Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-13, 21:55   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Jeg går uten sokker fra mai til september, ergo forstår jeg overhodet ikke problemstillingen. Mine barn er også vant til å gå barbent, yngste fikk ikke sko på før hun begynte o barnehagen 15 mndr gammel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 22:03   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Samme her, sokkeløs så langt som mulig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 00:24   #23
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Takk for mange gode tips!

Heller mer og mer mot å ta med én voksenhåndbagasje og én barnehåndbagasje, så kan de krangle om dele på å bære den.

Jeg liker å ha med meg nok klær og liker ikke å vaske underveis, så det blir nok to kofferter. Og biotex for sikkerhets skyld. Det er fint å ikke ha sprengfulle kofferter på vei ned, for jeg reiser sammen med to hamstere () som sikkert finner mye fint underveis som vi må ta med hjem. Og kanskje rekker vi å handle litt klær eller noe.

Men veggdyr?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 07:48   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Jeg har reist mye i mitt liv, og bodd de villeste steder, men veggdyr har jeg aldri opplevd. Ikke en eneste gang. Det hadde jeg ikke giddet å bekymre meg for, altså.

Mine generelle tommelfingerregler for mindre bagasje: Dropp sko, tunge klær (dere trenger bare bittesmå bomullsfiller) og badehåndklær (skaff evt. mikrofiberhåndklær om nødvendig).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 09:44   #25
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Reiser jeg i juli, så pakker jeg ikke varmt tøy. Men vi reiste til Kreta i juni et år hvor det regna halve ferien og vi holdt på å fryse ihjel, det var så kaldt! Så reiser vi "tidlig" i sesongen så pakker jeg alltid med sokker, ei bukse og cardigan.

Ellers har jeg ingen tips - jeg pakker nemlig alltid overvekt. Heldigvis er de greie med meg på Star Tour.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 11:18   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Vi skal ut og reise i nær tre uker i sommer, familie på 4, og da planlegger jeg to store kofferter, den ene med en mindre koffert inni, på turen ned + håndbagasje som = min veske og en sekk til hver av de tre andre. Vi har bestilt så vi kan ha en ekstra kolli/20 kg med hjem, så derfor litt mindre koffert i den ene store. I den kofferten (minste) får jeg plass til alt av ungenes tøy. I tillegg får mannen plass til sitt i den store, pakket rundt den litt mindre. Så har jeg en stor som vel er halvfull tenker jeg. Pakker skift for en uke+, for erfaringsmessig (vi har reist mye) bruker jeg langt fra alt jeg pakker med, noe antrekk blir favoritter etc. og jeg satser på få underdeler som jeg heller kan skifte topper til. Mye basic som kan brukes om hverandre. I tillegg ser jeg på det som null problem å skylle opp en topp eller tre etc. Vi skal også være på sted som tilbyr vask av tøy, og jeg sender heller avgårde et par maskiner og dertil får med noe rent tøy hjem, heller enn å pakke med for mye. Denne gangen skal vi også innom London, som jo byr på litt shopping - derav ekstra koffert, i likhet med når vi reiser til USA (da har vi hver vår).

I håndbagasjen har jeg/vi gjerne det som er lov å ta med av toalettsaker/sminke inn på flyet (my prescious ) samt et ekstra skift til hver av oss, beredskapssokker, en ekstra genser og alt annet som gjerne er kjekt å ha lett tilgengelig; iPad-er, bøker, kamera mm.

Til høstferien skal vi antakelig på charter i en uke; da blir det to kofferter da også og omtrent en ukes skift til alle. Dvs. jeg har alltid undertøy nok til det antall dager vi skal være borte og så pakker jeg litt mindre til oss voksne. Barna har jo gjerne 1-2 skift pr. dag. Jeg pleier å reise i det samme t/r, og da har jeg gjerne på meg en bukse og en tynn jakke etc. som det kan være godt å ha hvis det blir kjølig på flyet og/eller hvis det dukker opp kjølige dager der man er.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 16:57   #27
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Da jeg backpacket og skulle være vekke i ett år, veide sekken min 7 kilo og det var mer enn nok oppi der. Nå synes jeg det er lett å pakke til å være på typiske badesteder. Minimalt med klær, ingen håndklær (ungene synes det er stas å kjøpe turisthåndklær der) og minimalt med toalettsaker.
Nå som vi skal 6 uker til Norge dermot, sliter jeg. Der kan vi jo forvente alt fra ullsokkevær til badetemperatur.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 22:23   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Du har jo store barn, og jeg ville latt dem ha hver sin lille sekk på flyturen der de selv har det de trenger på turen (lesestoff, DS eller hva det nå er). En niåring kan jo trille mange typer trillekofferter, ville gått for to andre mellomstore kofferter, helt vanlige.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 22:51   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Jeg vil anbefale dere én sekk/koffert, ikke mange små eller noen mellomstore som ungene kan kaste bort på flyet eller flyplassen og som stresser deg litt ekstra fordi du har enda en ting, eller mange ting, å holde styr på. Håndveske til deg (jeg har jo små barn konstant, så stor stelleveske til "nød"proviant, og som kan romme det dere trenger på turen. Og så ETT STYKK håndbagasje, altså. Trenger ikke mye i Syden, sommerklær tar ikke store plassen. Jakker/ et stk. varmt reiseantrekk, som også brukes på returen og hvis det blir kjølig en kveld. Husk solkrem, det er dyrt i Sydenland. God tur!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 23:26   #30
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har reist mye i mitt liv, og bodd de villeste steder, men veggdyr har jeg aldri opplevd. Ikke en eneste gang. Det hadde jeg ikke giddet å bekymre meg for, altså.

