Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mest mislikte parti

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-11, 19:32   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Mest mislikte parti

Fersk måling over de mest mislikte partiene:
http://politisk.tv2.no/nyheter/her-e...vil-stemme-pa/

Intet parti er perfekt for alle.
Men det er viktig at man bruker stemmeretten for å redusere innflytelsen mest mulig til det partiet man misliker sterkest, ved å stemme på det partiet man er minst uenig med.


Jeg mener det slett ikke er uvesentlig hvilket parti som er mest mislikt - og at det bør gjenspeiles i valgresultatene. Et parti folk færrest ønsker bør også få redusert innflytelse. Slik det fungerer idag er det jo at Frp har problemer med å skaffe seg nok politiske allierte og komme til makten på tross av at de er store (og følgelig syter de for det. ..)

Men jeg lurer på om det f.eks. kunne vært en mer formell demokratisk ordning der man stemmer på de 2 partiene man liker best, og deretter "teller poeng".
Eller at man i tillegg til å stemme på det man liker best, også stemmer ut det man liker minst?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:04   #2
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: mest mislikte parti

Ikke dumt det. Det er for eksempel langt fra det samme for meg hvem som har mest innflytelse av Venstre og FrP selv om jeg ikke sender min ene stemme til noen av dem.

Personlig kunne jeg gjerne sett en ordning med flere saksomraader, ikke bare partilister, paa stemmeseddelen ogsaa.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 22:03   #3
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: mest mislikte parti

Selv om jeg alltid har stemt rødgrønt vurderer jeg denne gang å stemme Venstre - fordi det uansett vil bli borgerlig flertall i byen jeg bor i. Heller V/H/Krf enn H/Frp/Krf. Stor forskjell!

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 00:10   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mest mislikte parti

Ulvefar: Problemet er jo at folk har mer enn nok (for ikke å si alt for mye) med å sette seg nok inn i hva de forskjellige partiene står for, til å gjøre et begrunnet valg.
Hjemmesitterpartiet ville nok vokst hvis det var mer å forholde seg til, det samme ville populistfaktoren, som vitterlig er høy nok som den er.
Egentlig enig med deg, men det er høy nok bingofaktor på valgene i dette landet som det er
En stemme for og en imot, høres ut som en god idé, bortsett fra at man ved en slump kunne ende med å få Vigrid på tinget, fordi ingen tok dem seriøst nok til å stemme imot!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no