden vi også skal til New York hele gjengen i en uke ,og jeg jakter på sted å bo. Jeg er usikker på om jeg skal prøve å finne en leilighet på Manhatten, eller om Brooklyn er "nærme nok".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:03   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

Jeg prøver å huske hvor vi bodde da jeg tok med mamma til New York til 60 års dagen hennes. Vi bodde på et helt ok hotell nær FN-bygget, og hadde en stor leilighet på hotellet med 3 rom og liten kjøkkenkrok til helt overkommelig pris. Flere gode diners i nærområde var det også ....

Sier fra når jeg kommer på navnet.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:19   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til New York med familien en uke i sommerferien - tips?

FP, altså.

Jeg husket at det var Skilpadda som tipset om hotellet i en tråd. Her er den, og vi bodde på Riverside Tower Hotel som ble anbefalt. Det var helt ok og definitivt value for money for de svære rommene.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ower+Skilpadda

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no