Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 12:15   #21
Jorun_
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 13
Jorun_ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Takk for link! Interessant og viktig tema..

Jorun_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:09   #22
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Jeg ser at en av mine kontakter på Facebook også har dratt den frem. Viktig tema ja!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:13   #23
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Er ikke temaet i seg selv mye viktigere enn hvorvidt artikkelen er godt nok skrevet og nok krystallklar? Jeg tror den er klar nok til å gi oss alle noe å tenke på .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:34   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Snodig artikkel.
Er man fattig om man ikke har telt eller råd til å spontankjøpe telt og sovepose?

  Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:40   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Snodig artikkel.
Er man fattig om man ikke har telt eller råd til å spontankjøpe telt og sovepose?

Neeei, men det er vel noe med krav fra alle steder om hva man trenger av utstyr til ditt og datt som blir for mye for mange. Telt var kanskje litt dårlig eksempel, sjelden man trenger det sånn brått.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:41   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Neeei, men det er vel noe med krav fra alle steder om hva man trenger av utstyr til ditt og datt som blir for mye for mange. Telt var kanskje litt dårlig eksempel, sjelden man trenger det sånn brått.

Hvis man plutselig mister kåken sin, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:47   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Snodig artikkel.
Er man fattig om man ikke har telt eller råd til å spontankjøpe telt og sovepose?

nei men hvis det alltid er slik at man aldri har mulighet til slikt så er man fattig.. i norge. Fattigdom her i norge er ikke det samme som fattigdom i..... asia f.eks..

Syns det var godt skrevet. Hun er da ikke utdannet journalist og derfor er vel ikke dette skrevet helt korrekt, men hun har mange gode poenger og jeg kjenner meg godt igjen i mye.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:05   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Ingen som snakker om "korrekt", men jeg for min del synes det er leit når gode poeng og viktige tema skusles bort i f eks. sleivete formuleringer. Man er ikke automatisk moralsk fordervet og får alt man peker på, selv om man vokser opp i en familie med råd til telt og soveposer.

Det blir som når en overvektig dame jeg kjenner skal skrive om det å være overvektig. Hun er fornøyd med kroppen sin og stolt av utseendet sitt, og det er bra! Men dessverre skal hun alltid harselere med og gjøre narr av "tynne beinrangler" når hun uttrykker det.

Jeg liker ikke sparking "oppover" bedre enn sparking "nedover".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:34   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Jeg skjønte ikke poenget jeg. Mener hun at hun er fattig? At de som har råd til turutstyr ikke bruker syklene sine? At folk bør fortelle åpent at de har en ødelagt økonomi? At alle andre har det lett eller hva?

  Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:41   #30
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Jeg synes det var et godt innlegg, med flere poenger. At det kan være store forskjeller mellom naboer - der noen har "alt" uten at de nødvendigvis trenger der, mens andre ikke har alt de trenger. At det er tøft å si offentlig at man har dårlig råd, men at det også fører til støtte fra omgivelsene. Og at det faktisk påvirker barna når familien ikke har like mye penger som familiene til venner.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:45   #31
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg synes det var et godt innlegg, med flere poenger. At det kan være store forskjeller mellom naboer - der noen har "alt" uten at de nødvendigvis trenger der, mens andre ikke har alt de trenger. At det er tøft å si offentlig at man har dårlig råd, men at det også fører til støtte fra omgivelsene. Og at det faktisk påvirker barna når familien ikke har like mye penger som familiene til venner.

Det var essensen slik jeg oppfattet det også.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:49   #32
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg synes det var et godt innlegg, med flere poenger. At det kan være store forskjeller mellom naboer - der noen har "alt" uten at de nødvendigvis trenger der, mens andre ikke har alt de trenger. At det er tøft å si offentlig at man har dårlig råd, men at det også fører til støtte fra omgivelsene. Og at det faktisk påvirker barna når familien ikke har like mye penger som familiene til venner.

Slik tolker jeg det og.

Vi er ikke fattige, men vår eldste har fått reaksjoner og måttet forsvare oss overfor venner, fordi hun ikke får penger av oss til førerkort. På den skolen hun gikk på fikk de fleste betalt førerkort av sine foreldre. Datteren er nå 19 år og igang med studier. Har fortsatt ikke førerkort.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:04   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Jeg skjønte ikke helt greia hennes jeg heller. Ja, det er forskjeller. Eh, surprise?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:10   #34
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønte ikke helt greia hennes jeg heller. Ja, det er forskjeller. Eh, surprise?

Ikke for henne, men for noen er det nok det. De tenker vel at fattige bor i Oslo indre øst, og tenker ikke over at noen av deres naboer kanskje sliter med å ha penger til alt "alle andre" har.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:21   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)

Jeg synes det er å håne de som sliter med seriøs fattigdom å mene at man er fattig fordi man ikke har telt. For å tabloidisere veldig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fattig, fattigdom


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no