Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie til USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-16, 07:52   #1
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferie til USA

Ja da er det endelig snakk om at vi skal forsøke å få til en tur til usa. Jeg kan tenke meg å reise til New York eller Orlando først for så å fly over til California eller Los Angeles for å oppleve mest mulig. Men siden jeg overhodet ikke kan noe om dette så spør jeg selvsagt her inne

Hvor tidlig bestiller vi fly, hvilke hoteller bør vi bo på - evt leie leilighet osv osv. Send gjerne pm

På forhånd tusen takk for svar.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 08:01   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie til USA

Jeg vet ikke om jeg synes det er noe poeng å dekke over alt på en gang.

For 2 år siden fløy vi til New York og etter noen dager der leide vi bil og kjørte ned til Orlando. Vi avsluttet med en uke i Orlando. Totalt sett brukte vi 3,5 uke. Vi hadde virkelig en fantastisk ferie, men vi følte at vi skyntet oss. Så om 2 år skal vi tilbake til Orlando, for å få gjort alt det vi ikke rakk forrige gang.

Vi bestilte fly i januar og reiste i juli. Fikk en grei pris, men det ble ikke veldig billig.

I år skal vi til New York i høstferien. Da bestilte vi flyreisen i oktober 2015, og fikk en god pris (17 000 for 4 personer).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 08:27   #3
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferie til USA

Tusen takk Tjorven. Veldig bra med synspunkter. Poenget vårt er at vi har 2 unger som vil hver sine ting.. Så vi får ta en prat og snakke om hva vi gjør.

Tar gjerne imot flere tips :-) Er relativt frie mht når vi kan reise i sommerferien evnt. Men regner med å blir borte i hvert fall i 3 uker.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 08:50   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie til USA

Jeg er enig med Tjorven og ville ikke dekket alt på en tur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:26   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie til USA

New York - Florida er 2.5 timers flytur
Florida - California er vel rundt 3.5 - 4 timers flytur.
Jeg syntes det høres veldig hektisk ut.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:47   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie til USA

Jeg ville også valgt ene eller andre. Det burde være noe for enhver smak begge steder. Hvis dere uansett er villige til å fly til vestkysten, så hadde jeg nok gjort det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:54   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie til USA

Da jeg var 14, reise familien 14 dager til USA. Vi rakk over California (San Diego, LA, SF), Florida (Orlando og Tampa), Pennsylvania (besøkte venner av faren min & Amish country) og NY. Husker det som en helt fantastisk ferie!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 10:14   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie til USA

Vi hadde en fantastisk ferie der vi rakk over ganske mye. Startet i San Fransisco, kjørte til Los Angeles, så til Las Vegas på en uke. Etter det 14 dager i Florida.

Vi hadde små barn da. Vi fikk sett veldig mye som vi vil tilbake og utforske ytterligere. Så vi ble ikke ferdig med USA på den turen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 13:03   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie til USA

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

New York - Florida er 2.5 timers flytur
Florida - California er vel rundt 3.5 - 4 timers flytur.
Jeg syntes det høres veldig hektisk ut.

I tillegg tar det tid å komme seg til og fra flyplassene, man skal være ute i god tid osv så det tar fort flere timer totalt sett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no