Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 13:59   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.474
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Åh, er det en omvei? Jeg har så dårlig retningssans at jeg aldri har tenkt på at man ikke går straka vegen fra det ene til det andre.

Jeg tenker på Grefsen - Storo. Der kunne man gått rett under skinnene, og kommet fra det ene stedet til det andre på null komma svisj. Men siden noen helt glemte å ta dette med da de tegnet Storo T-banestasjon, så det ble ikke med i noen kravspek, så ble det ikke oppdaget før altfor sent i prosjektet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:00   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Oslo trenger vel generelt en større makeover både på kollektivtransporten og på veinettet. Hele Ring 3 burde ned i tunnel/kulvert på sikt (om mulig) og det er ingen tvil om at det bør gjøres noe med E18. Samtidig så tror jeg byen hadde hatt utrolig godt av å få den nye t-banetunellen og jeg tror det jevnt over kunne ført til mye mindre trafikk i store deler av Oslo.

Ja takk, begge deler. Og ja takk til en felles transportplan for det sentrale Østlandsområdet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:04   #23
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Første enhånds-reaksjon.
Det MÅ jo gjøres noe med innfartsårene til Oslo. Enig med deg, Polyanna, at det er ille at det er en enten/eller-diskusjon. Og så kjenner jeg at jeg får veldig lyst til å blande distriktspolitikk inn i dette spørsmålet. Ut til vårt sommerparadis vestpå er det brukt masse penger på å lage broforbindelser slik at man slipper båt. (Noen år siden.) Nå har de begynt å flikke på veien og lage den bredere og flottere mange steder som en del av distrikt X-pakken. Milde måne, jeg ble provosert hver gang jeg passerte anleggsarbeiderne der i sommer. Det er noen hundre husstander der ute. Jeg bor i Bærum og kjører tog til jobb, men er likevel nødt til å bruke noen av småveiene (30 og 50-soner) for å få den daglige logistikken til å gå opp. Vi vil ha løsning for E18, tilfartsårer, hyppigere togavganger, innfartsparkeringer. Nå! Ta det evt fra distrikt X-pakken.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:05   #24
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Og ja til felles transportplan!

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:05   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Jeg syns det er fantastisk at biltrafikken til nå faktisk har vist en nedgang (det stemmer, fjeset?), og at køene ikke er verre enn de er. Og det er forj... om man ikke får fortsatt det gode arbeidet som er gjort på dette.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:08   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Jeg er jo for sikkerhets skyld OGSÅ for gode veier for de veiene som fakter inntektene våre i dette landet. Og det kjører faktisk en god del trailere på de veiene Mosol. Innemellom velter de og sprer laksen utover ele veien.

Og er det noen som har kjørt E39 mellom litt nord for Bergen og oppover, noen gang? Det er altså transportåren for fisk og propeller og grandiosaer og dykkerutstyr og stresslesser og kompressorer og alt hva det nå er som skal ut og selges for å skaffe oss importinntekter. Og det på gamle kjerreveier!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:08   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Det er noe nedgang i innfartstrafikken ja.

  Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:14   #28
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Det er seff mest for transporten, jeg vet det. Men har det egentlig veltet noen biler eller skjedd ulykker der? Trailerne fra Baltikum kommer fremdeles til å kjøre med slitte sommerdekk på vinterføre selv om veien blir bredere.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:28   #29
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Jeg tar gjerne toget til jobb. Jeg er heldig og bor langt nok ut på landet til at parkering ved stasjonen er gratis, og det er alltid plass på parkeringen. Men jeg må bytte tog dersom jeg ikke ønsker å hoppe av i fart. Når jeg skal hjem da er jeg avhengig av at ikke bare ett, men to tog kommer når de skal, og selv da er det på hengende håret at jeg rekker barnehagen. Jeg kan kjøre til et lokalt sentrum for å parkere der, og slippe unna med ett tog, men der er alle parkeringsplassene tatt lenge før barnehagen åpner. Så i stedet sitter jeg i kø på E18. I timesvis.

Det er fint med t-bane i Oslo altså, men det gjør ikke noe med trafikken for oss som kommer vestfra. Jeg har betalt min del av bompenger (nesten) med glede. Hvis de bruker alle disse pengene på t-bane uten å enten tilrettelegge for bedre kollektivtransport vestfra eller gjøre noe med E18 skjønner jeg ikke helt hva de tenker med. Det blir jo ikke akkurat mindre trafikk med tiden, og jeg kan ikke skjønne at innfartstrafikken har gått ned? Køene blir jo bare lengre og lengre, så det ser ikke sånn ut herfra hvertfall. Men det kan jo hende de ikke regner de som skal til Fornebu som innfart?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:32   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Jeg tror det er trafikken gjennom bompengeringen i Oslo som har gått ned.

Fornebu er jo et kjempeproblem i seg selv. Hele det prosjektet er jo en skandale.

Snart 15 år etter at flyplassen ble lagt ned er det fortsatt store, ubebygde områder som ser ut som byggeplasser, kollektivløsninen er ikke i nærheten av å være på plass og i det hele taget.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:50   #31
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er jo for sikkerhets skyld OGSÅ for gode veier for de veiene som fakter inntektene våre i dette landet. Og det kjører faktisk en god del trailere på de veiene Mosol. Innemellom velter de og sprer laksen utover ele veien.

Og er det noen som har kjørt E39 mellom litt nord for Bergen og oppover, noen gang? Det er altså transportåren for fisk og propeller og grandiosaer og dykkerutstyr og stresslesser og kompressorer og alt hva det nå er som skal ut og selges for å skaffe oss importinntekter. Og det på gamle kjerreveier!

Det samme gjelder deler av E39 mellom Kristiansand og Stavanger. Det er sykt! Og jeg er uendelg glad for at jeg ikke jobber med transportplanlwgging lengre. Det er det umuliges kunst og det er dønn umulig å gjøre folk fornøyd. Og politikerne slår det ene vedtaket i hel med et annet. Og det finnes ingen logikk i hvilke ting som finansieres når, slik at fornuftige tiltak - gitt fornuftig rekkefølge i bygging, blir stående som monumentale "bevis" på hvor inkompetente planleggerne er.

Og som sagt, det er dønn umulig å tilfredsstille alle med den summen penger man har tilgjengelig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no