Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-15, 13:01   #1
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Jeg gikk over fra iphone til xperia z3 compact i fjor, og er veldig fornøyd med den. Men jeg bruker jo bare ned de gode gamle appene som jeg kjente fra før. Det fulgte med en haug med apper, og jeg vurderer nå å slette mange av dem. Eller er de egentlig geniale? De heter bl.a. Hangouts, keep (eller har jeg lastet ned den selv?) xperia lounge, Lifelog (skeptisk til denne), nyheter fra socialife, whats new, movie creator og sikkert mange fler... AR-effekt har poden funnet ut av,men ellers knipser jeg bare bilder uten å bruke noen av effektene. Navigation bruker jeg. Alle play/google-tingen skjønner jeg at hører til google. Men så er det både foto (office?) og Album... Trenger vel ikke begge de?

Nå føler jeg meg skikkelig kløne her, men lettere å høre hvordan andre bruker det, enn å sette seg inn i alt, eller slette for mye

Ser forresten nå at en del av dem ikke kan slettes...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 13:10   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Akkurat Sony er ekstreme på dette. I mine øyne er alt det der helt ubrukelig, og det irriterer meg dermed veldig at det skal følge med og bruke opp plassen på telefonen min. I tillegg til å lagre potensielt sensitiv informasjon, som f.eks. Lifelog som jeg tror logger hvor du har vært til enhver tid. Jeg er klar over at telefoner gjør det by default, men det er noe med at det er mulig for kona/pappa/hvemsomhelstsomhartlfdin skal kunne finne informasjonen så enkelt og uten anstrengelser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 13:16   #3
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Ja, lifelog har jeg ikke aktivert fordi jeg er skeptisk til at den lagrer så mye informasjon om meg.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 13:16   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Det meste kan ikke slettes nei, og fyller opp telefonen unødig. Akkurat det er vel ca det jeg er mest misfornøyd med med telefonen min som jeg ellers er glad i

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 18:08   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Ja, lifelog har jeg ikke aktivert fordi jeg er skeptisk til at den lagrer så mye informasjon om meg.

Annen ting er at Lifelog suger batteri. Tipper jeg hadde 30+ prosent høyere batteriforbruk med Lifelog aktivert.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 21:04   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Jeg aktiverte lifelog i et døgn omtrent. den tok så mye batteri at den ble deaktivert fort, og ikke fikk den med seg hverken at jeg sov eller gikk nevneverdig uansett, jeg brukte den vel ikke lenge nok til å finne ut helt hvordan den funket, men det var uansett ikke verd det batterisuget nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 18:02   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg aktiverte lifelog i et døgn omtrent. den tok så mye batteri at den ble deaktivert fort, og ikke fikk den med seg hverken at jeg sov eller gikk nevneverdig uansett, jeg brukte den vel ikke lenge nok til å finne ut helt hvordan den funket, men det var uansett ikke verd det batterisuget nei.

Når jeg syklet kunne den rapportere 20 % sykling, resten var gåing, buss eller bil....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 20:16   #8
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Lær meg om alle appene som følger med xperia/android

Hehe. Da har jeg ikke gått glipp av noe med Lifelog i hvert fall...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no