Puh.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mine generelle tommelfingerregler for mindre bagasje: Dropp sko, tunge klær (dere trenger bare bittesmå bomullsfiller) og badehåndklær (skaff evt. mikrofiberhåndklær om nødvendig).

Ingen dongeribukser, ullkåper og sorellsko, altså. :noterer: Og vi reiser til et sted med badehåndklær, så det slipper vi heldigvis å dra på.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

jeg ville latt dem ha hver sin lille sekk på flyturen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og så ETT STYKK håndbagasje, altså.

Jammen, dere skulle jo være enige!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

God tur!

Takk!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:08   #31
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.




Jammen, dere skulle jo være enige!


Jeg er enig med Skremmern.
2 mot 1.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:19   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg er enig med Skremmern.
2 mot 1.

Mens jeg synes at en niåring utmerket godt kan ta vare på håndbagasje selv, og også en seksåring.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:25   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Jeg er ikke enig med Skremmer'n og Mira og synes at 6- og 9-åringer utmerket godt kan ta vare på egen håndbagasje. Det blir alt for mye drass og pes for mor hvis alle skal ha alle tingene sine i en håndbagasje, som jeg da går ut fra at hun må bære og holde orden på. En til hver er fasiten!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:30   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Vi sverger også til en håndbagasje til hvert barn, inkludert en jernhard regel om at alt av leker, lesestoff og gadgets de skal ha med på turen, få plass i håndbagasjesekken deres. De har håndtert egen håndbagasje fra tre–fireårsalderen, og oppfatter derfor dette ca. som en naturlov.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:33   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Jeg har nå tenkt at treåringen skal bære sin egen håndbagasjesekk på sommerens ferie.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:34   #36
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Jeg hadde sikkert tenkt litt annerledes om vi av og til var to voksne med barna, men jeg reiser alltid alene med de og da er det veldig greit å kunne klare å bære med seg alt i en sekk.
Slår barna seg vrange har ikke jeg muligheten til å ta alt om alle skal ha en håndbagasje og en koffert hver.

Det var mye enklere før, når lillesøster satt i vogn, da var det bare å pakke under vogna.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:37   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg hadde sikkert tenkt litt annerledes om vi av og til var to voksne med barna, men jeg reiser alltid alene med de og da er det veldig greit å kunne klare å bære med seg alt i en sekk.
Slår barna seg vrange har ikke jeg muligheten til å ta alt om alle skal ha en håndbagasje og en koffert hver.

En koffert hver er jeg enig i at blir mye, og jeg ser poenget ditt med små barn, men en seks- og en niåring kan da ikke slå seg vrange i så stor grad at de ikke greier bære håndbagasjen sin?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:46   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Bære håndbagasje for frisk og oppegående seks- og niåring=curling. :kaster brannfakkel:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:47   #39
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

En koffert hver er jeg enig i at blir mye, og jeg ser poenget ditt med små barn, men en seks- og en niåring kan da ikke slå seg vrange i så stor grad at de ikke greier bære håndbagasjen sin?

Mine kan ihvertfall være utrolig trege og vimsete innimellom.

Mine har frem til sist tur fått med seg egen sekk, men i fjor tok vi alt i min sekk. Jeg synes det var mye bedre. Selv om barna bærer sekken må jeg hele tiden ha full kontroll. Det ble mye mindre stress av at jeg bare hadde en håndbagasje å følge med på.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 09:49   #40
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje

Hvis man har små og vimsete unger, kommer man langt med å klipse igjen bryst- og hoftestroppene som finnes på de aller fleste sekker. Lim og borrelås er som regel ikke nødvendig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no