Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brød beregnet på barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-11, 13:45   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Brød beregnet på barn

Her er en test på brød som selges i butikk beregnet på barn og som viser hvor lite fiber det er i mange av de brødene.

http://ipad.dagbladet.no/2011/09/10/...amat/18021686/

Selv kjøper ikke jeg brød som er beregnet på barn. Her serveres det yoghurtbrød fra bamsen eller grovt brød som jeg baker selv.
Hva spiser deres barn for type brød? Og tenker dere over hvorvidt det er mye fiber og næring i brødet eller er brød bare noe som metter magen?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 13:47   #2
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg baker alltid brødene selv. Da er jeg sikker på at de får i seg grove nok brød.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 13:51   #3
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Hva tenker dere om at brødene som selges rettet til barn ofte er fattige på fiber og annen næring?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 13:58   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi kjøper aldri disse brødene.
Men mannen kom hjem med ett en gang. Og naiv som han er trodde han at brødene beregnet på barn var veldig bra, og laget med tanke på barn.
Når han tenker slik, så tror jeg at mange andre gjør det også. Og jeg syns det er lureri.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:02   #5
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Enig med deg Mjau. Jeg tror det er mange som tenker at de må være enda bedre enn andre brød da de er for barn. Og det er lureri spør du meg.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:04   #6
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Selv kjøper ikke jeg brød som er beregnet på barn. Her serveres det yoghurtbrød fra bamsen eller grovt brød som jeg baker selv.

Jeg kjøper ikke brød fra bamsen, det er det iPaden som gjør Jeg kjøper fra bakern på lørdager jeg.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:16   #7
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg kjøper ikke brød fra bamsen, det er det iPaden som gjør Jeg kjøper fra bakern på lørdager jeg.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:18   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi kjøper stort sett bare havrebrød. De gangene vi kjøper grovere brød, eller - aller verst! - brød med frø eller hele korn, spiser Poden knapt noe, og havrebrød tror jeg er sunnere enn de andre tilsvarende "fine" brødene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:33   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

jeg trodde faktisk simpsonbrødet kom til å skåre høyt. det er dødsgodt og ser jo utrolig grovt ut...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:35   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

stusser litt over hvor grovt et brød faktisk skal være? syns 50% grovt er bra nok jeg da.. vi pleier ikke ha lysere brød enn 50% grovt/fiber, men ikke alltid grovere heller. Det er da måte på.. vil jeg ha grovere selv så kjøper jeg knekkebrød av rug f.eks..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:41   #11
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi pleier å kjøpe Barnehagebrødet.
Godt og det er finmalt sånn at gutta ikke steiler pga av synlige korn.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:56   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi er også avhengige av grovt brød med malte korn, eller spiser verken barna eller mannen. Istid-brødet er det vi pleier å kjøpe, det er veldig saftig og mykt, og det er merket som grovt brød (3 av 4 kakestykker, eller hva man nå kaller det).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 14:58   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi pleier å kjøpe Barnehagebrødet.
Godt og det er finmalt sånn at gutta ikke steiler pga av synlige korn.

Vi også. Jeg kjenner jo han som lagde oppskriften og har vært testkanin for brødene fra den spede start. Det er garantert grovt og det er greit at kornene er finmalt.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:08   #14
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg baker grovt brød med finmalt mel, det blir jo ikke noe mindre grovt fordi at det ikke er hele korn.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:13   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi kjøper nesten aldri brød, om vi kjøper kjøper vi et på bunnpris fra kløver? som er i grønnpose..

I barnehagen bruker de barnehage brødet, funnet ut at det var det med mest groft og minst sukker. Men teit at det ikke var på testen.
De brukte josefine brødet før,rett fra bakkeriet
Og mange av brødene på testen har jeg aldri sett på butikken her

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:15   #16
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Takk for link

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:15   #17
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Øh, hvorfor får brødene terningkast 5 og 6 hvis de egentlig får stryk?

Jeg baker stort sett brødene selv, men de gangene vi kjøper brød, blir det Istid-brødet.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:21   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Øh, hvorfor får brødene terningkast 5 og 6 hvis de egentlig får stryk?

Jeg baker stort sett brødene selv, men de gangene vi kjøper brød, blir det Istid-brødet.

Ja, det reagerte jeg og på. Det var jo bare to-tre av brødene som ikke var noe bra, ifølge selve testen. Alle de abdre var bra eller grei.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:31   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

For en snodig test? Det er jo ikke samsvar mellom den tabloide ingressen og det de faktisk skriver i selve testen? Hvis man kun leser ingressen får man inntrykk av at det er loff med sirup i grovbrødposer, mens i testen får man inntrykk av at flere av brødene er rett så gode alternativer både mhp grovhetsgrad og innhold av fettsyrer. Kaloriinnhold synes jeg ikke er et tema når man snakker om brødskiver til unger.

Og hvorfor kjøper man barnebrød? Jo, fordi de smaker greit, ikke er så aller verst sunne og UTEN HELE KORN. Det siste er nemlig gift.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:34   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi spiser flere av de brødene, Kompis, Skibrød, superbrød og Josefine.

Noen som har tips til hvilket brød som er bra og hvor man får kjøpt det?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no